به گزارش همشهری آنلاین. در این بازدید که معتمدان محله و برخی نخبگان حضور داشتند، در ۸ ساعت از مجموعه های مختلف روند اجرای طرح ها دیدن کردند. این برنامه با هدف اطلاع از روند پیشرفت پروژه های دوره ششم مدیریت شهری و تقویت حضور و مشارکت مردم در توسعه محله ها برگزار شد.

بازدید از تنها آزادراه درون شهری پایتخت
شروع بازدید هم از ابرپروژه شهید شوشتری بود. این پروژه به طول ۹.۳ کیلومتر از بزرگراه امام رضا (ع) شروع می شود و به بلوار هجرت و انتهای ورزشگاه تختی می رسد. به گفت مجریان طرح این پروژه تاکنون پیشرفتی در حدود ۹۶ درصد داشته و تا زمستان امسال به بهره برداری می رسد. از طرفی ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملکات این پروژه است. البته در فاز دو پروژه به طول ۷ کیلومتر از انتهای ورزشگاه تختی به بزرگراه یاسینی متصل خواهد شد. هادی حق بین، شهردار منطقه یک و مجریان پروژه همچنین توضیحات تکمیلی را در خصوص پروژه و پل های زیرگذر و دسترسی های آن ارائه کردند.

حضور در باغراه جنوب تهران
باغراه حضرت زهرا (س) دیگر پروژهای بود که معتمدان و نخبگان شمیران از آن بازدید کردند. پروژهای که تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تا تکمیلش به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. در این پروژه مناطق ۱۷ و ۱۸ از طریق پل ۱۳۰۰ متری سعیدی با ارتفاع مثبت ۷ به یکدیگر وصل می شوند. نکته دیگر درمورد پروژه باغراه حضرت زهرا (س) این است که با وجود توافق با راه آهن در دوره قبل، اما در این دوره بعد از شروع پروژه، راه آهن جزو معارضین پروژه شد اما حالا با تعاملات انجام شده این معارض رفع شده است. مسیر دوچرخه سواری و درختکاری از مشخصات پروژه است که رضایتمندی مردم دو منطقه را در پی داشته است.

محله ای که از بن بست خارج شد
سومین محل بازدید پروژه احداث شاخه غربی یادگار امام(ره) و میدان فتح بود. به گفته مدیران پروژه انتهای بزرگراه یادگار امام (ره) در گذشته با معبر محلی به هرمزان دسترسی پیدا می کرد، اما قرار هست بزرگراه از بنبست خارج شود و با سه پروژه به بزرگراه تهران- ساوه و در نهایت به فرودگاه امام (ره) برسد. در واقع این سه پروژه به صورتی است که شاخه غربی یادگار امام(ره) از انتهای وضع موجود به سمت بزرگراه فتح، در ادامه یک مسیر شمالی جنوبی تحت عنوان بلوار بهار تعریف شد و در ادامه نیز این پروژه از بزرگراه بروجردی از محدوده بازار آهن به تهران - ساوه میرسد. در هر سه پروژه درصد پیشرفت ها بالای ۶۰ درصد بوده و برآورد هزینه های آنها با احتساب تملکات بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
از کدام پروژه ها بازدید شد؟
۱. آزادراه شهید شوشتری؛ کمربند شرقی تهران
۲. پروژههای میدان فتح و محور یادگار امام(ره)؛ برای رفع گرههای ترافیکی غرب
۳. باغراه حضرت زهرا(س)
۴.در حاشیه این بازدید ظرفیتهای جدید تاکسیرانی و اتوبوسرانی تهران نیز به حاضران معرفی شد
نقل قول
کاهش ترافیک با اجرای پروژه های عمرانی
هادی حق بین، شهردار منطقه یک:در شهر پروژه های مختلفی اجرا می شود که تکمیلش باعث کاهش بار ترافیک و رفاه شهروندان خواهد بود. پروژه آزادراه شهید شوشتری بهعنوان کمربند شرقی تهران و از مهمترین طرحهای ترافیکی پایتخت است. تکمیل این پروژه باعث کاهش بار ترافیکی جنوبشرق پایتخت و سهولت اتصال تهران به آزادراههای سراسری خواهد شد. پروژه میدان فتح و محور یادگار امام(ره) با هدف رفع گرههای ترافیکی غرب تهران و ایجاد حلقه ارتباطی روان میان بزرگراههای یادگار امام، فتح و آیتالله سعیدی در حال اجراست باغراه حضرت زهرا(س) هم گامی مهم در توسعه فضاهای انسان محور است که با ایجاد مسیرهای سبز، فضاهای تفریحی و دسترسی ایمن، نقش زیستمحوری جنوب تهران را تقویت میکند.
شرکت کنندگان در بازدید چه گفتند؟
کارهای بزرگی انجام شده است
حجت الاسلام حسن مرادی، مدیر تشکل مردمی در محله ازگل و مدیر شعبه ۲ حوزه علمیه امام خمینی (ره) : انجام این بازدیدها و اطلاع رسانی ملموس اقدامات کار خوبی است که فعالان فرهنگی و اجتماعی و معتمدان محله ها با خدماتی که در این چند سال در شهر تهران انجام شده با ذکر جزئیات آن آشنا می شوند. چقدر خوب است که همه کارها و تبلیغات ما به شکل میدانی باشد، در این نوع تبلیغات در عمل نشان میدهیم که چه کاری انجام شده نه صرف وعده و حرف. خوب است که در همه حوزهها و بخش ها در عمل و روی زمین نشان دهیم که چه کاری انجام شده است. با توجه به امکانات موجود و فضای تحریم که فشارهایی را وارد می کند، بنظرم کارهای بزرگی در سطح شهر در حال انجام است و شاید توقع این حجم از کار با این شرایط سخت نمی رفت اما همت ایرانی در قالب توقعات نبوده و اگر مدیری توانمند باشد و اراده داشته باشد با همه محدودیت ها و مشکلات توانسته کارهای بزرگی انجام دهد که ما امروز این اقدامات را در شهر تهران می بینیم.

لزوم احداث فضاهای جدید
منصور برزگر، پیشکسوت کشتی : پروژه های در حال انجام به کاهش ترافیک و ارتقای وضعیت تفریحی و ورزشی کمک خواهد کرد اما باید در کنار آن شهرک های جدید را به بیرون از شهر منتقل کنند چون تهران دیگر گنجایش اضافه شدن و گسترش ندارد و باید به جز ساختمان سازی و برج سازی فضاهای دیگر برای شهروندان در نظر گرفته شود.

نظر شما