دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

جرایم مصوب دولت برای مصرف بیش از الگو از یک‌ماه‌ونیم قبل اجرایی شده است

از ابتدای سال 88 دولت کارگروهی را به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و چند نفر از وزرا تشکیل داد که این کارگروه، مسئولیت بررسی مسائل مرتبط با اصلاح الگوی مصرف را به‌عهده داشت.

محمدرضا عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به مهر گفت: براساس تصمیم این کارگروه مقرر شد که ضمن حفظ مقدار الگوی مصرف در حوزه آب و همچنین تعرفه و قیمت‌های فعلی، جرایمی برای افرادی که خارج از الگو آب مصرف می‌کنند، پیش‌بینی شود.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: این جرایم در حال حاضر بعد از ابلاغ دولت و از یک ماه و نیم گذشته به اجرا درآمده و اگر کسانی مصرف بیش از الگو داشته باشند، متناسب با میزان آن، باید جرایمی را بپردازند. وی افزود: این جرایم به میزانی افزایش می‌یابد که در نهایت، ‌برخی مشترکان قیمت تمام شده آب را پرداخت کنند.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با جریمه کردن برخی مسرفان، آنها را وادار به استفاده مناسب از آب می‌کنیم، ضمن اینکه تمهیداتی  اندیشیده شده  است که با بهره‌گیری از آب‌های زیرسطحی شهرها و پساب تصفیه خانه‌ها، فضای سبز کشور را توسعه دهیم.

عطارزاده گفت: بهره‌وری مناسب از آب شرب که به قیمت گرانی تصفیه می‌شود، نخستین برنامه وزارت نیروست. معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه طرح ارتقای بهره‌وری آب در دستور‌کار وزارت نیرو قرار گرفته است، خبر داد: این وزارتخانه طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی را نیز در دست تهیه و تدوین دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

کد خبر 97864

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز