همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه نظام اجرایی مهندسی در شهر کاملا متفاوت با محیط های غیر شهری است و کشور در این زمینه ضعف جدی و اساسی دارد گفت:

شهرداری تهران به عنوان شهر پیشرو تلاش می‌کند که نظام اجرایی مهندسی در حوزه شهری را که به نظرم اصلا وجود ندارد، بنویسد و وارد فرهنگ مهندسی کشور کرده و در این زمینه تلاش کند، البته در این راستا گام های خوبی برداشته شده و باید با سرعت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمد باقر قالیباف، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس دنیامالی را ثمره فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: انقلاب و نظام ما مدیون فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است و همه ما در زندگی آرزو داریم تا حسینی زندگی کنیم و حسینی بمیریم و این فرهنگ حسینی در همه شئونات زندگی ما وجود داشته باشد و مهندس دنیا مالی نیز تربیت شده این فرهنگ است.

وی افزود: در طول شناخت بیش از دو دهه‌ای که از ایشان دارم، می‌دانم که وی در زمان جنگ هم که کسی برای نام و نشان و نان تلاش نمی‌کرد حضور داشت و بعد آن هم برای انقلاب، مردم و کشور فعالیت خود را ادامه داد و قطعا هرجا این فرهنگ باشد توام با خیر و برکت است و و زمانی که مهندس دنیا مالی به شهرداری آمد مطمئن بودم که این خیر و برکت را با خود می‌آورد.

قالیباف خاطر نشان کرد: هر فرد منصفی که به تهران نگاه کند می‌بیند که در زمینه    فعالیت‌های عمرانی در همه ابعاد آن مانند حجم فعالیت‌ها‌، سرعت، دقت و کیفیت مهندس دنیا مالی  و مجموعه همکارانشان چه زحماتی کشیده‌اند و مطمئنم این دوره از دوره‌های ماندگار کارهای عمرانی شهرداری خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: من به عنوان شهردار تهران دوست نداشتم که وی از مجموعه شهرداری جدا شود، اما به خواست ایشان که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری بودند و این که می‌خواهند فضا را برای جوانان باز کنند، این موضوع را پذیرفتم.

شهردار تهران افزود: با توجه به این که سه ماه است با خواسته ایشان موافقت شده است ، اما در این مدت با همه انرژی به کارها رسیدگی میکردند و قطعا برای من خوشایند نیست که این دوست قدیمی را در کنار خود نداشته باشیم، اما ایشان در هرجایی که باشند از نظرات و تجربیاتشان استفاده خواهیم کرد و از گردونه همکاری با ما خارج نیستند.

قالیباف خطاب به دکتر مازیار حسینی با بیان این که مدت‌ها پیش به وی گفته بودم که باید تلاش کنیم تا فرصتی برای جوانان فراهم کنیم، گفت: زمانی که من 20 ساله بودم،        می‌گفتم 40 ساله‌ها باید بروند و کاری از دستشان بر نمی‌آید، اما الان که خودم در این سن هستم می‌گویم که این سن اول کار و شکوفایی است وامیدواریم دکتر حسینی نیز با نیروی جوانی و تجربه و علمی که دارد در کنار تیم عمرانی معاونت فنی وعمرانی که به انصاف، هم ارزش مدار بودند و هم کار کردند‌، فعالیت را به نتیجه برسانند و کار را با قدرت ادامه دهند‌، هرچند که همه می‌دانند من عادت به تعریف از کسی ندارم، اما اگر بخواهم از این مجموعه ناراضی باشم، بی انصافی است و به حق مهندس دنیا مالی و مجموعه همکارانشان به خوبی در این مدت فعالیت کردند.

کشور در زمینه نظام اجرایی مهندسی در شهر ضعف جدی دارد

شهردار تهران با بیان اینکه نظام اجرایی مهندسی در شهر کاملا متفاوت با محیط های غیر شهری است و کشور در این زمینه ضعف جدی و اساسی دارد گفت: شهرداری تهران به عنوان شهر پیشرو تلاش می کند که نظام اجرایی مهندسی در حوزه شهری را که به نظرم اصلا وجود ندارد، بنویسد و وارد فرهنگ مهندسی کشور کرده و در این زمینه تلاش کند، البته در این راستا گام های خوبی برداشته شده و باید با سرعت ادامه یابد.

قالیباف گفت: من مهندس نیستم، اما شهروند هستم، باید دقت کنیم در نوع ساخت و ساز به طراحی، مصالح، نحوه اجرا، تجهیز کارگاه، انظباط و غیره توجه کنیم و در کنار آن معتقدم که اسراف نیست که در طراحی هر پروژه‌ای، عنصر زیبایی را در نظر بگیریم.

وی افزود: در طراحی باید نمادهای زیبا را در نظر بگیریم و برای آن جداگانه هزینه کنیم که این کار عین صرفه جویی است و مردم نمی‌خواهند که همه پل‌های شهر را بتنی و یک شکل ببینند و مانند پل جوادیه که در طراحی و ساخت آن این معیارها در نظر گرفته شده است‌، برای سایر پل ها هم این را در نظر بگیریم.

قالیباف خاطر نشان کرد: خیلی‌ها از ما انتقاد می‌کنند که چرا برای پروژه‌ها زمان می‌گذاریم، اما ما بنا بر آنچه که در فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم، معتقدیم که باید برای مردم شفاف کار کنیم و آن‌ها بتوانند بر کار ما نظارت کنند، نه این که فقط بیاییم، برویم و حرف بزنیم و به همین خاطر در حوزه عمرانی از تجهیز کارگاه گرفته تا زمان اجرا آن را با جدیت دنبال می‌کنیم و این که چرا بعضی پروژه‌ها را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم، دلیل آن اهمیتی است که آن پروژه در هر نقطه شهر می‌تواند داشته باشد و ما نمی‌توانیم برای پروژه‌ای ترافیک را در شهر ببندیم و حتی یک روز، یک هفته و یک ماه هم برای ما مهم است و اگر غیر این کنیم به شهروندان و هم رزمانمان خیانت کرده ایم و این که برخی فکر می‌کنند ما به برخی پروژه‌ها به دلایل سیاسی اهمیت بیشتری می‌دهیم کاملا اشتباه است.

شهردار تهران، معاونت فنی و عمران را تنها معاونتی دانست که به تنهایی فلسفه وجودی ندارد و گفت: وقتی این مجموعه به درستی کار کند همه معاونت‌ها و به ویژه معاونت ترافیک بهره آن را می‌برد و این معاونت متعلق به همه مردم شهر و شهرداری است در صورتی که هیچیک از معاونت‌های دیگر این ویژگی را ندارند.

قالیباف ادامه داد‌: دکتر حسینی این معاونت را از کسی تحویل می‌گیرد که خود رکورد     می‌زد و امیدواریم با حضور ایشان رکوردهای یبیشتری زده شود و با توکل به خدا و نگاه جدی به مجموعه همه کارها با حمایت شورای شهر و مجموعه شهرداری به خوبی انجام شود.

رضایت همه اعضای شورای شهر از زحمات مهندس دنیامالی

وی با اشاره به رضایت شورای شهر از مجموعه فنی و عمرانی گفت: بدون استثنا همه اعضای شورا از زحمات مهندس دنیامالی تشکر کردند و حتی بعضی در کمیسیون عمران نیز که منتقد بودند گفتند که کار وی به یادماندنی و ماندگار است و همه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

قالیباف با تاکید بر این که اعضای شورای شهر تا کنون در هیچ عزل و نصبی دخالت    نداشته‌اند و من همیشه خودم این تصمیمات را گرفته ام، افزود: شورای شهر قلبا از عملکرد مهندس دنیامالی رضایت داشته است و حتی می‌گفتند که چرا این جابه جایی را انجام  داده‌ام که در پاسخ می‌گفتم خواست خود ایشان بوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: هرکسی که در شهرداری کار می‌کند سرباز این نظام و انقلاب و ولایت است و هیچ گرایش سیاسی در شهرداری وجود ندارد و این که برخی حاشیه‌ها مطرح می‌شود نه موضوعیتی در شهرداری دارد و نه کوچکترین تاثیری در روند کارهای شهرداری و ملاک ارزش‌ها و عزل و نصب ها نیز کاملا روشن و واضح است.

کد خبر 98269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز