پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری طی سخنانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نخبگان اعلام کرد:

قرار است صفرها را از واحد پول ملی حذف کرده و واقعی کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها جای هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد، گفت: ارقامی که مرکز آمار اعلام کرده براساس شاخص خروجی از یک مدل سازی است و ارتباطی به دریافتی و فیش حقوقی مردم ندارد. 
 
دکتر محموداحمدی نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نخبگان در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه منابع عمومی متعلق به همه مردم است، اظهار داشت: بر اساس این طرح همه مردم از منابع عمومی کشور برخوردار خواهند شد اما مطابق قانون محدودیت‌هایی وجود دارد از این رو اینکار  به صورت گام به گام و در دو مرحله انجام می‌شود.

رییس جمهور تاکید کرد: ارقامی که در خصوص اختصاص یارانه‌ها گفته شده به معنای دریافتی و فیش حقوق مردم نیست، برنامه دولت این است که یارانه ها را به صد درصد مردم واگذار کند منتها بنا به محدودیت‌هایی از ابتدا نمی توان همه مردم را تحت پوشش قرار داد از این رو در دو گام همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و سعی خواهیم کرد که فاصله این گام‌ها بسیار کوتاه باشد.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی دولت این است که همه مردم تحت پوشش منابع ملی قرار گیرند و بر اساس هدفمند کردن یارانه‌ها هر کس سهم و حق خود را دریافت خواهد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه با اجرای این طرح از حداقل به میزان 30 درصد از اتلاف منابع و انرژی جلوگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: اگر یارانه‌ها در اختیار خود مردم قرار داشته باشد مردم هزینه‌هایشان را مدیریت خواهند کرد به این ترتیت وضع آنان از شرایط کنونی بهتر خواهدشد.

وی برخی اظهار نظرها درباره هدفمندکردن یارانه‌ها را غیرکارشناسی ارزیابی کرد و گفت: در این قانون ملاک افزایش قدرت خرید مردم و بالا بردن سطح رفاه جامعه است.

دکتر احمدی نژاد همچنین از برنامه‌های دولت برای تغییر واحد پول خبر داد و گفت: قرار است صفرها را از آن حذف کرده و واقعی کنیم. ارزش ریال مطابق قانون بر اساس نسبتی از قیمت طلا محاسبه می‌شود اما به دلایلی ارزش ریالی پایین آمده است و باید آنرا به ارزشی که در قانون وجود دارد، برگردانیم.

دکتر احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی نمایشگاه دستاوردهای نخبگان کشورمان را از دستاوردهای جوانان محقق و هوشمند در بخش‌های گوناگون از جمله پزشکی، صنعت و زندگی شهری دانست و گفت: امیدواریم همه این دستاوردهای در چرخه تولید و خدمت به مردم و پیشبرد صنایع کشور به کار گرفته شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز شاهد جوشش، نوآوری، نوباوری و ابتکار عمل در سراسر کشورمان هستیم و دانشمندان و نخبگان جوان کشورمان با امید بسیار و اعتماد به نفس بالا در حال حرکت هستند.

وی افزود : امروز دانشمندان و نخبه‌گان کشورمان خودشان را باور کرده‌اند و با اعتماد به نفس در حال ارتقای سطح علمی کشور هستند و در این راه هیچ عرصه‌ای برای آنان دور از دسترس محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در علم و فناوری نگاه روشن و بلندی وجود دارد و دستگاه‌ها با همه توان از این کار پشتیبانی می‌کنند. اگر چه حجم و تنوع نوآوری ها به قدری زیاد است که خارج از توان مجموعه دولت است اما امیدوارم همه این ابتکارات در چرخه تولید و صنعت و در خدمت به مردم به کار گرفته شوند.

کد خبر 99909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز