همشهری آنلاین: زیست شناسان سازمان بین‌المللی حفاظت از محیط زیست مجموعه‌ای جدید از تصاویر گونه‌های تازه کشف شده در گینه نو را منتشر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بین ‌المللی حفاظت از محیط زیست در مدت 10 سال بین 1998 تا 2008 در مجموع، هزار و 60 گونه جدید را در جزیره گینه نو کشف کرد.

این گونه‌های جدید شامل 218 گیاه، 580 بی مهره، 71 ماهی، 134 دو زیست، 43 خزنده، 2 پرنده و 12 پستانداران می‌شوند.

اکنون این سازمان گزیده‌ای جدید از تصاویر بعضی از این گونه‌های تازه کشف شده را منتشر کرده است که در میان آنها می‌توان دلفین‌های با سر چرخنده، گونه‌های مختلف قورباغه، کوسه رودخانه و مارمولک‌های بسیار شگفت انگیز را مشاهده کرد.

در این خصوص "نیل استرانچ"، زیست شناس برنامه ملانزی غربی سازمان بین‌المللی حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: "این گزارش نشان می‌دهد که جنگل‌ها و رودخانه‌های گینه نو دارای یکی از غنی‌ترین تنوع‌های زیستی در دنیا هستند اما به یاد آوریم که دخالت انسان می‌تواند حتی این مکان‌های بسیار غنی را هم ویران کند."

گینه نو، بزرگ‌ترین جزیره گرمسیری زمین است که در میان دو کشور "گینه نو پاپوا" (بخش شرقی) و اندونزی (بخش غربی) تقسیم می‌شود.

این جزیره پس از آمازون و کنگو سومین مکان در دنیا از نظر وسعت جنگل‌های گرمسیری است. گینه نو بیش از 8 درصد از تمام گونه‌های زنده را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۷