نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران از تشکیل نشست‌های تخصصی برای اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون خبر داد و تاکید کرد که ایران تا پیش از 12 دسامبر، اساس‌نامه‌ی اصلاح شده را تحویل فدراسیون جهانی فوتبال خواهد داد.

به گزارش ایسنا سید رضا افتخاری در این باره  اظهار کرد: فدراسیون فوتبال با توجه به درخواست‌های مکتوب فیفا که به تهران ارسال شده است به دنبال ایجاد اصلاحات مورد نظر فیفاست. تاکنون یک جلسه با حضور روسای کمیته‌های داخلی فدراسیون فوتبال، برای ارایه‌ی پیشنهادات تشکیل شده است و یکشنبه 12 آذر دومین نشست را برگزار خواهیم کرد تا نسبت به نظرات موجود به جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: قصد داریم به سرعت اصلاحات مد نظر فیفا را لحاظ کنیم و پس از تایید نهایی سازمان تربیت بدنی و تا پیش از پایان مهلت فیفا به فدراسیون جهانی تحویل دهیم.

افتخاری تاکید کرد: مهلتی را که فیفا به فدراسیون داده است تا 21 آذر ماه (12 دسامبر) است و فدراسیون ایران نیز تا این تاریخ مشکل را حل می‌کند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: فیفا مخالف نظارت سازمان تربیت بدنی به عنوان متولی ورزش در امور فوتبال نیست. در این راستا در اساس‌نامه جدید قطعا بعد نظارتی سازمان را بر عملکرد فوتبال لحاظ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ماده‌ی 10 اساس‌نامه که یکی از اصلی‌ترین مشکلات مطرح شده است را با نگاه نظارتی اصلاح خواهیم کرد.

افتخاری هم‌چنین با اشاره به خواسته‌ی فیفا مبنی بر اعزام گروه نظارت برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: مشکلی هم با این موضوع نداریم. طی نامه‌ای که به فیفا زده‌ایم پیشنهاد کردیم که «پیتر ولاپان» یا «پل مونی» به عنوان ناظر فیفا به تهران بیایند. انتخابات فدراسیون فوتبال نیز مطابق با نظر فیفا انجام خواهد شد. چرا که قصد نداریم با فیفا مخالفت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال ایران خود را زیر مجموعه فدراسیون جهانی می‌داند و بنا نداریم به خواسته‌های فیفا توجهی نکنیم.

افتخاری هم‌چنین با بیان این که اساس‌نامه باید خیلی پیش از این‌ اصلاح می‌شد گفت: عده‌ای کم لطفی کردند و مشکلی که باید خودشان حل می‌کردند را دوباره مطرح کردند. این روش درستی نبود. در هر حال ما جور گذشتگان را کشیدم و با هزینه‌ی زیادی که به فوتبال تحمیل شد، این اصلاحات را انجام می‌دهیم تا ثابت کنیم، مشکلی با قوانین بین‌المللی فوتبال نداریم.

افتخاری هم‌چنین در رابطه با مخالفت فدراسیون فوتبال با درخواست‌ باشگاه استقلال برای حضور قلعه‌نویی در سمت سرمربیگری این تیم گفت: استقلالی‌ها خودشان حاضر نشدند در این مورد مذاکره کنند. قرار بود پیشنهاداتی را در این مورد بدهند اما، خبری نشد. قلعه‌نویی با فدراسیون قرارداد دارد ولی حاضر بودیم که یک بند دیگری به این قرارداد اضافه کنیم تا قلعه‌نویی با استقلال همکاری کند. اما، مدیران استقلال فقط هیاهو کردند.

وی افزود: قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی است و استقلالی‌ها هم باید این موضوع را درک کنند و شرایط را بپذیرند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در حالی اعلام می‌کند که مشکل فوتبال ایران تا 12 دسامبر حل خوتاهد شد که سب بلاتر رییس فیفا  در تازه‌ترین اظعاراتش در دوحه سه‌َنبه 5 دسامبر را آخرین فرصت ایران بری پذیرش نقشه‌ راه اعلام کرد.[بیشتر]

نقشه راه، راه حل پیشنهادی  فیفا برای خروج فوتبال ایران از بحران است.

کد خبر 9912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز