گروه شهری: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص ایرادات شورای نگهبان به طرح پیشنهادی مجلس گفت:

مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی، طرحی را برای کمک به مترو تهیه کرد که فوریت و خود طرح با قاطعیت نمایندگان تصویب شد، از این‌رو نمایندگان تمام تلاش خود را برای تامین خواسته شورای نگهبان خواهند کرد و طرح مذکور را به نتیجه می‌رسانند.

اسدالله عباسی با اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سما توضیح داد: از آنجایی که مصوبه اختصاص تسهیلات 2 میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی به متروی تهران و دیگر شهرهای کشور، به‌صورت طرح مصوب شده است، شورای نگهبان به آن اشکال وارد کرده و خواستار تعیین راه‌های تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: آنچه از سوی دولت به مجلس پیشنهاد می‌شود، لایحه است و دارای ردیف بودجه، اما آنچه نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند طرح بوده و باید راه‌های تامین اعتبار مشخص شود. این درحالی است که مصوبه مذکور، تسهیلات است و طی چند سال به صندوق باز خواهد گشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس هشتم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجلس چند راهکار را برای اختصاص اعتبارات به مترو دارد؛ یکی از این راهکارها نشست با دولت و تنظیم لایحه‌ای از سوی دولت است تا این تسهیلات به مترو اختصاص یابد که البته با توجه به فاصله کم ما به پایان سال، این موضوع امسال محقق نخواهد شد.

از طرفی خود دولت می‌بایست طبق قانون سالانه بودجه‌ای را در اختیار حمل‌ونقل عمومی قرار دهد که نمایندگان مجلس می‌توانند با پیگیری این بودجه را محقق کنند.

کد خبر 98669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز