همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: نسل جدید ایرباس با بدنه شیشه‌ای یا ترانسپرانت آماده پذیرایی از مسافران آینده است.

 

 

طراحی این هواپیمای ترانسپرانت یا شفاف، مفهومی نو در دنیای حمل و نقل هوایی ایجاد خواهد کرد. سفر با چنین هواپیمایی به شما این امکان را می‌دهد که از مناظر زیبای آسمان در حال پرواز لذت برده و به هیجان بیایید.

 پیش بینی می‌شود این هواپیمای ترانسپرانت غول پیکر در سال 2050 در دسترس مسافران قرار گیرد. طرح و ماکت این هواپیما در رصد خانه سلطنتی لندن- انگلستان پرده برداری شده است.

شرکت سازنده ادعا کرده است که ساختار این هواپیما با الگو برداری از استخوان پرندگان انجام شده است. ساختار مصنوعی که با بهره‌برداری از یک سیستم هوشمند در کابین‌ها‌، کنترل درجه حرارت هوا و بدنه ترانسپرانت آن به مسافران امکان تماشای مناظر در ابعاد وسیع و باز از اطراف و از سمت جلو را فراهم کرده است.

همچنین شرکت سازنده به علاقمندان بازی گلف مژده داده است که اوسط این قرن، آنها می‌توانند در این هواپیما، گلف را بصورت مجازی بازی کرده و لذت ببرند.

در این هواپیمای ترانسپرانت، شرکت‌ها می‌توانند، کنفرانس‌های خود را در داخل کابین‌های  اختصاصی خود برگزار کنند. و این در حالی است که سایر مسافران در کابین‌های خود استراحت کرده و سرویس دهی‌ می‌شوند.

در بخش یا منطقه تعاملی این هواپیما مسافران می‌توانند هر آنچه را که در یک اجتماع واقعی برخوردار هستند، یا اینکه دوست دارند برخوردار شوند را خواهند داشت. بازرگانان، دانشجویان، سیاست مداران تا خریداران فعال و حتی علاقمندان بازی‌های، هولوگرافی خواهند توانست نیاز‌های خود در در کابین‌های شخصی خود بر‌اورده سازند.

فن‌آوری هوشمند در این هواپیمای هوشمند و ترانسپرنت به گونه‌ای مسافر مدار یا مسافر محور طراحی شده‌ است. مسافران آینده این ایرباس با یک سرویس کاملا لوکس، زیبا و مجهز روبرو هستند. سرویس و تجهیزاتی که گویا آنها نه در دل آسمان، بلکه در حال ادامه زندگی بر روی زمین هستند.

سازندگان و طراحان این ایرباس می‌گویند؛ هدف از طراحی این ایرباس، برآورده‌ کردن نیاز‌های ساده، کوچک و بزرگ مسافران آن است.

دیلی میل به نقل ازچالز جامپیون معاون اجرای رییس جمهوری نوشته است؛ مهندسین توانای با ارائه این پروژه توانستند، حس سنگین و نگرانی افراد را در ماموریت‌ها و سفرهای اداری از بین ببرند. چرا که آنها هرگز احساس نخواهند کرد، که در سفر هستند.

او در ادامه افزوده است که این طراحی مفهومی، دغدغه‌های ذهنی افراد در سفر را تا حد بالایی کاهش داده و آن را به یک سفر تفریحی و لذت بخش تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴