گروه سیاسی: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی تاکید کرد: اگر اختلافی هست باید براساس قانون و مطلبی که رهبری می‌فرماید عمل کرد.

این مفسر قرآن کریم در درس تفسیر و در حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم که رسا خبر آن را منتشر کرد، در تبیین آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند فرموده است که دل‌ها را براساس شرایطی منقلب می‌کنیم و اگر کسی بخواهد محبت وی در دل‌ها جای بگیرد این کار در اختیار خداوند است؛ زیرا او مقلب‌القلوب است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به آیه‌هایی از قرآن گفت: تصرف در دل‌ها فقط مقدور ذات اقدس‌الله است. او ادامه داد: یعنی اگر آنچه را که در زمین است بین مردم تقسیم کنی و بخواهی با مال دل‌ها را متحد کنی، این امر شدنی نیست.

آیت‌الله جوادی‌آملی تاکید کرد: یک جامعه ملتهب و متشتت را با مسائل مالی نمی‌توان متحد کرد. او ادامه داد: کسی نمی‌تواند بگوید ما می‌توانیم دل‌ها را تسخیر کنیم. این کار به دست ذات اقدس‌الله است و لاغیر. حتی پیغمبر اکرم(ص) نیز اگر بخواهد با بخشش معادن زمین و بخشش طلا و نقره الفت ایجاد کند، نمی‌شود؛ چون با کوثر الفت ایجاد می‌شود نه با تکاثر. قلب از سنخ کوثر است، جز ایمان چیزی دل‌ها را منقلب نمی‌کند.

این استاد علوم دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منشأ اختلاف گفت: ما 3نوع اختلاف داریم. نخست اختلاف علمی است. اختلاف علمی بین صاحب‌نظران است. چه در حوزه و چه در دانشگاه اختلاف علمی چیز مقدس و منزهی است. 

او تاکید کرد: این اختلاف علمی چیز خوبی است و قابل حل هم نیست. آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به قسم دوم اختلاف‌ها گفت: قسم دوم اختلاف، اختلاف حقوقی است. اختلافی که بر اثر بدرفتاری ایجاد شده است باید صبورانه و حلیمانه رفتار کرد تا نظام حفظ شود. این مفسر قرآن کریم اختلاف سوم را  نوعی عذاب الهی معرفی کرد.

کد خبر 99795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز