چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناامنی شغلی و گران بودن مسکن هر روز تعداد بیشتری از افراد بالغ ایتالیایی را وامی‌دارد تا به زندگی در خانه والدین خود ادامه دهند.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، نیمی از ایتالیایی‌های 18 تا 39 سال سن در سال 2007 نزد والدین خود زندگی کردند.[بحران مالی جهانی؛ پیش به سوی هتل "مامان"!]

تحقیق اداره آمار ایستات ایتالیا نشان می‌دهد، از هر 100 ایتالیایی که سال 2003 اعلام کرده بودند قصد ترک خانه والدین خود را دارند، در سال 2007 فقط 53.4 درصد موفق شدند به این خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

پدیده "بچه ننگی"

فقط 24.2 درصد افرادی که در سال 2003 ادعا کرده بودند به احتمال بسیار قوی خانه والدین خود را ترک خواهند کرد، توانستند این اقدام را در چهار سال بعد انجام دهند.

3.7 درصد ایتالیایی‌ها به خاطر ازدواج و 11.8 درصد هم به این خاطر خانه والدین خود را ترک کردند که جان‌شان به خاطر زندگی زیر یک سقف با آنها در معرض خطر بود. فقط 8.8 درصد از این افراد به خاطر مسایل کاری خانه والدین خود را ترک کرده و 5.5 درصد هم محل سکونت خود را به خاطر تحصیل در شهر دیگری تغییر دادند.

بیش از همه مردان برای ترک خانه پدری‌شان با مشکل مواجه بوده‌اند. 40 درصد مردان 30 تا 34 سال همچنان با والدین خود زندگی می‌کنند.

پدیده "بچه ننگی" یا در خانه ماندن پسران، در ایتالیا از مباحث داغ است.

کد خبر 98333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز