همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان با تاکید بر اینکه تهران و مسقط دارای منافع و دشمنان مشترک هستند، بر لزوم گسترش و افزایش مناسبات و همکاری‌های دوکشور در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی نژاد و سلطان قابوس ظهر روز سه شنبه 13 مرداد در مذاکرات مشترک با بیان اینکه همکاری‌های امنیتی ایران و عمان از اهمیت ویژه ای برای ثبات در منطقه برخوردار است، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران و عمان می توانند با طراحی جامع و مناسب در جهت تامین امنیت پایدار در منطقه حساس خلیج فارس و دریای عمان گام بردارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان توسعه همکاری‌های اقتصادی را به نفع ملت‌های دو کشور دانستند و اظهار داشتند: باید از ظرفیت‌های فراوان موجود در عرصه های مختلف تجاری، حمل و نقل و انرژی برای گسترش و افزایش روابط اقتصادی ایران وعمان استفاده کرد.

دکتر احمدی نژاد و سلطان قابوس با اشاره به مشترکات سیاسی ، تاریخی و فرهنگی ایران و عمان خاطر نشان کردند: روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان در منطقه ممتاز است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با پادشاه عمان با تاکید بر اینکه برادری و مودت آینده روابط ممتاز ایران و عمان را روشن کرده است، تصریح کرد: تهران برای توسعه مناسبات همکاری‌های رو به گسترش با مسقط هیچ محدودیتی ندارد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران از هر طرحی برای توسعه روابط با عمان استقبال می‌کند، گفت: پیشرفت و امنیت عمان به نفع همه از جمله ایران است و تهران آماده انتقال تجربیات و دستاوردها به مسقط است.

پادشاه عمان نیز در این مذاکرات انتخاب مجدد دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را برای خدمت به مردم تبریک گفت.

سلطان قابوس با تاکید بر اینکه سفر دکتر احمدی نژاد به عمان نقطه عطف و سرآغازی برای توسعه حداکثری روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در عرصه‌های گوناگون است؛ اظهار داشت: سفر من به ایران نتایج خوب و ارزنده‌ای برای ایران و عمان خواهد داشت.

کد خبر 87025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز