همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آیا تا به حال برداشت محصول نمک را در مزارع و دریاچه های طبیعی دیده اید؟

تصاویر جمع آوری نمک سوژه بسیار زیبا برای عکاسان خبری و کاری طاقت فرسا برای نمک درو کاران زن و مرد است. تصاویر فوق درو محصول نمک در کشور هند را نشان می دهد.

بشر هزاران سال است که در حال مصرف نمک است. این ماده سفید بلوری ارزش حیاتی برای او دارد. میل به خوردن نمک یکی از اسرار شگفت انگیز طبیعت است. میلی که هم در نهاد بشر و هم در نهاد دیگر موجودات وجود دارد.

واژه" سالری" که در زبان انگلیسی، به معنای "حقوق و دستمزد" است، از واژه لاتین به معنای "نمک" گرفته شده است.

چرا که دستمزد کارگران در عصر کهن نمک بود. این امر ارزش و اهمیت این ماده سفید شور مزه را در آن دوران نشان می دهد.

آیا می دانید، مایع بدن ما در واقع یک"محلول نمک" است؟ وقتی بدن از راه های چون تعریق، تنفس، ادرار و ... به تدریج مایع و نمک خود را از دست می دهد، بدنبال جبران مایع و نمک های از دست رفته میل به خوردن نمک و آب پیدا می کند.

دکتر حسین روازاده از مرکز پژوهشی احیائ طب می نویسد؛ نمک طبیعی دریاچه و برخی معادن، چشمه ها، رودخانه ها و نیز دریاها همان نمک طعام است.

همان نمکی که در احادیث متعدد استفاده از آن سفارش شده است. نمک مورد نیاز بدن که در طول قرن ها مردم از آن استفاده و برای هم هدیه برده اند.

نکته قابل توجه این است که هنوز این نمک ها دست کاری نشده اند. نمونه آن نمکی است که از دریاچه اورمیه کشور مان، برداشت می شود.

نمک های طبیعی دریا و دریاچه ها به نام نمک دریا معروف هستند. این نمک ها به صورت طبیعی و به اندازه نیاز بدن حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، ید، منگنز و روی هستند.

حتی زنان باردار، افراد دارای فشار خون بالا، افراد دیابتی و بیماران قلبی نیز می توانند نمک دریا را به راحتی و بدون هیچ مشکلی مصرف کنند. البته هرچیزی به اندازه باید مصرف شود.

نمک دریا بر طرف کننده کک و مک، ضد چاقی، ضد ورم و برطرف کننده اخلاط سودا، صفرا و بلغم می باشد.

خوردن مقدار کمی نمک قبل از غذا، باعث می شود میکروب های معده که در بزاق دهان افراد تجمع کرده اند به سرعت از بین بروند و خوردن نمک بعد از غذا باعث می شود غذای باقی مانده لای دندانها موجب خرابی دندان ها نشود.

برای ضدعفونی سبزیجات مقداری نمک را در آب ریخته و برای مدتی سبزیجات را در آن آب قرار دهید.

 

http://www.daylife.com

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲