همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی جودو برای نخستین بار در تاریخ جودو جهان، تصویب کرد تا هر کشور بتواند دو جودوکار را در هر وزن به مسابقات جهانی اعزام کند.

کمیته فنی فدراسیون بین‌المللی جودو در واپسین روزهای دسامبر سال 2009 در جریان اجلاس توکیو تصمیم گرفت تا از ابتدای سال 2010 میلادی هر کشور مجاز به اعزام دو ورزشکار در هر وزن برای مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان باشد. 

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد از طرف ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو مطرح شد.

ولادیمیر بارتا، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بین‌المللی جودو در این خصوص گفت: "ما متوجه این موضوع شدیم که ورزشکاران شاخص مجبور هستند تا در منازل خود باقی بمانند در حالی که نسل شاخصی وجود دارند که امکان شرکت در مسابقات جهانی را به دلیل امکان حضور تنها یک ورزشکار در هر وزن از دست می دهند."

وی افزود: "جودوکارانی مانند "ریوکو تانی"، قهرمان 48- کیلوگرم جودو ژاپن یا "تدی راینر"، قهرمان سنگین وزن فرانسوی، سالها قهرمان مطلق این اوزان هستند و با وجود آنها سایر قهرمانان شانس حضور در ترکیب تیم ملی را از دست می‌دهند."

"الکساندر میخائیلین" و "تامرلان تمنوف"، دو قهرمان شاخص جودو روسیه دیگر نمونه‌هایی از این دست محسوب می شوند.

از آنجا که کسب سهمیه المپیک 2012 لندن بر اساس رنکینگ جودوکاران انجام خواهد شد، به این ترتیب حضور دو جودوکا از هر کشور برای کسب سهمیه المپیک، سبب رقابت‌هایی منصفانه‌تر می‌شود.

به گزارش ایپنا، فدراسیون بین‌المللی جودو پیش بینی کرده است تا با سیستم ارائه شده کسب سهمیه المپیک، جودوکارانی از 103 کشور جهان در المپیک 2012 لندن به رقابت خواهند پرداخت.

در حال حاضر، انگلستان (به عنوان میزبان)، ژاپن، فرانسه، آلمان و کره موفق به کسب هر 14 سهمیه ممکن در دو بخش مردان و زنان شده‌اند.

کد خبر 99053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز