همشهری آنلاین- ندا شریف: همزمان با سرعت روزافزون تکنولوژی، انتظار افراد از برخورداری از سرویس‌های به‌روز منطقی بوده، انتظار کارمندان از داشتن وسایل کاری راحت خواسته زیادی نیست

امروزه جنس، رنگ و طرح‌های جدید مبلمان اداری آن قدر متنوع شده‌ که خریدار در نگاه اول سردرگم می‌شود. اما:

1. اولین چیزی که در خرید این مبلمان باید مورد توجه قرار بگیرد، راحتی آن‌هاست.

صندلی‌های اداری نقش مهمی در حفظ سلامت و راحتی کارمندانی دارد که ساعت‌ها وقت صرف نشستن پشت کامپیوتر می‌کنند و هنگام انتخاب، توجه خاص خود را می‌طلبد.

صندلی باید استاندارد بوده و با توجه به فیزیک و قد افراد انتخاب شود.

برای حمایت از پشت، ارتفاع و عمق آن مورد توجه قرار بگیرد.

ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.

یک صندلی خوب اداری باید تکیه‌گاهی مطمئن و راحت برای بدن ایجاد کرده، مناسب نوع وظایف باشد.

پشتی صندلی باید راحت باشد، گودی کمر و گردن را بپوشاند. به عبارت دیگر از ناحیه کمر، سر و شانه‌ها محافظت ‌کند و تکیه‌گاه ستون فقرات باشد تا وزن و فشار روی قسمت‌های مختلف بدن تقسیم شده، به یک نقطه آسیب نرسد.

با نشستن روی صندلی غیر استاندارد، چاره‌ای جز بیش از حد خم شدن و جلو نشستن که باعث درد و ناراحتی در قسمت‌های کمر و گردن و در درازمدت دیسک کمر می‌شود، نیست.

خستگی، درد و گرفتگی عضلات گردن، درد مفاصل زانو و آرنج، خستگی شانه‌ها، گودی کمر، درد ستون فقرات، کمردرد و از بین رفتن تناسب اندام یا به دلیل بد نشستن روی صندلی یا نشانه غیراستاندارد بودن آن است که باید هرچه زودتر فکری به حال آن شود.

2- از جمله مهم‌ترین موارد هنگام خرید مبلمان اداری، توجه به کیفیت و با دوام بودن آن است.

مبلمان اداری از جمله وسایلیست که چون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتخاب نوع ارزان یا بی‌کیفیت آن مقرون به صرفه نیست و چیزی نمی‌گذرد که باید دوباره خریداری ‌شود.

توجه به کیفیت چرخ‌ها، قابلیت شستشو روکش صندلی و این که جنس روکش چیزی باشد که در تابستان عرق نکند از مواردیست که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.

3- انتخاب رنگ و طرح مناسب، توجه و احترام به خواسته کارمندان و در نظر گرفتن نقطه نظرات آن‌ها انگیزه بیش‌تری در افراد ایجاد می‌کند.

این حس که برای حضور کارمندان احترام قائل شده‌ایم و این که ارزش آن را دارند تا در محیطی خوب و ایده‌آل کار ‌کنند، انگیزه و تاثیر متقابل ایجاد کرده، حس خلاقیت افراد را بالا می‌برد.

امروزه این انتخاب با تنوع موجود در بازار کار سختی نیست.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۲