مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: سفرهای درون‌شهری در پایتخت ایران دوبرابر میانگین جهانی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است با مدیریت تقاضای سفر، گسترش ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی، توزیع خدمات در سطح مناطق و... می‌توانیم سفرهای غیرضروری را کم کرده و ترافیک روان تری را در شهر داشته باشیم.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، در حاشیه برگزاری تور بازدید از پروژه‌های ترافیکی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: امروز مترو‌سازی‌ تهران کاملا توانمند است و جزء قوی‌ترین مترو‌سازی‌‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر سایه مسائل سیاسی از مترو و خدمات‌رسانی به مردم برداشته شود، خواهیم دید که اکنون مترو به تنها چیزی که نیاز دارد حمایت‌های مالی است و از نظر فنی در وضعیت آرمانی قرار دارد.

یکی از خبرنگاران نظر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را درباره سخن اخیر وزیر کشور که مجددا بحث واگذاری مدیریت مترو به دولت را مطرح کرده جویا شد، تشکری هاشمی در این باره اظهار کرد: بهتر است به جای طرح چنین مسائلی که تنها سبب دلسردی کارکنان خدمتگزار مترو و مردم می‌شود، برای تسریع در ساخت و ساز و رفع مشکلات موجود نسبت به تامین اعتبارات لازم اقدام شود.

وی در این باره به مستندات قانونی اشاره کرد وگفت: براساس ماده 3 قانون حمایت از سامانه‌های ریلی به وضوح مسئولیت ساخت و بهره‌برداری از خطوط ریلی شهری و حومه بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و اگر خلاف این نظری باشد، باید قانون را تغییر دهند.

به گفته معاون شهردار تهران، جز تامین اعتبار، هیچ مشکلی برای ساخت و توسعه مترو وجود ندارد.  معاون شهردار تهران گفت: نیاز به این نوع مداخله‌ها زمانی احساس می‌شود که مشکل جدی وجود داشته باشد و شهرداری‌ها نتوانند از عهده کاری بربیایند اما زمانی که توان و ظرفیت ساخت سالانه بیش از 25 کیلومتر مترو در تهران وجود دارد و مترو تنها نیازمند تزریق اعتبارات است، طرح چنین موضوعاتی قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه در بخش کارهای عمرانی به 100 درصد خودکفایی و در بخش ساخت واگن‌ها به حدود 50 درصد خودکفایی رسیده‌ایم که این موضوع نشان از ایجاد یک ظرفیت بسیار خوب و قدرت بالای فنی در کشور دارد، افزود: نادیده گرفتن توان و ظرفیت به‌وجود آمده، جفا در حق مردم و کشور خواهد بود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه به‌موازات توسعه سریع مترو، گسترش خطوط اتوبوسرانی تندرو در دستور کار قرار دارد و از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود،

تصریح کرد: خوشبختانه برای بومی‌سازی‌ اتوبوس‌های پرظرفیت  دو کابین اقدامات خوبی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که 2 شرکت خودروساز برای تحقق این مهم تلاش می‌کنند.
تشکری اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده نزدیک اتوبوس‌های مناسب و پرظرفیت را که قادر به اخذ استانداردهای جهانی باشند، در کشور تولید کنیم.

کد خبر 98052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز