پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: چهره‌های سرشناس دنیای ادب، هنر، سیاست و ورزش به صورت شخصیت‌های اصلی تعدادی از فیلم‌های سینمایی درمی‌آیند

صنعت سینما تصمیم دارد در سال جدید میلادی قصۀ زندگی تعدادی از شخصیت‌های سرشناس جهان را تبدیل به فیلم سینمایی بکند. با ساخته شدن این فیلم‌ها تماشاگران از نزدیک با زندگی و فعالیت‌های این افراد آشنا می‌شوند. یکی از منتقدان سینمایی می‌گوید:« تماشاگران این فیلم‌ها با دیدن جنبه‌های مختلف زندگی این چهره‌های سرشناس، می‌توانند درس‌های خوبی بگیرند و در زندگی خود به کار ببندند.»

اولین فرد مهمی که در سال جدید قصۀ زندگی او ساخته می‌شود، آبراهام لینکلن، یکی از رؤسای جمهور قدیمی امریکاست. جالب این که قرار است به صورت هم‌زمان دو فیلم سینمایی دربارۀ این سیاستمدار ساخته شود. یکی از این فیلم‌ها را استیون اسپیلبرگ کارگردانی خواهد کرد.

ژول ورن

ژول ورن، نویسندۀ کلاسیک قصه‌های ماجراجویانه و تخیلی که کتاب‌هایش بهانه‌ای برای تولیدبسیاری از  فیلم های سینمایی شدند، این بار خودش سوژۀ یک فیلم می‌شود. فیلمی که دربارۀ این نویسنده ساخته می‌شود مربوط به دوران نوجوانی تا بزرگ‌سالی اوست. بخش مهمی از قصۀ فیلم اختصاص به دورانی دارد که ورن کتاب‌های معروف خود همچون «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» و «جزیرۀ اسرارآمیز» را نوشت. گفته می‌شود بخش دوران بزرگ سالی ژول ورن را تام هنکس بازی می‌کند.

لئوناردو دی‌کاپریو که قبل از این نقش چند شخصیت واقعی را روی پردۀ سینما بازی کرده، می‌خواهد در دو فیلم سینمایی جدید نقش‌های تئودور روزولت، رئیس جمهور دوران جنگ جهانی دوم امریکا و یان فلمینگ، خالق قصه‌های جیمز باند را بازی کند. هنوز معلوم نیست وی بازی در کدام یک از آنها را زودتر شروع می‌کند. این در حالی است که قرار است یک فیلم مستقل دیگر هم دربارۀ فلمینگ ساخته شود. در این فیلم جیمز مک‌آووی نقش نویسندۀ کتاب‌های جمیز باندی را بازی خواهد کرد.

چند سال پیش درام ورزشی «علی»، قصۀ زندگی محمدعلی کلی، مشت‌زن مسلمان امریکایی با بازی ویل اسمیت ساخته شد. این فیلم در زمان نمایش با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد. حالا قرار است فیلم دیگری دربارۀ زندگی محمدعلی کلی جلوی دوربین برود. به جز دو بازیگری که باید نقش دوران کودکی و نوجوانی این مشت‌زن را بازی کنند، دو بازیگر بزرگ سال دیگر در نقش دوران جوانی و پیری وی ظاهر خواهند شد.

کد خبر 99191

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز