وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری در مورد تعداد دانشجویان دستگیرشده در تجمعات اخیر اظهار کرد:

خیلی تعدادشان کم است و شاید 5 تا 10 درصد کل دستگیرشدگان دانشجو باشند که وظیفه برخورد با همان را هم به درون دانشگاه منتقل می‌کنند تا با ابزار داخل دانشگاه برخورد شود.

کامران دانشجو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر لغو امتحانات در برخی از دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان گفت: خیلی واضح و راحت می‌توانید به دانشگاه‌ها بروید و ببینید که امتحانات برگزار می‌شود. در دانشگاه امیرکبیر همه امتحانات برگزار و تمام شد و در دیگر دانشگاه‌ها هم امتحانات در حال برگزاری است.

دانشجو با اشاره به اینکه دانشگاه تهران بیش از 30 هزار دانشجو دارد، گفت: شما بروید و ببینید چند نفر سر جلسه امتحان نشسته‌اند.وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با حمله به کوی دانشگاه پس از انتخابات نیز اظهار کرد: کوی دانشگاه به فراموشی سپرده نشده است و همان‌طور که در مسئله کهریزک که می‌گفتند به فراموشی سپرده شده، دیدید که مسئولان پیگیری می‌کنند و بعید می‌دانم که فرمایش مقام معظم رهبری به فراموشی سپرده شود.

وزیر علوم در مورد افزایش احکام کمیته انضباطی برای دانشجویان پس از حوادث اخیر گفت:‌ آیا این موضوع خیلی غیرطبیعی است؟ در یک مجموعه که خیلی اتفاقات می‌افتد مسئولان موظفند که عمل کنند اما در مسئولیت‌شان نگاه باید نگاه عاطفی باشد نه نگاه تنبیهی.

دانشجو ادامه داد: این نگاه عاطفی را می‌دانم که مسئولان دانشگاه‌ها داشته‌اند و پرونده‌های زیادی را خودشان کنار گذاشته‌اند و پرونده‌هایی نیز به کمیته انضباطی مرکزی آمده که کنار گذاشته شده است اما در شرایط فتنه انتظار شما چیست؟ وزیر علوم که در حاشیه همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها سخن می‌گفت تصریح کرد: برخی موضوعات به دانشگاه برنمی‌گردد و از بیرون دانشگاه هدایت می‌شود که در اینجا دیگر به مسائل امنیتی و بیرون از دانشگاه مربوط می‌شود.

دانشجو با بیان اینکه اگر کسی بخواهد با انقلاب مقابله کند، طبق قانون برخورد می‌شود، افزود: کدام نظام می‌ایستد و نگاه می‌کند که نظامش حفظ نشود؟ و از طرفی نظام ما نیز یک نظام اسلامی است که حفظش از اوجب واجبات است.

وزیر علوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخی شایعات درباره مسیحی شدنش گفت: در یک فضا که قرار می‌گیریم اگر قرار باشد به همه شایعات پاسخ بدهیم دیگر وقت کار پیدا نمی‌کنیم و سایت‌های ضد‌نظام علیه همه حرف می‌زنند که فکر نمی‌کنم نیازی به پاسخ داشته باشد.

کد خبر 99603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز