گروه بورس: به گفته مدیر امور ناظران و تالار‌های بورس کیش، از نیمه دوم شهریور ماه تاکنون بیش از 500 میلیون دلار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی در رینگ صادراتی دادوستد شده است

به گزارش همشهری، رینگ صادراتی محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی که در طول چند ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است در روز سه‌شنبه شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید تری بود.

در این روز برای نخستین بار معاملات فراورده‌های نفتی و پتروشیمی با ارز ین ژاپن انجام شد و این نشانه حضور سرمایه‌گذاران جدیدتری در مبادلات رینگ صادراتی است. از ابتدای فعالیت رینگ صادراتی فراورده‌های نفتی و پتروشیمی تاکنون ارز‌هایی مانند دلار، یورو  و درهم استفاده شده بود.

به این ترتیب با دادوستد بخشی از محصولات پتروشیمی به ارزش 650 میلیون ین، ارزش مبادلات این رینگ از مرز 500 میلیون دلار عبورکرد. در همین رابطه محمود غفاری، مدیر امور ناظران وتالار‌های بورس کیش در گفت‌وگو با همشهری گفت: از 16 شهریور ماه تاکنون بیش از 500‌میلیون دلار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی در رینگ صادراتی دادو ستد شده است که این میزان مجموع کل معاملات ارزی رینگ صادراتی محسوب می‌شود.

وی افزود: در روز سه‌شنبه برای نخستین باربخشی از معاملات ما به ین ژاپن انجام شد و این موضوع به معنی حضور خریداران جدید در بورس کالاست. غفاری تاکید کرد: این موضوع به‌دلیل انتقال ارز به داخل کشور و همچنین فرار از تحریم‌های موجود علیه ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، ارزش این معامله بالغ بر 650 میلیون ین ژاپن بوده است. مدیر امور ناظران و تالار‌های بورس کیش در ادامه تاکید کرد: تا قبل از این بیشتر معاملات رینگ فراورده‌های نفتی و پتروشیمی براساس دلار و یورو انجام می‌شد.

کد خبر 99949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز