همشهری آنلاین: هیات دولت با اختصاص 450 میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری موافقت کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر این اساس، بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل به پرداخت یک هزار فقره تسهیلات خرید مسکن برای هنرمندان تا سقف 500 میلیون ریال ( 70  درصد ارزش ملک) با بازپرداخت 10 ساله و با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند.

همچنین بر اساس این مصوبه، وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شد اراضی مورد نیاز با کاربردهای موضوع ماده (100) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مسجد (اداره اوقاف و امور خیریه) در طرح‌های مسکن مهر را برای ساخت در اختیار دستگاه دولتی ذی ربط قرار دهد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز مکلف است اعتبار لازم به منظور پرداخت قیمت تمام شده اراضی یاد شده را با پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان ملی و زمین و مسکن) در بودجه سنواتی منظور کند.

بر اساس این مصوبه، طرح‌های مسکن مهر که ازجانب سازندگان با مشارکت مالی متقاضیان مسکن مهر احداث می‌شود، مشمول ماده (23) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن – مصوب 1387- بوده و این طرحها مشمول حق بیمه پیمانکاری نمی‌شود.

بر اساس این مصوبه و به منظور تسهیل در روند اعطای تسهیلات بانکی در قالب طرح مسکن مهر، شرکت‌های تعاونی مسکن مجازند صورت‌های مالی و همچنین گواهی‌های موضوع تبصره (1) اصلاحی ماده (186) قانون مالیات های مستقیم – مصوب 1380- را در پایان عملیات احداث واحدهای مسکونی و همزمان با انتقال رسمی واحدها و تقسیط سهم الشرکه بانک با اعضای شرکت تعاونی، ارائه کنند.

همچنین مالک یا مالکین واحدهای مسکونی که استحکام بنای آنها به تایید نظام مهندسی رسیده باشد، در صورت احداث واحدهای اضافی که پس از اتمام و صدور سند اعیان به نام متقاضی واجد شرایط مسکن مهر منتقل می‌شود می‌توانند از تسهیلات مسکن مهر استفاده کنند این اقدام مشمول واحدهای بدون استحکام در صورت تخریب و احداث واحدهای مسکونی جدید (طبق ضوابط شهرسازی) با رعایت شرایط یاد شده نیز می‌شود تمامی متقاضیان واجد شرایط که از تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند، فرم (ج) آنها قرمز خواهد شد.

بر این اساس، در شهرهایی که سند مالکیت برای اراضی و املاک وجود ندارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن ترسیم نقشه زمین و تحدید حدود آن و مشخص کردن ابعاد و مساحت زمین و باتایید مالکیت متقاضی نسبت به زمین موصوف توسط املاک مجاور آن را به شورای اسلامی شهر ارسال می‌نماید. در صورت تایید و اعلام کتبی توسط شورای اسلامی، بانک مسکن می‌تواند آن را به شرط ضمانت یک نفر کارمند رسمی دولت که توسط متقاضی معرفی می‌شود، با قبول تعهد کسر اقساط از طرف سازمان متبوع ضامن نسبت به اعطای تسهیلات مسکن مهر اقدام کند.

بر اساس این مصوبه،‌بانک مسکن مجاز است با توجه به تعهدات بانک از جمله در طرح مسکن مهر نسبت به توسعه شعب خود تا سقف (1400) شعبه تا پایان برنامه پنجم توسعه اقدام کند.

کد خبر 98218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز