همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت فرابورس از عرضه امتیاز وام مسکن از طریق این شرکت در ماه های آینده خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی امیدقائمی در مراسم پایانی سومین نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی گفت: دارندگان حساب کوتاه مدت سپرده ویژه ممتاز بانک مسکن می‌توانند هر یک از اوراق امتیاز وام به قیمت یک میلیون تومان در فرابورس عرضه کنند.

وی افزود: کمیته فقهی بازار بورس معامله این اوراق را بلامانع دانسته است و براساس برآوردها زمینه خرید وفروش این اوراق تا 500 میلیارد تومان وجود دارد.

امیدقائمی با بیان اینکه اوراق وام مسکن امتیازی 2 ساله است که به واحدهای مسکونی تعلق می‌گیرد، گفت: وام مسکن برای واحدهای مسکونی نوساز پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن 12 تا 20 سال با نرخ سود 12 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن برای هر واحد مسکونی تا سقف بیست میلیون تومان وام پرداخت می‌کند، افزود: هموطنان به ویژه انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی می‌توانند برای گرفتن این وام از طریق خرید اوراق امتیاز وام مسکن اقدام کنند.

وی همچنین عرضه سهام شرکت‌های سهامی خاص و مزایده‌های سازمان خصوصی‌سازی و نیز اوراق طرح مسکن نوسازان را از دیگر برنامه‌های آتی شرکت فرابورس اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: عرصه اوراق مشارکت و گواهی سپرده در بازار چهارم فرابورس دردستور کار قرار دارد و اوراق مشارکت شرکتی امکان پرداخت 2 درصد سود بیشتر ازاوراق دولتی را دارد.

امیدقائمی افزود: 1500 میلیارد تومان درخواست برای اوراق مشارکت شرکتی وجود دارد.

وی گفت: براساس مجوزهای دریافتی شرکت فرابورس می‌تواند سهام همه شرکت‌هایی را که پذیرفته نشده اند در بازار سوم خود برای یک مرتبه عرضه کند

کد خبر 98986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز