گروه اقتصادی: با گذشت بیش از 5 ماه از سقوط هواپیمای توپولف و تاخیر طولانی در اعلام دلایل سقوط، 8دی دادستان تهران بر مشخص شدن تکلیف پرونده‌های مسکوت در سوانح هوایی تاکید کرد.

عباس جعفری دولت آبادی، گفت: حوادث هوایی در کشور ما به سرعت فراموش می‌شود بنابراین انتظار داریم پاسخ روشنی به افکار عمومی داده شود و تکلیف پرونده‌های مسکوت مشخص گردد.

وی با بیان اینکه سوانح هوایی آسایش مردم را سلب کرده و انتظار می‌رود به عواملی که در بروز این حوادث دخیل هستند بیشتر توجه شود، تصریح کرد: متأسفانه حوادث هوایی بعد از مدت کوتاهی به سرعت فراموش می‌شود و نهایت تا 10 الی 15 روز مورد توجه قرار می‌گیرد بنابراین انتظار داریم در مقابل این حوادث پاسخ روشنی به افکار عمومی داده شود. همچنین نرخ سوانح هوایی در کشورمان2‌درصد و کشته‌ها 4 درصد است اما این نرخ در اروپا 4/0 درصد است.

جعبه سیاه هواپیما پودر شده است

از سوی دیگر8دی وزیر راه و ترابری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه در سانحه سقوط توپولف روسی جعبه سیاه هواپیما پودر شد و فقط قطعات کوچکی از این هواپیما باقی مانده است، وعده داد که نماینده وزیر راه و رئیس کارگروه بررسی سانحه سقوط هواپیمای کاسپین به‌زودی دلایل سقوط هواپیمای توپولف را اعلام عمومی خواهد کرد.

حمید بهبهانی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خلبان هواپیمای مذکور پس از پرواز فقط 16 دقیقه با برج مراقبت ارتباط داشته و آخرین مکالمه ضبط شده وی گفتن عبارت یا حسین بوده است.

اعلام نتایج پس از نهایی‌شدن گزارش

همچنین معاون کار‌آفرینی و مدیریت بحران وزارت راه و ترابری اعلام نتایج بررسی علل سقوط هواپیمای توپولف را به پس از اعلام‌نظر قطعی هر 11 کارگروه بررسی ویژه سقوط این هواپیما موکول کرده است.

احمد مجیدی، در مورد زمان دقیق اعلام علت سقوط توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین، به فارس گفت: 7 کارگروه ویژه از 11 کارگروه بررسی علت سقوط توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین، اظهارنظر خود را منوط به دریافت اطلاعات تکمیلی جعبه‌های FDR (نوار پارامترهای موتور) و CVR (نوار مکالمات خلبان) از کشور سازنده هواپیما (روسیه) کرده بودند.

کد خبر 98325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز