همشهری آنلاین: یک هکر موفق شد با هک کردن سایت ریاست اتحادیه اروپا، تصویر مستر بین را جایگزین نخست وزیر اسپانیا رئیس دوره‌ای جدید این اتحادیه کند.

به نوشته گاردین، در حالی که قرار بود تصویر گرم و خندان خوسه لوئیس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا این تصور را در ذهن اروپایی‌ها ایجاد کند دستان توانمندی اتحادیه اروپا را طی شش ماه آتی اداره خواهد کرد، سایت ریاست اسپانیا بر اتحادیه اروپا تصویر خندان روان آتکینسون بازیگر ایفاگر نقش مستر بین را بر صفحه اول خود ظاهر ساخت.

اقدام هکر مذکور در هجو نخست وزیر اسپانیا، سبب شد تا کاربران اسپانیایی برای دیدن رئیس جدید خود (مستر بین) به این سایت هجوم آورند. از همین رو این سایت برای ساعاتی از حالت سرویس دهی خارج شد. پس از این حمله، مسئولان این سایت اینترنتی بلافاصله تلاش خود را برای رفع مشکل آغاز کردند اما اختلال در فعالیت این سایت، تا چندین ساعت ادامه داشت.

پیشتر دولت اسپانیا اعلام کرده بود که یکی از وظایف مهمش اداره این سایت در دوران ریاست شش ماهه بر اتحادیه اروپاست، از این رو گفته می‌شود بیشتر هکرها که از مخالفان دولت اسپانیا محسوب می‌شوند این سایت را مورد حمله قرار داده‌‌اند.

این شوخی از سوی این هکر در حالی انجام گرفته که گفته می‌شود برخی از مردم اسپانیا به طنز و به هنگام ارائه چهره کارکاتورگونه‌ای از ساپاترو وی را به دلیل شباهت برخی از خطوط  چهره‌اش با روان آتکینسون با مستر بین مقایسه می‌کنند.

دولت اسپانیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله با استفاده از روش موسوم به  XSS انجام شده که با استفاده از آن، سایت به جای دیگری هدایت می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که ساپاترو و تیم سیاسی وی انتظار داشتند با  در اختیار گرفتن ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا تا حدودی محبوبیت دولت سوسیالیست اسپانیا که به دلیل نرخ 19 درصدی بیکاری در افکار عمومی این کشور کاهش یافته است را بالا ببرند.

اسپانیا از اول ژانویه سال 2010 ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته است.

کد خبر 98902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز