محمود سریع‌القلم اخیرا در گفت و گویی عنوان کرده است که نباید اجازه داد فقرا در ایران پست بگیرند

محمود سریع القلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم محمود سریع‌القلم، استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگویی که به‌تازگی از وی متشر شده گفته: «ریشۀ بسیاری از مشکلات ما حاکم‌بودن طبقۀ ضعیف‌ در کشور است.

نباید اجازه داد کسی از از طبقۀ ضعیف وزیر خارجه یا وزیر اقتصاد کشور شود؛ کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید حداقل از طبقۀ متوسط باشند.

طبقۀ ضعیف به‌دنبال رفع محرومیت‌های گذشتۀ خودشان هستند نه شکوه ایران.»

این درحالی‌ست که تجربه‌های تاریخی خلاف این گزاره را ثابت می‌کند؛ مجموعه‌ای از چهره‌های برجستۀ‌ جهان در شرایط فقر مطلق بزرگ شده‌اند اما بعدها تحولات کلیدی اقتصادی و سیاسی را رقم زدند.

امیرکبیر؛ پسر یک آشپز فقیر، بعدها بنیان‌گذار اصلاحات مالی، آموزشی و ساختاری عظیم در دوران قاجار شد.

نلسون ماندلا؛ کودکی‌اش را در یکی از فقیرترین روستاهای آفریقای جنوبی گذراند اما همین تجربۀ زیسته، او را به یکی از تأثیرگذارترین رهبران قرن تبدیل کرد.

اندرو جکسون؛ معمار اقتصادی آمریکا، از مرزهای فقیرنشین برخاست و بعدها در شکل‌دهی به اقتصاد مدرن این کشور نقش داشت.

ماهاتیر محمد؛ او که مدرسه‌رفتن را در شرایط کودکی خود «یک اتفاق لوکس» توصیف می‌کند، کشورش را از اقتصادی ضعیف، به صنعتی پیشرو رساند.

کد خبر 998195
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 386
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 805
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    شکوه ایران؟ ماشاالله چه شکوهی مبارک و ارزانی خودتون
    • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      89 4
      منظورشان این است که مستضعفین نباید پست بگیرند
    • حسن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      94 33
      درست میگه گدا گشنه ها پول مردمو میدزدن میرن کانادا یا همینجا بهترین کارآفرین میشن با پول مردم
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    آدم گشنه اولین کاری که میکنه اینه که شکم خودش و نزدیکاشو سیر کنه
    • علیرضا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      خودت هم گشنه ای، الان ظریف ایران گل و بلبل کرده واست
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      این چه استدلالیه دوست عزیز؟ مگه قراره هرکسی مسئولیت میگیره دزد باشه که بخواد شکمشو سیر کنه؟ اتفاقن تجربه نشون داده دزدها واختلاسگرها از قشر پولدار هستن. ضمنا برای مسئول شدن شایستگی لازمه، شایستگی هم ربطی به پولدار بودن یا فقیر بودن نداره.بلکه مبتنی بر دانش،خرد، فهم و توان مدیریتی هست. بیشتر افتخار آفرینان این کشور از قشر مستضعف بودن.
    • مجتبی US ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      89 2
      برو خونه پدری حسن روحانی رو تو سرخه ببین ، الان خونه اش کجاست و بچه ها و داماداش و برادرش کجاها هستند !!!
    • مجید IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      دزدی هایی که اغنیا می‌کنند تا هزار سال بعد هم به فکر فقرا خطور نمی کند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    فقیرتا فقیر داریم.خدا نکند گدا معتبر شود
    • آبی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      دقیقا ، بنظرم منظور ایشون گدایان بوده نه فقرا ، گدایان کسانی که نه شکمشان سیر میشود نه چشم و دلشان هرچه که داشته باشند باز کم است عزت نفس ندارند حرص میزنند بی فرهنگ بی دانش هستند و بی مسئولیتند فقط میگیرند الان هستند کسانی از اینکه میتوانند برنج سیصد هزارتومانی بخرند و دیگرانی نمی توانند لذت هم میبرند از اینکه میتوانند از امکانات دولتی و مردمی بطور خصوصی برای خودشان استفاده کنند حظ میبرند از اینکه میتوانند وامهای آنچنانی بگیرند اما دیگران نمی توانند خوشحال میشوند از این نوکیسه ها و گدایان کم نداریم اما فقر با کار و زحمت و شرافت عجین است بسیاری از ما مردم با نداری و فقر رشد کرده ایم با کار شرافتمندانه بزرگ شدیم کمک کردیم و کمک شده ایم ......
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      66 7
      اگر موتبر شود زخدا بی خبر شود
    • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      ادم پول دار هم به دنبال چیدن بساط لعب ولعب وعیاشی اقوام وخانوادهاش در کشورهای خارجی وحروم کردن بودجه مملکته
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    آدم فقیر اول فکر جیب خودشه و بعد دنبال سیر کردن فک و فامیلاش
    • تاج IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      150 6
      دلال زاده هاهمشون پولدارن ولی خون مردمه ایران
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    البته اون فقرایی که بعد انقلاب با اختلاس پولدار شدن هم نباید پست داشته باشن
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      21 0
      گل گفتی
    • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
      1 0
      پولدار شدن برای همه یکسان نیست بعضی تا به نان نوایی میرسند اول دنبال چپاول قوم خویش بستگان میرن بعد میان سراق بقیه این قبیل پول دارا در عوض وجدان ندارن ولی همچی دارن
  • لیسانس مسافرکش IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    توایران پولدارم داریم...شما برو پیش پولداربگو وضعت چطوره ببین فقیرترین آدمه ایران همونه که ازش پرسیدی وضعت چطوره...فقیر...عجله نکنید چندساله دیگه همه تون فقیرمیشید
    • ایران دوست IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      13 3
      گل گفتی
  • بیژن کیا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    سریع القلم مایه ی سر شکستگی جامعه ی دانشگاهی ایران است و‌همچنین صادق زیبا کلام و موسی غنی نژاد این‌ها رانت خواری، سوداگری و غارت منابع ملی را تئوریزه کردند.
  • مصطفی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    البته غالبا تو این پنجاه سال دولت دست طبقه مرفه بوده که وضع اینه. آخرش بعد از ویرانی اقتصاد حالا دارن چهار صفر رو حذف می‌کنند تا بگن همه چیز خوبه.
  • میلاد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    197 8
    ربطی به فقیر و ثروتمند نداره،اگه بخوای اینجوری نتیجه بگیری،اونیکه فقیره هر چی بخوره مطمئن باش اونی که ثروتمنده دو برابر میخوره،امان از روزی که ثروتمندان زبر دست بشن عین .. صداشون در میاد،کلا همه چی به نحوه آموزش در کودکی در زوایای مختلف بستگی داره غنی و فقیر نداره
  • ظفر IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    با این ادبیات من موندم چی بگم آقای سریع القلم اگه اینجور که شما دستور دادین ۷۰ درصد ملت ایران در فقر مطلق هستن پس نباید نفس بکشن
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      32 78
      فقر مطلق خیر شما تعریف فقر مطلق را درست متوجه نشدید سیاه‌نمایی از ایران عزیز ، ممنوع
  • مجتبی NL ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    اینم نتیجه تفکر شما اصلاح طلبهاست
    • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      73 35
      توروخدا حرف نزن هنوز درگیر اصلاح طلب و اصول گرایی!؟!؟!؟!؟!
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      64 8
      جفتشون یکین
    • صادقی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      16 2
      باید از مدرسه و آموزش بچهاازکلاس اول مثل زمان گذشته شروع کرد به شرط اینکه ریس آموزش و پرورش هم مثل گذشته باشه تا جوانانی مثل اول انقلاب تحویل جامعه بده
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    234 6
    حالا میشه بفرماییدپس جزا شما که از طبقه بالای مملکتی ومشاوره وزیر اقتصاد این وصع اقتصادیمونه؟
  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    47 6
    فقیر کلمه اشتباس؟ بجای فقیر باید بگیم صدا کنندگان واقعی خدا کسانی هستن که از ته دلشون خدارو فریاد می زنند
  • خسرو FI ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    76 2
    یکی نیست بگه به ایشون ..سواد و دانش و تخصص و مهارت تو هر پست مدیریت مهمه ..و گرنه اینا که نباشه بله همه گرسنه میمانن ...ولی وقتی درامد زایی بوجود بیاد دیگه کسی تو مملکت گرسنه و فقیر نمیمونه ..مهم مدیریت با سواد و ایرانی اصل میهن پرست میخواد که نیست و یا کمه ..که اوضاع شده این تو این مملکت پر از ثزوت ...
  • رسول IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    46 3
    بله درسته فقیر شرافت و علم و دانش.....نه آدم بی پول
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    91 6
    کثیف تر و هیتلری تر از این عقیده هم عقیده ای هست؟ یعنی چی؟؟ یعنی تاحالا سرمایه دارها خطا نکردند؟؟ اتفاقا سرمایه دارها کج دست تر و گرسنه تر هستند. در ثانی عدالت وفقرزدایی بالاتر از همه چیزه و اگه فقرنباشه ایران شکوهمنده. وگرنه روی پایه های فقر ،شکوه برای ایران، رجزخوانیه!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    91 5
    آخه ثروتمند ها همون فقرای دیروز بودن که نو‌کیسه و طماع شدند و حالا حالا جیبشون پر نمیشود آقای مثلاً استاد
  • عبدالله IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    68 17
    احتمالا ایشان برای اینکه در فضای مجازی مورد توجه قرار بگیره از این حرفها زده
  • ناشناس IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    58 3
    راست میگه مال آقا زاده هاست
  • م.ن IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    62 4
    مگراصلاح طلبان که اکثرپستهاراگرفتن ازگروه فقراهستند ؟ یااشتباه گرفتی یاغرضی داری آقای سریع التصمیم طیف ضعیف سالمتراست چون حریص نیست ایمانش قویتراست
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    85 1
    فقیر شریف داریم ،ثزوتمند شریف هم داریم فقیر دزد هست ،ثروتمند دزد هم هست بستگی به سفره پدر و مادر داره بستگی به حلال زاده و حروم زاده بودن داره مشکل جایی دگه هست.
  • 2708889540 IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    84 1
    جناب سریع القلم ....این چه فرمایشیه شمامی کنید .کدام فقیر،یعنی مسئولی که درجایی بکارگرفته شده،صندوق مالی مملکت راازآن خودبداند نه بیت المال.اواصلا"معنی سیرشدن رانمی فهمد.هرگزایران ،،چنین وضعیتی رادرتاریخ به خودندیده بودکه عده ای اندک ثروت کلان یک مملکت رابه تاراج ببرند وتازه بقیه بنشینندوتماشایشان کنند.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    33 1
    بستگی به تجربه فرد وهوشش از علوم به روز واقتصاد وسایر نکات باشه در کل هرچه آبدیده تر و جهاندیده تر باشه بهتره به فقیر وثروتمند ربطی نداره
  • مهدی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    44 2
    وقتی بلاگرها اقتصاد دان می‌شوند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    52 4
    متاشفم برای رسانه با همچین آدمی گفتگو میکنه
  • علی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    40 2
    نادر شاه هم پسر یک کشف دوز یا یک چوپان بوده
  • علیرضا پاینده IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    52 1
    در کشوری که شایسته سالاری حاکم نباشه سقوطش قطعی هست،فقط شایسته ها با هر خانواده و عقیده ای لایق نشستن بر صندلی مدیریت هستن
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    51 15
    سریع القلم الاقل یک حرف بهترمیزدی که ازوقارت کم نشداینجوری بی عقلی خودت ثابت میشه شایدهم فقیرکه شمامیگی بهترازتوایران اداره کنه الاقل احترام سرش میشه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    64 4
    این طرز فکر یک استاد دانشگاه است؟ باعث شرمساری است.
  • رضا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    51 9
    بصورت کلی دادن پستهای خیلی بالا باید از طبقه متوسط باشد ولی استثنا هم در تمام جوامع وجود دارد.
  • ناشناس IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    22 2
    از قدیم گفتند بی اصل وفا نکند
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    21 1
    باید ریشه یابی کرد معلم آنها چه کسی بوده است ! که از فقر به رسیدن به فقر زدا .....
  • کوروش IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    46 0
    فرقی نمیکنه چه فقیر باشی و چه ثروتمند اگر ذاتش خراب باشد همه غلطی میکنه خدا کنه کسی که در راس کار هست فقط خداترس و وجدان کاری داشته باشد.
  • یک ایرانی IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    48 1
    پست گرفتن ومسیولین کرفتن ربطی به فقیر وغنی ندارد . ربط به دست کجی و ذات خوب وبد دارد .
  • احمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    46 2
    وای نکشیمون پولداررررررر
  • M IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    35 1
    سلام پست ومقام شایستگی انسانیت وجدان کاری داشته باشد نه ثروت
  • سعید IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    35 1
    وای خدا باورم نمی‌شه چقدر مرتجع و تاریک‌اندیشند این جماعت!!! می‌خواهند سیستم آپارتاید‌ رو به طریق دیگری احیا کنند و‌ به جامعه طبقاتی و‌ کاستی برگردند
  • Hossein IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    39 13
    شما میتونید تو همون کشوری که تعلق فکری دارین خدمت کنید ما با مسئولینی مثل قاسم سلیمانی و ابراهیم رئیسی حالمون بهتره
    • حسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      11 2
      سردار سلیمانی وشهید رئیسی خارچشم این جماعت بودندکه رفتند
  • یک ایرانی IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    37 2
    شما آقای سریع القلم سریع حرف غلطی راکه زدی پس بگیر واقعا شرم آوره اینگونه حرفهای چرتوپرت از زبان یک به اصطلاح استاد
  • علی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    33 2
    اتفاقا فقرا وقتی سرکار باشند اقتصاد بهترمیکنند تافقیر زیاد نشود وفقرای فعلی دستشون بازتر شودواقتصاد خوب باعث شکوه ایران میشود ولی طبقه بی غم کجا بفکرمردمند
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    12 17
    حرفش تا حدی درسته ولی کاملا درست نیست و مثال نقض زیادی وجود داره.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      6 5
      رهبر کشور مااقای خمینی وخامنه ای شهید ریسی باهنر رجایی بیشتر فرماندهای جنگ ماوافتخار افرینان کشور ما جامعه فقیر مالی بودن ولی فقیر فکری وعقلی مثل تو وامثال دولتمردانی که وضع کشور رابه اینجا کشیدن نیستن شرم بر تو که بسیار بیفکر کم شعوری
  • محسن IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    19 12
    لعنت به لیبرال غربگرا
  • علی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    21 3
    لیبرال یعنی این آقا،درخود غرب بنا به اعتراف هانتینگتون وفوکویاما،لیبرالیسم به پایان خط رسیده، اونوقت این بی سوادهای بی اعتقاد،نسخه پوسیده لیبرالی می پیچند.
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    23 1
    باید تو کشور شایسته سالاری جایگزین رانت سهمیه ریش و سهمیه های. بشه درست میشه
  • حسین IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 11
    احسنت به جناب سریع القلم به قول قدیمی ها صدایت از جای گرمی می آید، ممنون از این نظر ناب روان شناختی که باید در صدر کتاب گینس ثبت شود.خدا بهتون توفیق بدهد.
  • کاربر IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    26 1
    اینجا فقر مالی مهم نیست متاسفانه فقر عقلانیت و فقر فرهنگی است که بیداد می‌کند
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    22 0
    بستگی به تربیت وذات نفر دارد
  • محمد IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    20 1
    همین آقایی که این حرفو زده فکر کنم فقیرترین آدم بوده . از قیافش و تیپ حرف زدنش مشخصه که تبعیض بین فقیر و پولدار قائل میشه . آخه بدبخت فقیر ترین آدمهایی بودند که به اوج ترین جاها رسیدند . معلومه تازه به دوران رسیدست
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    21 1
    چرا طبقه ؟چرا علم وآگاهی صداقت در عمل معیار نباشه؟
  • حسن اقا IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 10
    حرف درستی هست من از همان قشر هستم و موافقم.خودم اگه مسولیتی به من بدن اول فکر خودم هستم تا بقیه.
  • ص IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 5
    بدبختی اینه هرچقدر هم میخورن هیچ سیری ندارن
  • دلگوش IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    15 1
    چه نظر مضحکی! هیچ فقری روی زمین نیست مگر اینگه ثروتمندی در کنار آن باشد.در ضمن همیشه بیاد داشته باشید که ستمگران و ستمدیگان سرانجام بهم میرسند و تنها حکم غالب این است که زندگی روی هم رفته برای این هر دو گروه بس کوتاست.یا حق
  • داود خدارحمی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    19 0
    کدوم ادم عاقلی به این اقا تریبون داده ؟ یعنی الان تمام وزیر و وزرا ایران از مرفهین جامعه هستند . دوست دارم به این اقا یه حرفی بزنم ، چه کنم که گفتن توهین پخش نمیشه .
  • سید منصور حیدری IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    18 1
    یک امیر کبیر را با صدها اختلاس گر و یغما گر بیت المال مقایسه نکنید.
  • د IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    21 0
    پست و مقام ربطی به فقر مالی نداره ،، برخی مسئولان کشوری ما . مشکل فقر فگری و فقر اندیشه دارند. ،.
  • ایران IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    16 0
    فقیر با گدا فرق میکنه
  • ماشاالله نظامخواه IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    18 0
    هرچه دزدی واختلاس در مملکت هست توسط همین طبقه مرفه که مسئولیت دارند انجام میشود
  • محمدی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 7
    شما۴تا مثال زدی .من برات ۱۰۰ مثال میزنم حال امروز ما نتیجه عدم توجه به همین موردی هست که استاد گفت.
  • US ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 12
    مجلس اعیان واشراف باهمین دیدگاه تاسیس شد البته که این حرف هم درست وهم نادرست است وبه ذات وتربیت فرد در وطنپرستی و اعتقاد به احکام الهی بستگی دارد درصورت انتخاب مناسب وگزینش صحیح این مطلب مطرح شده مصداق ندارد والبته درانقلابها این رخداد پر رنگ میشود و مصداق پیدا میکند .
  • آرش IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 3
    خیلی زشته که حرف رو اینجوری گزارش بدی جناب خبرگزاری
  • ابوذرشجاعی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    16 0
    اینها بیسوادان تاریخ هستند
  • علی ملک زاده IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    13 0
    افکارت مال چند سال قبل است ،مال دوران استعمار حیف که دانشگاه شده گعده افرادی مثل تو !!!!
  • حسین IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    15 0
    ربطی نداره به ذات و تربیته
  • رضا IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    18 1
    نگاه ارباب رعیتی اصلاح طلبای نوکرآمریکا به مردم ایران
  • اندیشه IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    15 0
    فقط میتونم بگم متاسفم برای همچین طرز تفکراتی.
  • مجید IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 0
    نبوغ یک شخص باید اورا بالا ببرد
  • ایرانی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    17 1
    نمونه بارز از فقر عقلی وشعور انسانی ونزاد پرستی وبرده داری وارباب رعیتی
  • ناشناس IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    13 5
    واقعا در ایران عزیزمان اینموردی که استاد می‌گوید واقعیت محض است
  • ابراهیم IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 5
    آقای سریع القلم به نظرشما .روحان ظریف.آخوندی وامثالهم چطورند.یا خودشما.!!!؟؟؟
  • محمد کریمی پاشاکلائی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    16 0
    خدا نکنه گدا معتبر شود از خدا بی خبر شود
  • فرهنگی بازنشسته IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 2
    متاسفم که تو استاد دانشگاهی و نباید کسایی که ذهن فقیرو محدودی دارند هم استاد دانشگاه بشوند اتفاقا درد جامعه را فقرا می فهمند نه مرفهین بی درد
  • Reza IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    13 3
    با حرف ایشون کاملا موافق هستم مواردی که شما مثال زدید تماما استثنا هستند و موارد استثنا مشکلات فعلی کشور رو حل نمیکنه در حال حاضر اکثر مسئولان کشور از طبقات ضعیف و روستاها بودن ببینید چی به حال و روز کشور آوردن قشر متوسط و تحصیل کرده موتور محرک و بهترین راهنمای کشور در تمامی دنیا بوده و هست و خواهد بود
  • ناشناس IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    11 5
    خوب آقای سریع القلم. اکثریت مسولان کشور از طبقه متوسط هم نیستند و از طبقه بالای جامعه هستند خوب اینها چه گلی یه سرمون زدند
  • Dd IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 0
    آدم گرسنه دنبال شکم سیر کردن گذشته خود است.و ثروتمندان هم دنبال افزایش ثروت و اختلاس و جمع کردن بیشتر پول است در واقع میگن سواره رو غم پیاده نیست .
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 1
    این حرف کاملا بی اساس ومغرضانه وبیخردانه است
  • ایران جاوید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 6
    حرف های سریع القم منطقی است ، تفسیر به رأی نشود.
  • سعید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 2
    حالا مدیریت خودت توضیح بده دوران گذشته خودت تا مردم تعریف بکنند نه خودت
  • محسن IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    14 1
    بله درست میگه پودارهابایدپست بگیرند که اخلاص کنن امثال این اقا
  • میکائیل IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 2
    اتفاقا آدم فقیر اگه مثلا ده میلیارد از جایی گیرش بیاد تا مدتها مست آن میشود ولی افراد مرفه با هزاران میلیارد هم سیر نمیشوند
  • حق گو IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    11 4
    یعنی با دو تا مثال حرف یک محقق و استاد دانشگاه مطرح کشور زیر سوال میبرید . آقای نقاد ایشان براساس شرایط مملکت و سابقه این چند دهه نظر دادن
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    فرار از قانون شرعی که طفره رفتن ندارد
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    12 1
    نویسنده گرامی شهید رجایی رو از قلم انداختی.برعکس میگی کسی که طعم فقر رو چشیده باشه فقرا رو درک میکنه نه یک مشت مرفه بی درد.پولدار فقط به فکر اینه که پول رو پولش بیاد.هر چند هر فقیری هم الزاماً پاک دست نیست و هر پولداری هم مجرم نیست.ذات پاک میخواد باباجان
  • همرزم هادی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 5
    کاملا صحیح واین نظریه افلاطون در حکومت داری است
  • مهرداد صراطی اسکویی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 1
    سعدی علیه رحمه در مورد امثال شما گفته یا رب روا مدار که گدا معتبر شود. گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود ..
    • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      6 0
      نظریه افلاطون مربوط به ۲ هزار سال پیش است در عصر حاظر این نظریه های کهنه به درد جوامع امروزی نمی خورد ، بلکه قوانین مدرن هستند که در کشورهای پیشرفته باعث سلامتی حاکمان و مردم آن جوامع شده است به عبارتی قانون بالاتر از هر شخص و مقام است
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 5
    با اینکه چند مثال اندک آوردید ولی راست گفته
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 2
    هیچ سیری به کرسنه ای نیست هیچ سواره ای به فگر پیادنیست
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 2
    استادانی مثل ایشون یک فاشیست به تمام معنا هستن ایشون همان دنباله روی اونهایی میره که نباید ضعفا درس بخوانند خاک تو سر مملکتی که استادش ایشون باشه
  • ایرج DE ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 3
    جل الخالق ،عجب از این جماعت گستاخ،
  • امیر IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 1
    محرومیت و محدودیت طبقاتی در مقابل شکوفائی !!!!! عجب واژه ای بکار بردید استاد !!!!
  • TH ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    کیا رو دارین با کیا مقایسه میکنید
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 1
    بهتر بود می‌گفت کسی که متفکر و دور اندیش نیست و برنامه پیشرفتی برای کشور ندارد و در این خصوص فقیر است نباید حاکم شود.
  • یک ایرانی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 1
    باسلام کسانی که ازگذشته خودفرارمیکنندخطرناکترازبمب هستند آقای دکتر چقدرزیبا توجیه کردند پس فقراحق درس خواندنهم ندارندخجالت نگش بگو دیگه نیازی به فقرا نداریم
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 0
    فقیرا خودشان تشریف دارند اون هم فقیر شخصیتی فقیر اگر دزدی کرده مثل خودش فقیر نمی‌شود چون سالم زندگی کرده فقیر است
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 1
    حیف ازوقت گرانبهای دانشجویانی ک چنین استادی بااین تفکرپوچ دارند..افسوس
  • ایرانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    11 2
    الان که تمام پست ها دست آقازاده ها یا نزدیکای اوناس که همه ثروتمندن...چرا اقتصاد ایران با این همه ثروت داغونترین اقتصاده؟
  • محمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    10 1
    فقر ذهنی با فقر مالی تفاوت دارد چه بسیار فقرای مالی که ذهن غنی دارند و برعکس کاش میگفت دنیاطلب ها نباید پست بگیرند علاوه بر مثال‌های نگارنده شهید رجایی هم ابتدا فقیر بود
  • عدالت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 0
    درهرمسئله ای استثناءوجوددارد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 1
    الان کشور دست پولدار هاست کشور چه پیشرفتی کرده .کسی که دستش کج باشه دزد باشه فرقی نمیکنه پولدار هم باشه دزدی میکنه .
  • محمد آبادی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 2
    خودش مصداق حرف خودش هست
  • ماری IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 1
    حالا خودت پولداری یا فقیر ؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 2
    درسته
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 2
    این حرف درست نیست پول دار ها هم طمع بیشتر برای ثرو ت اندوزی دار ند آدم باید صالح۹۵۸ باشد
  • کهنه سوار IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 6
    حرفش درسته
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 6
    به هر حال سخن ایشون در کل اشتباه نیست
  • مختاری IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    8 11
    بنده خودم از قشر فقیر و روستایی هستم با حرف ایشان موافق هسستم حالا استثنائات مثل امیر کبیر هم هستند قاعده کلی همین است که آدمهای متوسط به بالا یهترند
  • پلنگ IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    9 6
    مگه از فقرا کسی پست میگیره خخخخخ فقط آغا زاده ایران در دست دارند
  • مرادلو IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    11 0
    سلام، آقای سریع کمی از سرعتتون کم کنید، چندین دهه است که در کشور همه سیستم های سیاسی مورد آزمون_خطا قرار میگیرند حالا چرا شما به اریسطوکراسی گیر میدید!!؟ قبلا باید واژه ی فقر رو شرح مبسوط بدید و منظورتون رو بفرمایید که فقر، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، عقیدتی یا ... مد نظرتون بود!!؟؟ تا بهتر نتیجه گیری کنیم
  • ناشناس IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 2
    ماکه نفهمیدم بلاخره به فقرا باید پست یا نداد؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 5
    من با نظر ایشان بیشتر موافقم . همان امیر کبیر هم پسر آشپز دربار بود و از فراهانی های با نفوذ.
  • شمبول طلا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 6
    به نظرتون منظور سریع القلم قابل بسط نیست. یه نگاهی به اصالت مسئولان کشور بندازید. البته هر کسی با آموزش ، تجربه و هوش می‌تونه مسئول بشه اما اگه در اثر یه حادثه سیاسی یه عده به نام و نوایی برسند نتیجه همینه که می‌بینید. دوربر خودشون هم همین آدما رو جمع میکنند.
  • ایرانی PL ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    11 1
    ولی متاسفانه همینطور شده.برای همین اینقدر مصیبت داریم.
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      1 1
      هیچی نگوووو
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 2
    کاملا باهاش موافقم
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      2 2
      واقعا که استدلالش احمقانه و وقیحانه است.این انقلابی که جهان را تکان داده و تاج و تخت مستکبرین را ويران کرد توسط همین مستضعفان به پیروزی رسید ،حالا یه فرد معلوم الحالی داره در مورد آنها چه اراجیفی می بافه.کافر همه را به کیش خود پندارد.حیف اون دانشگاهی که امثال شما در آنجا کار می کنید.
  • مح IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 2
    مگیک دست فروش طرح عدالت رااجراع کردر شهید رجایی عزیزم کی بود
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 2
    یکی به این بگه اقای عقل کل حرف نزنی میگن گنگ هستی
  • هیمن IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    باسلام مطابق آیات قرآن انسان در صورتی که احساس بی نیازی کرد خدای خودش رو بنده نیست و خودش رو خدای دیگر می داند.
  • زهرا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 2
    تا زمانی که (ذهنیتهای) فقیر امثال این فرد در کشور وجود دارد جای پیشرفتی نیست..
  • محمد ابهریان IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 3
    آقای عقده ای شما و دوستاتون باید سالها بشینید پای کلاس امثال شهید مالک رحتمی و شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی که اسطوره‌های موفقیت و خدمت بودند ..
  • م ر IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 0
    کسی که ذاتش خوب باشه مهم نیست که فقیر یا پول دار باشه مهم اینه که شخصیت و اصالتش اجازه دزدی و اختلاس و مال مردم خوری بهش نده
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 5
    ساسانیان و خاخامنشی ها هم دارای چنین تفکراتی بودند که کشور را نابود کردند بعد از ظهور اسلام و گرویدن مردم به اسلام تمامی دانشمندان بنام در کشور پر شد تفکرات باستانگرایی که رگه های از پان ایرانیستها و سلطنت طلبان در ایران رواج دارد مثل این این آقا کشور را با این تفکرات ضد انسانی به مشکلات بزرگتر دچار کرده اند
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 3
    آدم اصیل و درست حسابی و‌ ریشه دار باید حاکم بشه . واقعیت اینه البته آدم فقیر بی اصل و نصب رو نباید بهش پست و مقام داد تا حد زیادی موافقم باهاشون. طبقه متوسط یکی از ابعادش پوله اصالت و ریشه دار بودن تحصیلکرده بودن هم جزو ابعاد دیگشه
  • فرج ستوده نیا DE ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    دکتر هم ، مثل سیم کارت سفیدها حرف می زنم!
  • نیما IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    ای.ظالم
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    فقیر نمیتونه وام ازدواج بگیره بعد بهش مسئولیت میدن خخخخ
  • ع ع IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    مدیرانن یک مملکت بایدوطن پرست وقانونمندباشندتایک مملکت رشدکند.
  • هموطن رزمنده ۸سال دفاع مقدس IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    ناگفته نماند یکی ازشعارهای اول انقلاب این بود که حکومت ایران اسلامی...حکومت مستضعفین است(ونرید نمن علی المستعفین ونجعلهم علی الرض هم الورثین)
  • رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    هر کسی فقر و از دید خودش قضاوت میکند
  • م ح م د IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 2
    با اینا شدیم ۸۵ میلیون!!. این تفکر و تفکر شیشلیک خوری و اصلاح طلبی و غربگرایی شده بلای جان اقتصاد و قدرت کشور
    • یامهدی ادرکنی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      1 1
      وای که با شما شدیم ۸۵ میلیون نفس
  • وحید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    کلا شکوه زده شدیم کم کم شکوهمند میزنه بیروندشکوفه میده
  • مجید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 0
    مثلا این سریع القلم خودش اول چی داشت و چی بود ؟ با نردبان و اسم فقرا و مستضعفین همه جا را گرفتند ،حالا همه چیز را یادشون رفته
  • مرتضی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    تفکرات اصلاح طلبان بت پرست دوران یوسف پیامبر
  • محمد PL ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    فقط باید گفت متاسفم برای این استاد دانشگاه.
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    منظورازضیعف از نظر فکری و اخلاقی بی وجدانی می باشد
  • ابراهیم IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 1
    آقای قلم شکسته عمده اختلاسگران هم از قشر شماست که گلویی گشاد دارید.
  • شهروند IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    نازم این مرفهین بی درد را
  • او IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    استثنا باید کنار گذاشته شوند. البته ۵ انگشت یکی نیستند.
  • فتاح IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    افرین افرین افرین افرین این درست است همین درست بدهید بدست افراد متمکن که همه را ببرند
  • بهنام ادیم IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 0
    اين اقا چی داره میگه من متاسفم که رسانه عمومی اجازه پخش چنین نظرهایی را میده پس بگو ادم های فقیر برن بمیرن دیگه !!!!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    نگفت در دنیا .گفت در این ایران.هیچ فرقی هم نمی کنه چون پولدار سیر نمیشه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    خودش چی؟ به قیافش نمیخوره آقازاده باشه
  • جعفر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    فقیر ازچه نظر؟
  • سیدمحسن IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    سلام،بله درست است اقای سریع القلم؟؟؟!!!!بایدکسانی مسّول باشند که دردمردم رانداشته باشند وفقط بفکرجیب خودشان باشند؟؟؟!!!
  • منوچهر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    والا فقرا درد جامعه را بهتر می‌فهمند منتها بی عقلان نوکیسه گان هم نباید کارشناس نظریه پرداز شوند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    چرت محض. تربیت آموزش مهمه
  • مرضیه IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    زود از کشور ایران برو بیرون .
  • ابراهیم IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    استاد درست گفته گرگ از فقر وقتی به گله میرسه همه گله را میدرد
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    ثروت مندان پست بگیرند واصلا هم بفکر فقرا نباشند عجب استدلالی
  • نامشخص IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    اتفاقا فقرا به فکر مملکت هستن پولدلرها حریصن وبه فکر انوخته وسرمایه گذاری درخارج از کشور هستن وفقرا دست ماکترین ودلسوزترین کروه هستن
  • مسعود IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    مهم نیست که از قشر فقیر باشی یا غنی . مهم این است که در کارت و مسئولیت واگذار شده خبر و نابغه باشی و دیگر اینکه نظارت رسانه بر سر آنها همیشه برقرار باشد تا دست از پا خطا نکنند
  • علیرضا لوعلیان لنگرودی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    استثناء را نمی‌توان قاعده به حساب آورد! مغلطه نکنید!
  • محمد زمان درویش ملا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    سلام،من حرف های استاد را قبول دارم چون در ایران قشرضعیف وقتی به قدرت می رسد بجای کارکردن عقده گشایی می کندو می خواهد گذشته خود را جبران کند.
  • ایران عزیز IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    5 0
    حالا بفرمائید کسانی که انقلاب کردند از طبقه ضعیف بودند یا از طبقه مرفه! البته که الان همه سوپر مرفه هستند!
  • بینام IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    حیف نیست اسم استادی رو خودت گذاشتی وآبروی هرچی استاده بردی .
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    والله تمام اختلاسگران پولداربودند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    بچه های مردم تو دانشگاه زیر دست این جور ادمی تربیت میشوند
  • ابی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 3
    واقعاآقای سریع القلم درست میگه مرحبا
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    منظور از فقیر باید کسی که وارد ب دنیای سیاست و راستی و علم و آگاهی منظورش است ن کسی که هنوز ماشین ندارن.
  • کوروش IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    یادت رفت رضا خان رو بگی
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    آقا جان اول انقلاب ...کی داشت که حالا این جور ی شده...
  • تقی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    آخه یه حرف این همه مسعول که الان هستن بعد انقلاب پولدارشدن که الان وضع این جوری هست خودتو ازکدام خانوداه بودی قبل انقلاب الان کی هستی
  • محمدراک TR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    آقای محترم نگاهی به گذشته خودت واجدادت بزن ببین کی بودی وازکجابه اینجا رسیدی
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    ذهن بیمار
  • اصغر IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    حرفش از جهتهای مختلف روانشناسی و اجتماعی درست هست ولی نمیشه گفت همه فقرا این گونه هستند .
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    امیرکبیر پسر آشپز دربار بود. اون زمان شغل بسیار مهمی بود. نلسون ماندلا پسر بزرگ قبیله بود. قشر متوسط بهترین‌گزینه برای مدیریت هستند.
  • امیرمسعود IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    بروبچه های ۸سال دفاع مقدس همه ازخانواده مستضعف وپایین شهربودن .
  • کورش IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 3
    بهترین طبقه برای حکمرانی در کشور طبقه ی متوسط است این طبقه بین وسط دو طبقه ی دیگر قرار گرفته است
  • روح اله پرور IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 2
    حتما منظور ایشان ،ادم های گداصفت هستند چون خیلی از ادم های مشهور فقیر بودند.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    احسن احسن درست میگه
  • سعید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 3
    اتفاقا بیشتر مشکلات کشور ما بخاطر وجود مسئولینی هست که درد فقر رو نچشیدن نظر ایشون کاملا مخالف با موازین عقلی و منطق قرآن و سیره ی تاریخی هست فقط میتونم بگم بسیاااار متاسفم
  • بهمن IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    7 1
    وقتی آدم بی ریشه و بی اصل و نسب باشه چنین گستاخی میکنه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 1
    آقای سریع القلم یکم ترمز کن یواش برو شما کی هستید که دارید برای مردم یک کشور تصمیم میگیرید.امسال شما هستند که بادوقطبی فکر کردن بین مردم تفاوت می‌گذارند به فکر جیب مبارک خودشون هستندومرذم باید تاوان ناکارآمدی شما را بدهند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 3
    قصددفاع ازایشان نیست، برداشت شما سخیف است،چندین بار اون چندجمله راگوش کردم، سطحی برداشت کردید، بیان وی ریشه یابی پدیده اختلاس وفساد است، وداشتن مدیرانی استراتژیست که پیشران جامعه میشوند مث اون افرادی که نام بردید آنها ازطبقه متوسط جامعه بودند نه فقیر
  • غلامرضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    6 0
    یه کار گروه بی‌طرف بفرستند مال واموال این آقا محمود سریع القلم وخانواده اش رو حساب رسی کنند .دوست داریم بدونیم چی داره واز کجا آورده .
  • MR IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    یکی این تازه به دوران رسیده رو خفه کنه
  • محمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    اعضای هیات علمی دانشگاه ها معمولاً در قفسی بنام دانشگاه جدای از مردم و جامعه زندگی میکنن و از خیلی واقعیات دورند
  • بنده IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    کشور را بدید دست سرمایه داران تا کشور را بین خود تقسیم کنند
  • بهزاد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    دیگه تاریخ انقضای این آدم ها تموم شده. ما نیاز به تفکرات تازه برای هدایت به روز و متناسب با شرایط روز هستیم حالا هر کی توانایی داشت چه فقیر و چه ثروتمند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    شهید رجایی نمونه آدم فقیریودکه به فکرفقرابود نه جیب مبارک
  • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    کاملا درست میگه اگر به دور و اطرافیانتان نگاه کنید میبینید که آقای سریع القلم درست گفته
  • ابوموسی اشعری مقدم RO ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    ونرید آن نمن علی الذین استضعفو فی الارض نجعلهم اصلاح طلب و نجعلهم واصولگرا
  • حمید IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 3
    به نظر من حرف درستی هست و نباید بخاطر برخی استثناها این نظر را رد کرد
  • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    کجا شهید رجایی وامسال آن به فکر خودشان بودند شماها از آن می‌ترسید طبقه پایین بیایند دزدی ها را رو کنند هیچوقت همه یکسان نیستن آدم ناجور دیگران را ناجور می‌بیند خودش را درست کار
  • رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    عالی گفتن که فقرا پست نگیرن. گر گدا معتبر شود از خدا بی‌خبر شود
  • حمید رضا رضایی سدهی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    فکر می کنم منظور آقای دکتر از فقرا ، آن کسانی باشند که در مقابل پول وسوسه می شوند ، یعنی پول را بر منافع مردم ایران ترجیح می دهند ، در بوروکراسی اداری وبر نیز مطرح شده بود ، ترجیح منافع سازمان بر منافع فردی ،
  • ایران عزیزمان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    شما مثال امرکبیر وغیره را میارید ...الان مدیری به پاکی امیر کبیر است الان هرکی مدیره فقط برا جیب خودش واطرافیان اش کار می کنه
  • Behrooz IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    با سلام لطفا اول نظرات‌ ارسالی را از از نظر املایی تصحیح کنید بعدا ثبت کنید یا اینکه کلاس زبان فارسی برا این جماعت تشکیل بدهید. تمام بدبختی ما از بیسوادی ماست.
  • گل مهربون IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 1
    سلام فقرا همیشه کسانی بودند که کشور را پیروز و سر بلند کردنند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    طبقه متوسط تو کشور از بین رفت،،،همه فقیر شدن
  • زهرا نیکوزاده IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    جناب استاد ما دو نوع فقیر داریم کسانیکه فقر مادی دارند والبته شرایط امتحان آفریدگار بوده افرادی داریم که گرسنه حریص هستند سوپر عقده خداوند متعال فراوان برایشان می‌ریزد وآنها طمع دارند وسیر ناشدنی حال روی صحبت شما با کدام طبقه از جامعه است
  • مهران IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    البته فقر شامل فقر فرهنگ، فقر شعور، فقر سواد، فقر وطن پرستی هم می شود
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    بیسوادان نباید پست بگیرن که مملکت رو داغون کردن
  • سلام IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    چی بگم استاد... علی ع فرماندار و استاندار و سایر مقامات رو از میان کدام طبقه انتخاب می نمود؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    ایشان دلسوزانه و دانشورانه مینویسند اما نه در متن مسائل که در حاشیه آنها
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    خیلی هم بی. بط نیست ولی نمیشه تعمیم داد به همه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    امیر کبیر وامثال او وجدان داشتند به همین خاطر به کشور وملتشان خدمت کردند
  • اشنا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    این چه حرفی میزنی ی مو فقرا می ارزه به تو که پولداری مثلا تو چه گلی به سر ما زدی
  • صالحی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    سریع القلم خیلی بیخود کردند .فقط خودشان تنها باید باشن که مملکت را نابود کنند ...یک کلام به این فرد ..اقای ... اگر همین فقرا نبودند الان همسرودخترت برده کدام ارتشی عراقی ویا کدام داعشی بود چون افراد چون تو که مرد جنگ نبودید
  • نسترن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    استاد دانشگاه بی سواد بفرمایین شما از کدوم گوری اومدین واز کی نظر شما مهم شده
  • امین IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    نظراتش بدرد عمش می خوره
  • مهدی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    نظر دکتر سریع القلم درسته جایگاه های بزرگ بایستی به آدم های و حداقل و آمده از طبقاتی که مسائل اولیه در زندگیشون نداشتن سپرده شود مواردی که نام بردید استثنا هستن
  • باران IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    ... تو سرت؛ اینو کی استاد دانشگاه کرده!!؟ شرف مردم فقر کشورم که تو و امثال تو باعث فقرشون شدی می ارزه به تو و هزاران نفر مثل تو
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    این همان تفکری است که معتقدند کشور و جامعه باید طبقاتی شود .مثلا طبقه کارگر طبقه بازاریان و..... در این نوع تفکر طبقه کارگر باید همیشه کارگر باقی بماند . این تفکر نه انسانی است نه عدالت است ن ونه اسلامی بلکه ریشه در سادیسم دارد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    سلام فقیربودن یاثروتمند بودن ملاک نیست شرافت وانسانیت ودردرجه اول صداقت ودرستکاری برای یک مسئول دردرجه اول مهم است
  • باران IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    جناب استاد دانشگاه موردی میبینن کلی تعمیم میدن و نتیجه گیری میکنن!! اگه قراره امثال این اساتیدما باشن، بیخود نیست اوضاع و احوال اینه!!
  • ایرانی CA ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    فکر کنم ایشان مزاح میفرمایند منظورش چیز دیگری است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    استاد محترم فقر با حرص فرق می‌کنه فقیر داریم تمام آرزوش یه لقمه نان حلاله و داشتن یه خانه ۵۰ متریه ، اما نفر داریم فقیر نیست ولی فکرش فقیره هر چی نقشه تو سرش هست برای رسیدن به مال و پول و مقام بیشتر رو سر بقیه پیاده می‌کنه اونم با کمک همدستاش . این آدم فقیر واقعیه مردم عاقل باشن نباید گول اینجور فقرارو بخورن و نفرستنش تو کوزه عسل چون به هیچی و هیچ کس رحم نمیکنه .
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    استاد حتماً آیه ۵ سوره ی قصص رو هم مطالعه بفرمائید و ما بر مستضعفان منت خواهیم گذاشت و آنان را پیشوایان و وارثان اصلی زمین قرار خواهیم داد...
  • هاتف IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    به شماهاپست ومقام بدن که روزبه روزمثل گرگ گرسنه بیوفتین به جون این ملت شماهاحریصید فکرجیب خودتون هستید.نه ملت ایران
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    مقصر سکوها ونشریاتی هستند که هر حرف واراجیفی که امثال سریع القلم می زنند را نشر می دهند. اینها با این مرخرفات می خواهند دیده بشن،ول کنید این بی سوادها را!
  • مهدی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    تازه به دوران رسیده های بی ریشه
  • نارضا US ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    فکر کنم منظورش فقر اخلاقی بوده نه فقر معیشتی چون آقایون و مدیران متخلف از جهت اخلاقی فقیرند مه دست به اختلاس ورانت خواری و ۰۰۰ میزنند وگرنه کم نداریم افراد شرافتمندی که بقول معروف چشم ودلشان سیر است مانند چند رفتگر زحمتکش و یا چوپانی که اخیرا به مبالغ زیادی پول دست پیدا کردن ولی به صاحبان و یا دولت پس دادن
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    متأسفم این آقا معلومه که از نظر فکری خیلی ضعیفه!! مثلا استاد دانشگاهه!!
  • هاشمی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    من دقیقا با این نظریه موافقم نتیجه آن در ۵۰ سال گذشته عملا می‌بینیم ضمنا فرمایش امام علی نیز همین است مالک سعی کن مسئولین را از خانواده های اصیل انتخاب کنی .
  • ناشناس IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    فقیر بودن به ثروت داشتن نیست . حتی ثروتمند بی عقل هم فقیر عقلی است عاقل باید مسول باشد
  • ابوالفضل IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    فقیر فقطl کسی نیست که ثروت مادی ندارد خیلی ها فقیر عقلی هستند ولی ثروت دارند پس عاقل باید مسول باشد
  • اکبر IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    مگه کدام فقیر در ایران پست داره
  • کشاورز ستمدیده IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    خنده داره طرز تفکر استاد دانشگاه ایران در همین حد هست که وضعیت موجود همین میشه آقای به ظاهر استاد مسئولیت باید به آدم متخصص و درست داده بشه توصیف شما این معنی رو میده که قشر ضعیف همه دزدن میان برای دزدی و قشر متوسط همه آدم حسابی هستن اونا دزدی نمیکنن کارو بدید اونا خخخخخخ
  • محمود IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    انقلاب،شهداء،صنعت،همه چی ازبابت خون همین مستضعفان بدست آمده،وشمای بی... میگوئیدفقرانبایدپست بگیرند حتماًشکم گنده ها گََندزده اند،
  • 😎 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    فقیر اگر شانس داشت فقیر نمیشد اگر هوش داشت که باهوشش خودشو آباد میکرد اگر عقل داشت که درست کار میکرد فقیر تا بخواد بجایی برسه میشه ۵۰سالگی تازه یه خونه میخره تا بخواد به مسولیت فکر کنه میشه ۶۰ساله تازه اگر سکته نکنه و زنده بمونه😎بعدشم آدم۵۰سالهء فقیرشبیهجسمش و روحش ۹۰ساله‌ست به قبر فکر میکنه نه کشور
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    چه فقیرمسئولیت بگذیردچه غنی بایدقوه قضائیه اموال مسئول راطبق قانون بررسی کندولی.........چرا؟؟؟؟؟؟؟ مسئولیت باانسانیت است نه ثروت چه بسا فقی یاغنی هردورادرست یانادرست راانتخاب کن
  • US ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    پس نتیجه میگیریم بیشتر مسئولین کشور اول گدا بودن وگرنه مملکت اینجور که الان هست نمیشد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    ما شنیدیم میگویند از نخورده بگیر و به خورده بده. این آدم های دارا در این مملکت کل ایران را هم ببلعند سیر نمی شوند. به گفته فردوسی همه تلخی از بهر بیش بود. مبادا که با آز خویش بود مشکل از حرص و آز است نه از فقیر و غنی.
  • احمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    دو تابعیتی ها پست بگیرند . که بتوانند با اختلاس و زد و بند خرج میلیون دلاری توله زاده ها را به دست آورند .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    واله دنیا هنوز تو شوک شکوه برجام شما مرفه نشین ها مونده نفرین آمون بر شماها
  • بهروز IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    تا الان شما و امثال شما که از طبقه مرفه جامعه بودید چه غلطی کردید و جامعه رو به کجا بردید که فقرا نباید و نمیتونن اینکار رو بکنن .
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    این بنده خدا عقلش نمی کشه که برای نماینده شدن ، رئیس جمهور شدن باید جز اشراف باشی که بتونی هزاران ملیارد خرج کنی تا نماینده و .... جز سران مملکت باشی
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    بذارین تنها اینها و نواده اشون بر مصدر امور باشند
  • حجت IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    خدا نکند گدامعتبرشود اگر گدا معتبر از خدا بی خبر شود
  • محمد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    سلام من باحرفش نیمی مخالف و‌نیمی موافقم ولی اول باید اصالت هر شخصی دید بعد وضع والی
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    زمان قدیم.فقط خان.زاده ها به مدرسه نظام.میرفتن..چشم دل سیر بودن
  • امید IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    امثال سریع القلم ، غنی نژاد و مرعشی هنوز در دوران ارباب و رعیتی دارن سیر میکنن این جماعت چنان قدرتی دارن که تونستن یکی مثل پزشکیان رو رییس جمهور کنن اینا استدلالشون اینه از گشنه بگیر بده به سیر
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    فقرا و پا برهنه ها انقلاب کردند که امثال شما ها به این پست مقام رسیده آید حالا به خدا می گویی پست سر من نیا بود میدهی هر چه خیانت است بالا بینهایت
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    فقرا و پا برهنه ها انقلاب کردند که امثال شما ها به این پست مقام رسیده آید حالا به خدا می گویی پست سر من نیا بود میدهی هر چه خیانت است بالا بینهایت
  • ابوالفضل IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    این استاد دانشگاه افکار لیبرالیسم و فراماسونری دارد و دیدگاه او از بالا به پایین است در صورتیکه امام خمینی گفت این انقلاب را کوخ نشینان کردند و من خدمتگزار این ملتم
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    فقر هوشی و نداشتن قدرت تحلیل و سوادعلمی
  • مرتضی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    اتفاقا فقرا باید پست بگیرند تا درد فقرا را درک کنند و به فکر آنها باشند یکی از مشکلات بزرگ جامعه اینه که ثروتمندان دارای پست و مقام هستند و زندگی مردم را با زندگی خودشون مقایسه میکنند
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    احسن احسن احسن منظورشون آدم های چشم ودل سیر هست که مسولیت کشور را به دست بگیرند که گرسنه قدرت وپول و.....نباشند فهم ودرک شعور داشته باشند با ادب باشند با سیاست باشند هرچه از دهنشون درمیاد نزنند با فکر حرف بزنند بله خیلی از مسولین اوایل انقلاب تا حالا لباس نو ندیده بودند و یا بقول آقای احمدی‌نژاد 2 ریال داخل جیب شون نبود .کمربند را نمی‌شناختند با بعضی ها شون با نخ شلوارشون را می‌بستند ما نوجوان بودیم خیلی این افراد را دیدیم که الان پست و مقام گرفته اند و بعد هم که بعضی هاشون اختلاسگر و درد و.....از آب در آمدند اکثر جوانان چشم ودل سیر اول انقلاب وزمان جنگ شهید شدند و حیف بودند روحشان شاد 🌹
  • جمشید SG ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    4 0
    قدیمیها در اینمورد میگفتند الهی روا مدار که گدا معتبر شود که اگر معتبر شود از خدا بیخبر شود
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 2
    اتفاقاً تمام کسانی که اصل و نصب دارن از فقرا هستند مثه شهید رجایی هنوز نظریاتش تو مملکت داره کار می‌کنه باید بی اصل ها از منصب دور باشند
  • مجتبی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    خاک بر سر اون مملکتی که استاد دانشگاهش اینه . افکار اینها از نظام سرمایداری هم بدتر ند...
  • مهدیه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    کسی که عقل نداره فقیره
  • ج IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    میخوادبگه منم قهوه میخورم زبان خارجه بلدم امریکا بودم مرکل میشناسم ووو باشه تو دانشمند تو
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    راست میگه این همه گشنه اصلاح طلب که پست گرفتن قبلاً کجا بودن الان کجا هستند شخم زدن به بیت المال
  • سید IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    به نظر من ایشون درست میگن امیر کبیر یک استثنا بود ولی در کل حرفشون منطقی هست بخصوص در ایران البته ایران رو هیچوقت نباید باهیچ جای دنیا مقایسه کرد حرفشون درسته
  • Zaq IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    شما نمی دانید خیلی چیز ها را . خودتون فقیر بودید بعد آمدید به جایی رسید
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    این افکار برده داری هست.
  • شهروند IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    پدر بیامرزد درست گفته، ریشه تمام مشکلات مملکت از همین تازه بدوران رسیده هاست. تا بخوان کمبودها و عقدهاشونو جبران کنند ، مملکت رو به فنا داده اند. درود بر جناب سریع القلم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    شما در بعضی موارد دچار اشتباه هستید
  • فقرا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    آقای سریع الهجه، بفرمایید خودتون از چه قشری هستید، استدلال آبدوغ خیاری شما را این خصوص خیلی بی معنی بود. گرفتن مسئولیت لیاقت، شایستگی، تخصص، تعهد و ... میخواد که در افراد طبقه پایین بهتر از افراد سرمایه دار ... نشان داده است...
  • زن ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    روحانی وظریف چی بودند شهید رییسی عزیزمون چی بود گدا باش ولی گدا صفت نباش
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    فقیرفقرای ایران کسانی بودند که بی ادعا رفتن جبهه. خالص بودن وباخلوص نیت پاک شهید شدند.چون شهیدان ۸سال جنگ چه رجائی ها وباهنرها وچه بهشتی ومطهری ها.دزد مملکت همین گدا گشنه های تا به دوران رسیده خراب کردن که ازروز اول سرمایه دار وچاپلوس راندخواربودند.چه موسوی ها وخاتمی ها وچه روحانی ها وظریف ها
  • خودم IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    بلحاظ کلی هم سلسله مراتب نیازهای مازلو صحبت های جناب سریع لقلم رو تایید میکنن ، البته که استثنائاتی هم که فرمودید دارد ولی عام نیست .
  • نادر IS ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    آقای سریع القلم انسان باید ذات پاک و وجدان داشته باشد دزدی وخائن بودن طبقه ضعیف و غنی نمی شناسد،پس دزد همیشه دزد است چون نیت آن خدمت کردن به جامعه نیست.ان شاالله که اصلاح درونی شوند.
  • نادر IS ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    آقای سریع القلم انسان باید ذات پاک و وجدان داشته باشد دزدی وخائن بودن طبقه ضعیف و غنی نمی شناسد،پس دزد همیشه دزد است چون نیت آن خدمت کردن به جامعه نیست.ان شاالله که اصلاح درونی شوند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    ما و شما میدونیم چی میگه پس بهتره خودمون رو به کوچه علی چپ نزنیم
  • میترا IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    تا جایی که یادمه انقلاب انقلاب مستضعفین بود !!!!!!
    • حسین IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      2 0
      انقلاب مستضعفین بود ولی بعد حیاط خلوت مستکبرین امثال این اقا شد
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    فعلا تو این حکومت همه فقیریم پس‌ول کنید برید پستاتونو‌ نظرت چیه
  • حسن IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    چرا همه ترس دارند تا مقصر اصلی مشکلات امروز کشورمان را بدون واهمه بیان کنند!! تازه بدوران رسیدها که ثمره بی بندوباری اقتصاد در دهه۷۰ میباشند امروز تبدیل به سرطانی شده اند که فقط با کار انقلابی قابل درمان است!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    آدم ضعیف چرا ضعیف شده چون یه زره اعتقاد به قیامت داره دزدی نمیکنه شما چی....
  • بی‌نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    به‌ امیر کبیر گفتن چه طور شد که کشور را در مسیر درست قرار دادی در جواب گفت من نه خودم دزدی کردم و نه اجازه دادم زیردستهایم دزدی کنند
  • حسین IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    در عمل همه به حرف این عمل می کنند برگرده فقرا سوار شدند پایین نمیاند از یه دوره ای به بعد شکاف طبقاتی ایجاد شد این شکاف روز به روز بزرگ وبزرگتر شد ...
  • مصطفی IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    ایشون خیلی بی ربط حرف زده و این حرفشون توهین به قشر بزرگی از جانعه‌س
  • حسین IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    آقای سریع القلم از اول انقلاب ببین چندتا از همین فقرا تبدیل شدند به امثال تو؟ شما از صدقه سر همین فقرا شدید اینی که هستید
  • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    چه استاد دانشگاه بیسوادی هست،اگر یک کشور برای شکوفائی خود این سه عنصر بکار گیرد،مشکلات کشور حل میشه،۱ فرهنگ سازی ۲ خدمات دهی ۳ قانونمندی، ما فرهنگسازی را از خانواده و مدرسه و جامعه شروع کنیم ،خدمات دهی را ارامش و رفاه و امنیت خانواده و جامعه را تامین کنیم قانونمندی بدون قید و شرط کسانیکه تخلف کند الخصوص در پست کلیدی جامعه اجرا شود بدون لابی گر واسطه ،در عرض پنج سال کشورمان گل و بلبل خواهد شد،حالا همین استاد محبت کتد فیش حقوقی را رسانه ای کند ممنون مشیم
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    ژن برتر همینه من تعجب می‌کنم چرا به همچین نژاد پرستایی پست استادی میدن ..اینقدر کند ذهنه نمیدونه همه نخبه ها و ورزشکاران از فقیرها بودن
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این یک نظر است اما موارد نقض آن از تعداد موهای ایشان و قوم و قبیله اش بیشتر است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    سلام اول باید مشخص بشه پولدارها ،پولشون رااز کجا آوردن
  • شیدالله یونسی US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    فقر فرهنگی هم هست
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    کسی اگر راه دزدی رابلد باشه فقیر نمیشه پس نباید به فقرااهانت کرد.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    بسیار حرف شما درست است استاد شما خود و پدرت از کدام طبقه هستی
  • متولد35 IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    او یک قاعده را بیا ن کرده است اما در پاسخش فقط چند تا استثنا آورده اند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    وزیر و وکیل بودن ربطی به فقیر و غنی بودن ندارن انسان بی شخصیت از نطفه بی شخصیته . کسی که نان سالم نخورده یعنی این
  • محمد کاظم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    ناقص... اگر فقرا نبودن پولداری هم به دنیا نمی امد
  • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    یعنی این نفهم مثلاً استاد دانشگاه هم هست خاک توسرت بااین نظرت. ازقدیم گفتند سیر ازگرسنه خبرندارد همینطور پولدار از بیپول حضرت محمد وامام علی مگر ثروتمند بودند وای به دانشجویان که تو استادشون باشی
  • خلیلی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    بله پست مال بخور هاس چون میدونن چطوری بخورن
  • کیا IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 1
    چرا الکی جوسازی میکنید،کدام فقیر ،چه کشکی چه مشکی؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    دوست عزیز اختلاس های فوق تیلیلیاردی را بچسب اونها که از قشر فقرا نبودن . شرافت وذات به پول نیست
  • اسماعیل GB ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    فقیر انسان شریفی هست ولی گدا انسان کثیفی است.
  • ایمان IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    البته آدم فقیر وبی اصل ونسب گدازاده نه آدم فقیری که اصل ونسب داره و از بد روزگار به مشکل خورده
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    حرفش کاملا درسته، کیسه افراد نو کیسه پر شدنی نیست
  • شعبون IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    اولین گزینه ذات و تربیت خانوادگی است نه فقیر و ثروتمند دومین گزینه بنابه استنادات تاریخی فرد ثروتمند برای مسئولیت باید دید این ثروت چگونه بدست آمده ، اگر از راه حلال بوده این گزینه خوبی خواهد بود با ترکیب گزینه اول ، ولی اگر از راه ناصواب و مکروه حاصل شده قطعا گزینه مناسبی نخواهد بود...
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    تو کی هستی ک این حرفا رو میزنی اگر مملکت رشدی داشته از امثال شهید رجایی هست ک نون خشک جمع می‌کرد شد رئیس جمهور ولی هیچ چشمداشتی نداشت چون درد کشیده بود درد فقرا می‌شناخت وبرامون کار می‌کرد همیشه گفتن از نخورده بگیر بده ب خورده چرا ک خورد سیر مونی نداره
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    کاملا درست میگه اون هموطنانی که با یه جمله ایشون رو قضاوت میکنند اگر تا حدی نظرات و اندیشه های ایشون رو دنبال کنند بدون شک حق را به ایشون میدن در ضمن ایشون نگفتن که هر کس فقیر هست هیچ وقت به پست و مقام نرسه لوب کلامشون اینه که کسی که اونقدر توانمندی و هوش اقتصادی نداره که زندگی شخصی خودش را از فقر به سمت ثروت سوق بده، توانمندی اداره امور و کمک به رشد اقتصادی یک کشور و یک ملت را ندارد و فقط از اون پست و مقام برای پیشرفت اقتصادی خودش استفاده خواهد کرد. نمونه های زیادی هم در بین مسئولین ما وجود داره
  • نادرشاه IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    دوستان منظور این فلک زده فقر عقلی هست که خود وخاندانش از سردمداران این مقوله هستند
  • ق ف IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    بس چرا خیلی از مسئولین ما ک نون شب نداشتن الان بچه هاشون تو امریکا و کانادا و خودشون هم برای پر کردن جیب خود و بچه هاشونن؟؟ البته مسئول بودن فقرا تو خارج از کشور جواب میده البته تو ایران جواب نمیدا بااااید سرمایه دار مسئول بشه....
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    سلام. قسم میخورم کاملا درست گفته. آدم فقیر ترسو هم هست، تنگ نظر هم هست....
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    بله فکر می کنی ثروتمندان از ثروت بیشتر سیر میشن اگه به این منظور میگی کاملا در اشتباهی
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    مگرسریع القلم از جای دیگر متولد شده است و دارای ژن برتر است۳
  • جعفری IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    سلام من که دیگر به این مسولین اعتمادی ندارم خدا رهبر را حفظ کند
  • حجت شکرزاده IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    0 3
    آقااااااا ایشان کاملا صحیح فرمایش میکنند! باید مسئوليت ها را به افرادی داد که سرشان به تن‌شان بیرزد! باید با اینور! و اونور! وصل باشند و برای خودشان رانت و ارتباطات داشته باشند و بتوانند اول جیب عده ای را پر کنند تا به مقام برسند! مقامی که ارث پدرشان بوده.
  • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    این یه اشتباه که جناب عالی میفرمایی جناب آقای سریع القلم
  • سلمان سلمانی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    به نظر بنده شایسته سالاری اصل هست و ن پولدار بودن یا فقیر بودن
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    الان که همه ثروتمندان چه گلی بسر ملت زدند فقط رانت ودزدی ثمره آنان است
  • علی سلطانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    سلام و احترام بنظرم باید سخنان استاد سریع القلم را بطور کامل گوش داد و دید مقدمهکلام و مصداق ها چه بوده است، اصلی که علم روانشناسی هم به آن تاکید دارد در مورد شخصیت شناسی افراد باید مورد توجه قرار گیرد، البته باید یاد آوری کرد که در علوم انسانی نطریه، نسبی است وشمولیت مطلق نمی تواند داشته باشد
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    مصداق کامل ندارد خود شما هم از همین قشر فقیر دانشگاهی هستی
  • الهام IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    دقیق یکیش خودتی سریع القلم .
  • حسین IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    حرف دانشمندان را گزینشی تقطیع نکنیداز اوبخواهیدراه حل برون رفت را به شما خواهدگفت اویکی از دلایل فسادرا بیان کرده است .فسادگسترده درکشوررا توجیه ننمایید
  • دکتر کامرانی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 0
    حرفش بدون تعصب درست است پس از انقلاب طبقات ضعیف قدرت را به دست گرفتند و دیدیم که چه بلایی بر مملکت و حتی خودشان آوردند!!
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این اقا نمیدوم از کجا اومده که بزرگانی چون رجایی باهنر سردار سلیمانی وشهید برنسی و....... را نمیشناسد که چقد برا مملکت فداکاری کردن که ایشون گنده گویی کنن پولدارا فقط جیب خودشون رو چسبیدن خیلی بیجا فرمودن!!!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    جای تاسف داره امام خمینی میفرمود انقلاب ما انقلاب پا برهنه ها مستضعفین هست رییس جمهور ما آقای رجایی فقیر بوده
  • دانا US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    حرف حق حق است کشور بایددست چشم پر باشدکه درفکرمردم باشد و برای مردم کارکند نه برای خود ا
  • اکبر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    فقیر بودن و ثروتمند بودن ملاک برای در دست گرفتن یک پست نیست بلکه تعهد و تخصص افرادی که پست را در دست می‌گیرند مهم است.
  • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این مفسر دستش به بیت المال نرسیده مقصر فقیران را معرفی می کند فقیر با دارا هیچ تفاوتی ندارد به جز کارایی فرد فقیر می تواند خودش را با درایتش به بالا ترین نقطه برساند دارا با ندانم کاری از کانادا سر درآورد
  • آریا خادم سجاد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    خیلی خب این آقا یه چیزی گفتن،الان تو کامنت ها فقرا ثروتمندان رو دزد میدونن ثروتمندان فقرا رو.بریم به کارمون برسیم دیگه خودتون رو ۲ گروه نکنید.
  • رضا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این جملات ضعف شعور شمارو میرسونه
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    3 1
    خدا لعنتت کنه لیبرال
  • نگاه مردمی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 1
    و نرید انمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.... چه کسی باعث بوجود آمدن فقر در جامعه و فقیر شدن مردم می شود؟ افکار پلید لیبرالیسمی سریع القلم ها....
  • عبدالله IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این یارو غرب گراست وداره راه رو برای خودشون باز می کنه الان هم هرچی می کشیم از دست امثال سریع القلم دزدی ربطی به فقیر. ثروتمند نداره بعضی از آدمها دست پاکند خدا ترسند به آخرت وپاسخ دادن نزد خدا معتقدند بعضی نیستند فقط به فکر خودشون هستند
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    پس چون فقرا همان ضعیفان جامعه چون تحول ایجاد می کنند نباید پست بگیرند؟ بگذارند عده ای معادن صنایع بنادر و منافع ملی را اختصاصی بدزدند و دیگران بنشینند تماشا کنند؟
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    امیر کبیر از خانواده فقیری بود ولی بهترین کارها رو کرد در عوض هزاران مثال وجود داره از خیانت و دزدی مرفهانی که مسولیت گرفتند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    باعث تاسفه که استاد دانشگاه ما این تفکر غلط را دارند . اگر تا الان اندک اعتقادی به نظرات شما داشتم از دست رفت بگم تاریخ را نمیدانی یا نخوندی چه کنم استاد دانشگاهی را یدک میکشی !
  • سالار IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    خدا طوری ذلیلت کنه که فقیر بودن آرزوت بشه! افسوس که عده‌ای به این تفکر رای دادن وامید خیر از آنها درارند!
  • عطا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    مشکل تو صدا و سیما ھست کہ بیسوادی مثل ایشون رو اوردہ برای مصاحبہ
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    تا حدی درسته باید با یه آدم تازه دوران رسیده برخورد کنی تا به عمق این حرف پی ببرید خدا نکنه تو یه اداره کارت پیش این جور آدم ها گیر کنه
  • مولا IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 0
    انقلاب که شد همه از قشر کم برخوردار بودن الان شدن وگرنه پولدارا که براشون مهم نبود .انشاالله ریشه ظلم ستم خشکیده بشه به حق قرآن.
  • عباس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 0
    دقیقا معنی حکومت پابرهنگان همینه باباتودیگه کی هستی
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    منظورش از فقیر گدازاده است. که وقتی پست می‌گیرند فقط میرسند جیب خود و اقوام شان را پر کنند . این جمله آشنا نیست؟!
  • موسی شرافتی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    با سلام، شعور خوب چیزیه
  • ایرانی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    2 2
    انسان بزرگیه این شخص خیلی مونده ناآگاهان حرفشو درک کنند.
  • محمد IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    سلام دوستان اینقدر این بنده خدا اذیت نکنیدفامیلش کی بود ؟ سریع القلم . ای باریکلا این قلمش تند می نویسد پس نتیجه می گیریم فکر پشتش نیست بعنی بالا خونه تعطیله
  • بینام IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    چرت و پرت میگه
  • رضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 2
    اصلاح طلبان همیشه همین بودید اما امام فرمودند ، یک موی کوخ نشین ها بر تمام کاخ نشین ها ارجحیت دارد . انشالله همیشه حق پیروز است.
  • محمدی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    ونمن علی الذین الستضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم وارثین بالاخره مستضعفین زمین را به ارث خواهند برد چه شما خوشتان بیاید یا اکراه داشته باشید
  • امیر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    1 1
    این ... خودش از کجا آمده که اینطور برای مردم نسخه می پیچه . موقع خطر با ...هاتون در میرید ....
  • رحمان قدمیاری IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    استاد که تو باشی باید سر در دانشگاه را گل بگیرن
  • دقیق IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    نتیجه این همه درس خوندنت این شد!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    این استاد احتمالا مدرک تحصیلی ش سیکل باشه وگرنه چنین حرف مفتی در این حد سواد است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    این استاد احتمالا مدرک تحصیلی ش سیکل باشه وگرنه چنین حرف مفتی در این حد سواد است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    این استاد احتمالا مدرک تحصیلی ش سیکل باشه وگرنه چنین حرف مفتی در این حد سواد است
  • شهروند IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 1
    بدا به حال جوانانی که این نادان استاد دانشگاهشان است،
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۰
    0 2
    فقرا درد مردم رو بهتر میدونن باید سیر ها رو اخراج کرد زمانی که فقط پشت میز داد میزنن
  • ثنا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
    2 0
    البته به نظر من فقیری که نتوانسته چند نفر از خانواده ی خودش رو جمع کنه نباید پست و مقامی دستش داد کمبود چه فقرمادی چه فقر سوادی و تخصصی آسیبهای جبران ناپذیری به جامعه خواهد زد
  • مریم IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
    3 0
    چرخ و فلک روزگار درس قشنگیه
  • اسی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
    0 0
    ای بابا این دیگه کیه .خدا رحمت کنه امیر کبیر .رو ..پس معلم میشه این بابا بی سواد تشرف داره
  • تورج بدری IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
    0 0
    اقا شما سخت نگیر هرکس میخواهد خودش را با این چرندیات نشان دهد ایا رهبر بزرگ وفرزانه ایران از طبقه مرفع میباشد انسان بایدمومن باهوش بادرایت ودلیر وشجاع باشد جانم فدای رهبرم
  • US ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    واقعا چه حرف سخیفی این تحلیل رو میشد از یه حاجی بازاری بشنوی از شما بعید بود دکتر خخخخخن
  • Amir IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا اون وقت چون فقرا درس نخونده هستن آقایی ک این حرف میزنی الان توی ی خانواده ک سه نفر مدرک لیسانس دارن چون پدرشون ی کارگر ساده بوده باید بیکار باشن
  • اعظم IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام متاسفانه ما نظرات مون دقیق و درست بیان نمی‌کنیم چون که نظرات باید دقیق باشه بله فقیر بی‌عزت خطرناکه اما ثروتمند بی‌عزت خطرناکتره اما فقیر با عزت بیشتر به درد جامعه می‌خوره تا ثروتمند با عزت چون جامعه از انسان‌های ضعیف و قوی تشکیل شده و کسی ضعیف رو درک می‌کنه که از جنس خودشون باشه
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    منظور ایشان فقر فکری بوده است.
  • مسلم سوکندی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    کافرهمه رابه کیش خود پندارد این که شما میگی خیلی کلیه نمیشه تعمیم بدی شخص اگه ایمان وتخصص ومسوولیت پذیری داشته باشه یقینا به فکر منافع ملیه وبرای مردم کار میکنه متاسفم شما بااین سطح سواد اینطور قضاوت میکنین
  • امین IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    1 0
    این اح... چکاره هست؟
  • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
    0 0
    من مطمئنم شما هم از خانواده فقیر بودید که به این جایگاه رسیدی و این طرز تفکر شما ریشه در بچه گی شما دارد پس مشکل فکر شماست
  • کارمند IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۳
    0 0
    عجب حرف احمقانه ای
  • آرمان IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۳
    0 0
    دمتون گرم بخاطر نظراتتون، واقعاً لیاقت آقای سریع السیر همینه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۳
    0 0
    نه جناب.باید چشم ودل سیرباشن که نیستن.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای ضعیف القلم به شعور مردم توهین نکن ۹۰درصد از پزشکان و مخترعین از قشر ضعیف هستن این دلیل نمیشه مردم ضعیف خائن باشن اتفاقا انسان های با شعور ووطن پرستی هستن امام با مردم کوه نشین انقلاب کرد نه کاخ نشین اتفاقا تاحالا که قشر سرمایه دار خیانت به ایران وانقلاب کردن پس باحرف نزن باشعور حرف زدن داشته باش لطفا
  • مسلم حسينی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آنکس که نداند یاریش کنید تا که بداند...
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۴
    0 0
    همش دروغه
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    تو ایران صدق میکنه
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    یعنی حتی این حرف شما ارزش جواب دادن رو هم. نداره متاسفم براتون با این طرز فکرتون
  • علی رستمی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    خاک بر دهان کسی که فقط ثروتمندان را انسان شایسته می پندارد ....
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    این همون حرف های قوم بنی اسراییل است که در قرآن ذکر شده . همون نجواهای شیاطینی در مملکت اسلامی؟ یا نفوذ بنی اسراییل در ایران؟
  • داود IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    مردک نژادپرست ! حتما بعدش هم میگه : قد بلند و روی سفید و موی بلوند و چشم زاغ هم ترجیح دارند برای وزارت و ریاست جمهوری!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    با توجه به تجربه ۴۰ ساله حرف ایشان درست بوده البته یه استثناعاتی هم در طول تاریخ مثل امیرکبیر هم بوده.
  • یوسفی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    چرا شما یک تکه از حرفهای استاد را انتخاب وبه ان میشورید سخنان ایشان را کامل برای مردم توضیح دهید مگر اینکه مردم در طول ۴۶ سال حقیقت این سخنان را با پوست وگوشت خود احساس کرده اند ...
  • سهراب IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    قرآن به ما وعده داده است که مستضعفین بر جامعه حاکمند ، تو چیکاره ای که این حرفها رو میزنی ؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    عجب دلیل حال بهم زنی🤮...
  • جهانگیر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    بهداین اقا که تصف بیشترمردم بنوعی اهانت کرده باید گفت تواستاددانشگاه شدی ولی هنوزم ادم نشدی وازداشتن شعور حتی اندک محرومی
  • سالار US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    شرم باد برایتان که در انقلاب خمینی بزرگ شدن وامروز با وقاحت تمام برخلاف آرمانهای خمینی سخن می گویند و خودرا استاد هم می نامند ...سوگند به خدا که اینان را باید از دم تیغ گذراند ...
  • ناشناس IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    ... تو که مرفهی چه گلی زدی به سر این مملکت اتفاقا اونی که تلاش میکنه از طبقه مستضعف هست که اگه پستی هم بهش بدن مشکلکلات رو میدونه
  • ناشناس IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۵
    0 0
    اینا اگه زمان امیرالمومنین بودن به ایشان هم پست نمی دادند
  • سرگل IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۶
    0 0
    خداوند مهربان هم درقران همین را میگه آقای علامه دهر خودی میخواستی نشان بدهی.واقعن توی خسرانی
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۴/۱۰/۰۷
    0 0
    دردو بلای فقرا بخوره تو سر محمود سریع القلم