یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه آیین تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو و بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه آهنگ، خبرهای خوشی برای شهروندان داشت و از افتتاح بخش پایانی خط ۷ متروی تهران در پاییز خبر داد.

مترو

همشهری - مهدی اسماعیل پور: شهردار تهران از افتتاح بخش پایانی خط ۷ متروی تهران در پاییز خبر داد.

پروژه‌ای به ارزش ۱۲۱۰میلیارد تومان
تست گرم خط۷ مترو به طول ۲/۵کیلومتر مسیر ریلی انجام شد. این بخش، مسیر ایستگاه آهنگ تا ایستگاه بسیج را شامل می‌شود که از حالت تک‌خط به ۲خط (رفت‌وبرگشت) تبدیل و همچنین مسیر ۲خط ایستگاه بسیج تا ایستگاه تختی نیز تست گرم شد. ایستگاه ورزشگاه تختی هم درحال آماده‌سازی است و امیدواریم در یک‌ماه‌ونیم آینده افتتاح شود. هزینه این پروژه ۱۲۱۰میلیارد تومان بوده که گامی مهم در راستای تکمیل و توسعه خط۷ مترو است. با این اتفاق، فاصله حرکت قطارها در خط۷ از ۱۵دقیقه فعلی به زیر ۸دقیقه خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است.

بهره‌برداری از فاز نخست پایانه انتهایی خط۷ تا پایان سال
خط۷یک پایانه بزرگ هم دارد. بخش اول پایانه انتهایی این خط که ۳برابر ایستگاه‌های معمولی است نیز امسال و قسمت بعدی سال آینده افتتاح خواهد شد. این پایانه امکان توقف، تعمیر، بازبینی و همچنین استفاده به‌عنوان پارکینگ را برای ۵۸رام قطار فراهم می‌کند. از قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان مجری و همچنین از همت شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران خط۷ قدردانی می‌کنم.

تمرکز بر خطوط توسعه‌ای و خطوط جدید
از امسال روی توسعه خطوط جدید متمرکز خواهیم شد و ادامه خط۶ و همچنین خطوط جدید ۸، ۹ و ۱۰ که بخش‌هایی از آنها آغاز شده، در دستورکار قرار دارد. امسال کار روی این ۴خط با همکاری بخش خصوصی و دولتی با قوت آغاز خواهد شد.

۱۱۸۴ واگن جدید در راه متروی تهران
مشکل مالی ۱۵درصدی مربوط به قرارداد واردات واگن حل شد. این مشکل در دولت شهید رئیسی تا ۹.۳۷درصد حل و با همراهی دولت پزشکیان، مبلغ کامل ۱۵درصد پرداخت شد و قرارداد پایدار شده است. واگن‌های جدید مترو از بهمن‌ماه وارد می‌شود. سهم تهران ۷۹۱واگن از یک‌بسته ۲۰۰۰واگنی برای ۹کلانشهر کشور است. ۲۸۰واگن دیگر نیز در مرحله بعدی وارد می‌شود و ۱۱۳واگن داخلی هم خریداری شده که درمجموع عدد قرارداد به ۱۱۸۴واگن می‌رسد. این واگن‌ها به‌تدریج جذب خواهند شد و تا آن زمان مشکل مالی نداریم.

۲ خط قطار سبک شهری برای پایتخت
احداث ۲خط قطار سبک شهری در شورای‌عالی ترافیک به تصویب رسیده است. خط اول از پایانه شرق تا میدان آزادی و خط دوم از جنت‌آباد تا لویزان است. دلیل این تصمیم بار مسافر بالا (بیش از ۶۰۰۰مسافر در ساعت) است. پیش‌بینی می‌شود این ۲خط بیش از ۸۰۰۰مسافر در ساعت جابه‌جا کنند، بنابراین مجبور به استفاده از الگوی حمل‌ونقل عمومی جدیدی هستیم. الگوی قطار سبک شهری برای مسیر شرق تا آزادی تست شده و امیدواریم موضوع قرارداد و واردات آن امسال انجام شود. اگر الگوی بهتری نیز وجود داشته باشد، از آن استفاده

کد خبر 977949
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha