معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

روزنامه اعتماد طی درج گزارشی با عنوان «خبرهای رسمی درباره درگیری‌های روز عاشورا در تهران - سخنان فرماندهان نیروی انتظامی درباره حوادث تاسوعا و عاشورا»، مرتکب تخلف شده است.

به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است روزنامه اعتماد مرتکب تخلفات ذیل شده است: 1- تقطیع سخنان فرماندهان مختلف نیروی انتظامی و گزینش و چینش مطالبی که اولاً در ساعات مختلف و ثانیاً در موارد مختلف اظهار شده بود، به‌منظور القای «تناقض» در مواضع و اظهارات رسمی فرماندهان نیروی انتظامی، اقدامی غیراخلاقی، مغرضانه و خلاف رسالت مطبوعاتی به شمار می‌رود.

2- استفاده از تعابیری مانند «لباس شخصی‌ها» برای عزاداران عاشورا و مردمی که پاسدار حریم حرمت مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بوده و مانع سوءاستفاده فرصت طلبان شده‌اند، شگردی زشت، تقلیدی و مشابه شگردهای رسانه‌های معاند به‌نظر می‌رسد.

3- انتشار شایعات مبنی بر درگیری در شهرهای نجف‌آباد، اصفهان، قم‌، شیراز و تبریز علاوه بر تهران، حاکی از نقض آشکار مفاد ماده 6 قانون مطبوعات است.

4- حمایت ضمنی از آشوبگران و سران فتنه که امنیت، حیثیت و منافع کشور را هدف قرار داده‌اند، از مواردی است که روزنامه اعتماد بر ارتکاب آن اصرار می‌ورزد.

کد خبر 98309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز