همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که ایران تا کنون همواره در کنار مردم افغانستان بوده و به این کشور کمک کرده است، گفت: در شرایط کنونی در جهت صلح و ثبات منطقه مسئولیت ایران از عمق بیشتری برخوردار شده است.

به گزارش مهر ، منوچهر متکی که برای سفری یک روزه و به منظور شرکت در اجلاس 3 جانبه اسلام آباد، وارد پاکستان شده است در بدو ورود خود در فرودگاه اسلام آباد در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف خود از حضور خود در نشست اسلام آباد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بخشی از کمک به حل مشکلات منطقه بوده و در 30 سال گذشته برادران و خواهران ما در افغانستان، تاجیکستان و پاکستان با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که در همه این مشکلات ایران با مشارکت فعال و گفتگوهای سازنده در جهت صلح و ثبات تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی مسئولیت جمهوری اسلامی ایران از عمق بیشتری برخوردار می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که با گفتگوهای سازنده و بررسی آسیب شناسی وضعیت افغانستان اقداماتی برای بهبود وضعیتی که در نتیجه سیاست‌های غلط برخی کشورها پیش آمده، انجام شود و راهکارهای مناسبی به دست آید.

متکی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم  ساختار جدیدی برای مشارکت بیشتر کشورهای منطقه در موضوع افغانستان تعریف کنیم و در زمینه نشست همسایگان افغانستان و سران آتی سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان در نشست اسلام آباد بحث و تبادل نظر می‌شود.

وزیر امور خارجه افزود: حضور در نشست اسلام آباد در ادامه نشست‌ها و بر اساس توافقات وزارت امور خارجه با 3 کشور ایران، افغانستان و پاکستان با عنوان اجلاس 3 جانبه برگزار می‌شود تا آخرین شرایط و تحولات جاری افغانستان مورد بحث قرار گیرد.

متکی در پایان گفت در نشست سه جانبه تلاش می‌کنیم سازوکارهای جدید منطقه‌ای و راهکارهای حل مشکلات افغانستان را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

کد خبر 99564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز