همشهری‌آنلاین: یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای، محصول جدیدی را عرضه کرده است که همزمان یک تلفن همراه هوشمند و یک تبلت است.

شرکت ایسوس از محصول جدیدی با عنوان پد- فن رونمایی کرده است که همزمان هم تبلت و هم تلفن همراه هوشمند است.

به گزارش مهر،ایده ساخت پد- فن در نوع بسیار هوشمندانه است. این محصول در واقع از دو دستگاه تشکیل شده است که عملکرد یکی وابسته به دیگری است به طوری که دستگاه اصلی یک تلفن همراه هوشمند چندلمسی کامل و دستگاه دوم، در واقع یک پوسته خارجی شبیه به تبلت است.

این پوسته خارجی، دارای محفظه ای به اندازه تلفن همراه است. با قرار گرفتن تلفن همراه در این محفظه، پوسته خارجی تمام عملکردهای یک تبلت واقعی را به دست می آورد.

هنوز اطلاعات زیادی در خصوص روش تعامل دو دستگاه، کارایی تراشه ها و مدت زمان عملکرد باتری در دسترس نیست. همچنین مشخص نیست که از کدام نسخه آندروئید به عنوان سیستم عامل این محصول استفاده شده است.

باوجود این، تصاویر اولیه منتشر شده از پد- فن ایسوس که قرار است از کریسمس 2011 عرضه شود نشان می دهد که هدف از عرضه این محصول تسهیل در استفاده از تمام اطلاعات در یک دستگاه واحد به صورت جامع است.

براساس گزارش وب نیوز، تلفن همراه هوشمند پد- فن یک نمایشگر 4.3 اینچی دارد. به محض اینکه این دستگاه وارد شکاف پوسته خارجی تبلت می شود، می تواند تمام اطلاعات و عملکردهای خود را به روی نمایشگر 10.1 اینچی منتقل کند.

همچنین با وارد کردن تلفن در تبلت، انرژی باتریها دوبرابر می شود. از سویی دیگر، قرار دادن تلفن همراه در تبلت بدان معنی است که کاربر می تواند بدون نیاز به انتقال داده ها از موبایل به رایانه به اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه هوشمند بر روی تبلت دسترسی پیدا کند.

هرچند این دو دستگاه از نظر ظاهری و کاربردی متفاوت هستند اما از اجزای یکسانی تشکیل شده اند به طوری که تنها یک حافظه، یک سیستم محاسباتی و تنها یک سیمکارت عملکرد هر دو دستگاه را کنترل می‌کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱