همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران از آغاز فصل جدیدی در روابط ایران و عمان خبر داد و با تاکید بر اینکه دو کشور روابط به هم پیوسته‌ای با یکدیگر دارند، گفت: دیدگاه‌های دو کشور نسبت به مسایل مختلف با هم مشترک و به هم نزدیک است و دو کشور در روابط دو جانبه به دنبال مناسبات حداکثری هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با بیان اینکه هیچ مانعی در راه گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه دو کشور وجود ندارد ، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد مناسبات و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها با کشور عمان افزایش دهد.

رئیس جمهور با اشاره به مسایل منطقه، فلسطین را مهمترین و سرنوشت ساز ترین مساله منطقه و جهان دانست و با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عمان مبنی بر اینکه کشورهای عربی در مواجهه با رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده‌اند، اظهار داشت : چنانچه کشورهای عربی رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند که دست از جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین بردارد، همه مشکلات حل می‌شود و امیدوارم به چنین تصمیمی برسند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقداماتی که امروز رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، نشانه قدرت آن نیست. تندروی‌ها نشانه ضعف است و اگر در مقابل آن مقاومت شود در زمان کوتاهی به نقطه پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال آتش افروزی در کشورهای مختلف منطقه هستند، به درگیری‌های موجود در فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان و یمن اشاره کرد و گفت: چنانچه کشورهای منطقه در کنار هم نباشند، نمی‌توانند در مقابل توطئه‌های گسترده دشمنان ایستادگی و آن را خنثی کنند باید دست به دست هم برای حل مشکلات منطقه راه حل‌های انسانی پیدا کنیم و اجازه ندهیم دشمنان از فاصله بین برادران سوء استفاده کنند.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز با تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه و چند جانبه ایران و عمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی نیز نقش راهبردی در منطقه دارد و می‌تواند پلی بین کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عربی به این نتیجه رسیده اند که مذاکره بین فلسطین و رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای نخواهد داشت ، خاطر نشان کرد : رژیم صهیونیستی با اقدامات خود کشورهای عربی را به بن بست رسانده است و عرب‌ها برای رهایی از بن بست باید به دنبال راه جدیدی باشند.

کد خبر 99405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز