سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

مجید مهرابی دلجو: نامه استعفای روح‌الله حسینیان از نمایندگی مجلس، به‌دلیل تلاش هم‌طیف‌های حسینیان برای قانع کردن او به انصراف از استعفا اعلام وصول نشد.

بنا به گفته حسین سبحانی نیا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان نزدیک به روح‌الله حسینیان تا امروز فرصت دارند تلاش‌های خود را ادامه دهند، در غیراین‌صورت نامه استعفا امروز اعلام وصول می‌شود.

مهدی کوچک‌زاده در کنار حمیدرسایی، 2 عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس که مواضع این فراکسیون را در صحن و حاشیه صحن، باید از زبان آنان شنید،22دی بیشترین تلاش‌ها را برای متوقف کردن استعفای حسینیان انجام دادند.

حمیدرسایی در گفت‌وگو با فارس درباره استعفای رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: نتیجه‌ای که بر این اقدام مترتب بود، حاصل شده و امیدواریم حسینیان استعفای خود را پس بگیرد. وی گفت: استعفای حسینیان از باب امر به معروف و نهی از منکر بود.

حسینیان در نامه خود که روز پنجشنبه گذشته منتشر کرد، دلایل استعفای خود را در سرپاراگراف‌هایی همچون «امروز خود را ناتوان‌تر از همیشه می‌یابم»، «من خود را سرخورده و شکست خورده می‌بینم»، «من یک ظاهرگرا هستم» توضیح داد و نوشت: «چرا احساس یأس و شکست نکنم که با همه فداکاری این مردم معتقد و ولایتی، در این نظام کسانی نصب می‌شوند که تا ثریا فاصله با رهبری نظام دارند، کسانی که در این فتنه تا جایی که احساس ترس نکردند از حریف حمایت کردند».

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی که در سال دوم فعالیت مجلس هشتم با حمایت اعضای فراکسیون متبوعش تلاش‌هایی کرده بود تا هم ریاست مجلس و هم ریاست فراکسیون اصولگرایان را از لاریجانی بگیرد و گزینه دیگری را جایگزین کند، در نامه ‌اش لب به انتقاد از رئیس مجلس هشتم نیز گشود: «هر اقدامی آغاز کردیم با رقابت پیچیده پارلمانتاریست‌های حرفه‌ای نقش بر آب شد.

جناح اصلاح‌طلب نزد رئیس عزیزتر و ارزشی‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بی‌خاصیت‌تر». ادبیاتی که حسینیان در این نامه به‌ویژه درباره خودش به کار برده بود، تاثیر خود را روی برخی نمایندگان نزدیک به وی گذاشته است.

22دی ولی اسماعیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس به دیدار برخی نمایندگان مجلس با حسینیان برای قانع کردن وی به انصراف از استعفا اشاره کرد و گفت: نمایندگان ملت به حسینیان اعلام کردند که نمی‌بایست از برخی عبارات درباره خودش در استعفانامه نام می‌برد اگرچه اکثر سخنان وی درست بود.وی افزود: به احتمال بسیار قوی، حسینیان استعفای خود را پس می‌گیرد و با قوت به امور نمایندگی خود خواهد پرداخت.

نامه استعفای رئیس مهم‌ترین فراکسیون حامی دولت در مجلس که پیش از وصول به مقصد واقعی‌اش (هیات رئیسه مجلس)، سر از رسانه‌ها در آورد و بعد رسانه‌ای بالایی هم پیدا کرد؛ براساس آیین‌نامه داخلی مجلس باید روز یکشنبه اعلام وصول می‌شد، اما رئیس مجلس در همان روز در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان، اعلام کرد این نامه به‌صورت فکس به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است، ولی باید نامه‌ رسمی داشته باشیم تا طبق آیین‌نامه عمل کنیم.

22دی سبحانی نیا در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: نامه استعفای حسینیان برای اعلام وصول در پایان جلسه روز سه‌شنبه مجلس در دستور کار قرار داشت اما تعدادی از نمایندگان و همکاران نزدیک حسینیان با خروج از مجلس به‌دنبال این بودند تا وی از استعفای خود انصراف دهد و در جلسه روز سه‌شنبه حضور یابد.

کوچک‌زاده نماینده تهران نیز از اقدامات رسایی برای متوقف ماندن استعفای حسینیان خبر داد و گفت: تا آنجا که خبر دارم رسایی جلوی اعلام وصول این نامه را گرفته است و مطمئن هستم دیگر هم اعلام وصول نخواهد شد.

رسایی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز با اشاره به دیدار ظهر 22دی جمعی از نمایندگان اصولگرا با حسینیان که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: امیدواریم با توجه به رایزنی‌ها و مذاکرات دوستان مختلف و گروه‌های متعدد در داخل و بیرون مجلس با حسینیان، وی ظرف روزهای آینده با حضور در مجلس، دوستان انقلاب را شاد و دشمنان انقلاب را خشمگین کند.

با وجود این، سبحانی نیا پس از پایان جلسه علنی22دی گفت: گویا تلاش نمایندگان برای انصراف آقای حسینیان از استعفا تا پایان جلسه نتیجه نداده است.

کد خبر 99372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز