همشهری آنلاین : یک آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه آمار طلاق در شمال شهر تهران 2.5 برابر استاندارد کشوری است گفت:

در شهر تهران از هر چهار ازدواج یکی منجر به طلاق و در شمال شهر تهران نیز از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می شود. دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: طبق آمار ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور زنان 20 تا 24 ساله در 27.57 درصد کل موارد طلاق در مرتبه اول قرار داشته و مردان 25 تا 29 ساله نیز با 28.38 درصد کل موارد طلاق در مرتبه اول کشور قرار دارند.

کارشناسان علوم اجتماعی معتقدند بیش از 70 درصد از جداییها در پنجسال اول زندگی این واقعیت خودنمایی می کند که همسران یا زوجین در سالهای اول زندگی نیاز به راهنمایی، مشاوره و آموزش دارند.

به گفته ابهری با توجه به آمار و ارقام یاد شده ازدواج براساس ظواهر زندگی بدون در نظر گرفتن مسائل معنوی و اخلاقی منجر به شکست خواهد بود.

بنا براظهارات آسیب شناسان عشقهای زودگذر تلفنی یا خیابانی که در آنها فقط معیارهای ظاهری و مادی در نظر گرفته می شوند اصلی ترین موتور محرک طلاق هستند.

این آسیب شناس اجتماعی و محقق علوم رفتاری گفت: در یک پژوهش انجام شده طلاق در خانواده هایی که دارای باورهای مذهبی هستند و برای معیارهای اخلاقی و نظریات والدین و بزرگترها ارزش قائل هستند یک پنجم طلاق در سایر خانواده ها است و این امر بیانگر این حقیقت است که باورهای مذهبی عامل اصلی در دوام زندگی، پاکدامنی، صداقت و وفاداری است

کد خبر 99927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز