همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی کشور در خرم‌آباد گفت: خودروهای بدون نصب ترمزهای ای بی اس داخلی و خارجی شماره‌گذاری نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز در ادامه گفتگو با خبرنگاران در خصوص نصب ترمز ای.بی.اس با بیان این مطلب اظهار داشت: نصب این ترمزها قانون بوده و همه باید به قانون تکریم کنند.

نیروی انتظامی تا حدی در اجرای این قانون از خود مدارا نشان داد

وی یادآور شد: نیروی انتظامی تا حدی در اجرای این قانون از خود مدارا نشان داد و این موجب شد برخی‌ها فکر کنند می‌شود اساسا این قانون را اجرا نکنند که نفع مردم در آن است، نفع جامعه نیز در اجرای قانون است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه خوشبختانه خودروسازان دراین زمینه حرکت خوبی را آغاز کرده‌اند، گفت: به طور نمونه سایپا پنج الی شش ماه فرصت خواسته تا تمام محصولات خود را به این ترمز مجهز کند، باید به آنها فرصت داد، نمی‌توان یک دفعه جلوی تولید را گرفت.

اجرای قانون حتمی است،‌ تنها به خودروسازان فرصت می‌دهیم

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خرم‌آباد گفت: با سایر خودرو سازان نیز مذاکرات در حال انجام است ولی در کل باید این قانون اجرایی شود.

در خصوص عمل نکردن به قانون با کسی تعارف نداریم

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه در بحث اجرایی کردن قانون نصب ترمز‌های ای.بی.اس به خودرو سازان زمان خواهیم داد، گفت: علاوه بر سایپا، سایر خودروسازان باید این ترمز را بر روی محصولاتشان نصب کنند، این قانون است و اگر این کار را انجام ندهند تولیدات آنها شماره‌گذاری نمی‌شود و هیچ تعارفی هم با کسی در این خصوص نداریم.

به جای تلف کردن وقت قانون را اجرا کنید

وی با بیان اینکه به جای اینکه ما وقتمان را تلف کرده و به برخی مباحث بپردازیم، باید تلاش کرد قانون را اجرا و جان مردم را حفظ کنیم، اظهار داشت: ما تکلیفی نداریم که ماشین بدون ترمز ای.بی.اس در جاده‌ها حرکت نکند، آن چیزی که قانون بوده این است که فعلا تمام خودروهای فاقد چنین سیستمی اعم از داخلی و وارداتی شماره‌گذاری نشوند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: به دلیل موانع و سوءبرداشت‌ها کار به تاخیر افتاد اما اکنون کار آغاز شده و پیشرفت‌هایی هم داشته ولی این روند مورد قبول ما نیست.

برخی با تصور نادرست فکر می‌کردند می‌توانند جلوی این قانون را بگیرند

فرمانده نیروی انتظامی کشور در خرم‌آباد گفت: برخی تصور کردند که اساسا می‌توانند به طور کلی بحث نصب این ترمزها را تعطیل کنند و این تصوری نادرست است.

کد خبر 98005

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز