دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به جلسه کمیته اولویت سنجی تجویز واکسن آنفلوآنزا برای تعیین گروه‌های اولویت دار دریافت این واکسن گفت:

پرسنل پزشکی و گروهی از بیماران پرخطر در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا آ قرار دارند.

به گزارش ایسنا مسعود مردانی از تشکیل کمیته اولویت سنجی تجویز واکسن آنفلوانزای H1N1 در وزارت بهداشت با حضور اعضای کمیته کشوری آنفلوانزا و اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در دنیا و در کشورهایی مانند آمریکا و کشورهای اروپای غربی این کمیته تشکیل شده و با توجه به شرایط کشور مربوطه مشخص می‌شود که برای چه افرادی باید واکسن تجویز شود. در ایران نیز این کمیته اولویت‌های تجویز واکسن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: پس از تصمیم گیری کمیته اولویت سنجی تجویز واکسن آنفلوآنزای A مقرر شد که بیماران تالاسمی ماژور، بیماران مزمن کلیوی، پیوند قلب، ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا باشند.

به گفته این عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، بیمارانی که پس از پیوند تحت درمان با داروهای سرکوبگر ایمنی هستند و بیمارانی که به نوعی با نقص سیستم ایمنی بدن مواجهند از دیگر اولویت‌های تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

وی در رابطه با زمان توزیع واکسن آنفلوآنزای A، گفت: واکسن آنفلوآنزا A پس از پایان آزمایشهای کنترل کیفی معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت برای استفاده‌ گروه‌های تعیین شده در مراکز درمانی توزیع می‌شود.

دکتر مردانی با بیان اینکه در حال حاضر موج تزاید بیماری آنفلوآنزای A فروکش کرده است، گفت: موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری ماهانه توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود. اما در مجموع طی دو سه هفته اخیر موارد ابتلا به این بیماری افزایش چشمگیری نداشته است.

کد خبر 97801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز