مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: چینی‌ها ممکن است بگذارند ماهواره مخابراتی و رادیوتلویزیونی سینوست 2- که پس از یک ماه در مدار بودن درست کارنمی‌کند، به جو زمین سقوط کند و آتش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این ماهواره که در 29 اکتبر(7 آبان) به فضا پرتاب شد، بر اساس اعلام شرکت سینوست که مجری این طرح است، نتوانسته‌است صفحات خورشیدی و آنتن هایش را به کار اندازد و در نتیجه قادر به انجام سرویس‌های مخابراتی و رادیوتلویزیونی نیست.

موسسه پژوهشی تکنولوژی فضایی چین، سازنده این ماهواره، هنوز اعتقاد دارد که این مشکل موقتی است و در تلاش است که  آن را رفع کند.

اما فان  شینگمین سخنگوی شرکت سینوست گفت کنترل زمینی باید ماهواره را طوری به خارج از مدار حرکت دهد، که در صورتی که نتوانتست به کار بیفتد، از تبدیل‌شدن آن به زباله فضایی جلوگیری شود.

فان گفت: "اگر سینوست-2 را نتوان به کار انداخت، باید ان را از مدار خارج کرد تا جا برای جانشینش آماده شود."

شرکت سینوست می‌کوید در نیمه اول سال آینده، یک ماهواره تلویزیونی دیگر با نام سینوست-3 به مدار زمین خواهد فرستاد.

سینوست-2 قرار بود اولین ماهواره رادیوتلوویزیونی "مستقیم به خانه" چین باشد که به میلیون‌ها خانواده در نقاط دوردست چین در امکان دریافت بیش از 100 کانال تلویزیونی را بدهد.

این ماهواره همچنین برای سرویس‌دادن به پخش  تلویزیونی زنده و  سیستم‌های چندرسانه‌ای دیجیتال باندوسیع در هنک کنگ، ماکائو و تایوان برای 15 سال آینده طراحی شده بود.

کد خبر 9764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز