همشهری آنلاین: طبق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به دولت اجازه داده شد در مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، سازمانی با ماهیت شرکت دولتی به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تاسیس کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه علنی صبح روز دوشنبه 15 دی آخرین ایراد شورای نگهبان به مصوبه هدفمند کردن یارانه‌ها بررسی و پیشنهاد جمعی از نمایندگان مجلس با 134 رأی موافق و 80 رأی مخالف تصویب شد.

پیش از بررسی این پیشنهاد، پیشنهاد کمیسیون ویژه و نیز 4 پیشنهاد نمایندگان بررسی شد که حدود 2 ساعت طول کشید و البته هیچ کدام رأی نیاورد.

بر اساس مصوبه نمایندگان، دولت مجاز است وجوه حاصل از اجرای این قانون را که به خزانه واریز می‌شود، عیناً پس از وصول و کسر سهم دولت به طور مستمر برداشت و به عنوان کمک صرفاً برای اجرای اهداف و تکالیف مقرر در این قانون، در اختیار سازمان قرار دهد تا برابر آن هزینه کند.

وزرای رفاه و تأمین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، راه و ترابری، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، نفت و نیرو و نیز معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور عضو مجمع عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هستند.

وجوه و اعتبارات موضوع این قانون از جمله مواد 12 و 15 مانند سایر شرکت‌های دولتی در بودجه کل کشور منعکس می‌شود و سپس از اختیارات و مجوزهای موضوع این قانون از جمله 14 و 2، تغییر در سقف اعتبارات شرکت با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس مجاز است.

وجوه مانده سازمان از هر سال، برای سال بعد قابل مصرف است و سازمان می‌تواند هر سال برای سنوات بعد در چارچوب این قانون تعهد ایجاد کند.

دیوان محاسبات و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف شدند هر شش ماه یک بار، گزارش عملیات خود را به مجلس اعلام کنند.

کد خبر 98807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز