گروه سیاسی: نامه رییس جمهوری ایران، خطاب به مردم آمریکا، بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری جهان داشته است.

نامه‌ای که سومین اقدام محمود احمدی نژاد درباره  ایالات متحده ارزیابی می‌شود.
وی تاکنون یک بار نامه‌ای را به طور مستقیم برای جرج بوش ارسال و شهریور ماه هم او را به مناظره دعوت کرد. خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش کرد:  رئیس جمهوری ایران در نامه‌ای بی‌سابقه برای ملت آمریکا، سیاست خارجی جورج بوش را مورد حمله قرار داد و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد. احمدی‌نژاد مردم آمریکا را در مقابل این پرسش قرار داده که اکنون عراق دارای قانون اساسی، دولت و مجلس مستقل است و آیا در جهت منافع بلندمدت آمریکا نیست که افسران و سربازان آمریکا به خانه بازگردند و هزینه‌های نجومی نظامی در عراق صرف رفاه و آسایش مردم آمریکا شود؟
شبکه چهار تلویزیون بی‌بی‌سی نیز گفت:  رئیس جمهوری ایران از مردم آمریکا خواست سیاست خارجی بوش را نفی کنند.  رئیس جمهوری ایران دولت آمریکا را به نادیده گرفتن افکار عمومی متهم کرده و ابراز امیدواری نموده، بوش خشم ملت آمریکا را بر سر جنگ عراق که در شکست حزب جمهوریخواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره متجلی شد درک کند.  روزنامه واشنگتن پست نیز روز جمعه نوشت:  رئیس‌جمهوری ایران، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد و سیاست دولت بوش را مبتنی بر زور و بی‌عدالتی خواند.
ایرنا گزارش داد، روزنامه یواس‌ای‌تودی نیز در شماره اینترنتی خود نوشت: در این نامه از رای‌دهندگان آمریکایی برای شکست دادن جمهوریخواهان در انتخابات این ماه تمجید شده است.  این نامه دربرگیرنده محکومیت گسترده سیاست آمریکا در خاورمیانه است.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی از نیویورک به‌قلم اروین ارییف به بررسی محتوای نامه رئیس جمهوری پرداخت و نوشت: در شرایطی که بوش برای گشودن کانال‌های ارتباط با تهران زیر فشار است،  رئیس جمهوری ایران از سیاست بوش در خاورمیانه انتقاد کرد. رویترز نوشت: در نامه اخیر احمدی‌نژاد، بیشتر به مساله عراق که آمریکا در آن گرفتار شده و همچنین حمایت کاخ سفید از اسرائیل پرداخته شده و درباره اقدامات واشنگتن برای صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ایران اشاره صریحی نشده است.
کد خبر 9856

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز