همشهری آنلاین: فعالان محیط زیست در آمریکا با وجود موفقیت دیرهنگام در مسدود ساختن چاه نفت در خلیج مکزیک، هشدار می‌دهند آثار بلندمدت تخریبی ناشی از عملکرد شرکت نفتی BP نباید دستکم گرفته شود

 

کریستینا جانسون (Kristina Johnson)، سخنگوی سیرا کلاب ()، بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین گروه فعال محیط زیست در آمریکا به خبرگزاری آلمان در واشنگتن گفت: ما شاهد فاجعه‌ای دستکم پنج برابر بزرگ‌تر از لکه نفتی اکسون والدز (Exxon Valdez) هستیم. آن اتفاق 20 سال پیش افتاد، اما مردم و اکوسیستم در آلاسکا همچنان از آن امر رنج می‌برند.

وی گفت: ماموریت BP تا پایان خود فاصله بسیاری دارد. ما برای مدت طولانی از این نشت نفت آسیب خواهیم داد.

به گفته جانسون، با وجود آثار بزرگ‌ترین نشت نفتی بر حیات وحش و اکوسیستم، همچنان می‌توان "سوی روشن" تلاش برای مهار این لکه نفتی را نیز مد نظر قرار داد.

وی گفت: ما شاهد بودیم افرادی که خود را فعال محیط زیست تلقی نمی‌کردند، در راهپیمایی‌ها شرکت کرده و خواستار پایان دادن به اتکای به نفت شدند. آمریکایی‌ها خواهان انرژی پاک هستند. آنها امنیت شغلی و مشاغل پایدار می‌خواهند. آنها از صنعت نفت خسته شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر فشارها برای دسترسی به انرژی پاک گفت: فاجعه اخیر به آمریکایی‌ها طعم واقعی هزینه‌های اتکا به نفت را چشاند.

جانسون افزود که آمریکایی‌ها از اینکه صنعت نفت مقررات ایمنی را دور می‌زند و جلوی توسعه انرژی پاک را می‌گیرد، خسته شده‌اند

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱