نیروهای ارتش آمریکا و نیروهای ویژه فرانسه با همراهی سربازان ارتش افغانستان عملیات گسترده‌ای را در دره اوزبین واقع در شرق این کشور آغاز کردند.

گفته می‌شود در این عملیات هزار و 100نفر از نیروهای ارتش آمریکا و افراد لژیون خارجی ارتش فرانسه حضور دارند. سرهنگ بنوی دروی از فرماندهان لژیون خارجی فرانسه روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که هدف این عملیات تثبیت مجدد نیروهای امنیتی افغانستان در شمال دره اوزبین است.

به گفته وی اعزام این تعداد نیرو از سوی ارتش فرانسه برای این عملیات از هنگام سقوط طالبان در سال   ۲۰۰۱ و استقرار نیروهای فرانسه در این کشور سابقه نداشته است.

مقام‌های نظامی همچنین اعلام کرده‌اند که در این عملیات ویژه که با هدف انهدام یکی از قرارگاه‌های نظامی طالبان واقع در دره اوزبین صورت گرفت،   ۷ نفر از نظامیان آمریکایی زخمی شدند. نیروهای طالبان در پاسخ به حملات هوایی بالگردهای ارتش فرانسه و نیروی هوایی آمریکا که مواضع آنها را در این منطقه زیر آتش خود قراردادند،  از راکت‌های حامل نارنجک و خمپاره استفاده کرده‌اند.

این در حالی است که27 آذر اندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای با هفته نامه آلمانی اشپیگل به اشتباه محاسبات قبلی ناتو در افغانستان اذعان کرد. وی گفت: احتمالا ما در گذشته موضوعات مهم افغانستان را کمتر از حد واقعی آن ارزیابی کرده بودیم. شما به‌زودی شاهد خواهید بود مسائل پیشرفت خواهد کرد.

27آذر همچنین اعلام شد که حامد کرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان به احتمال زیاد نیمی از وزرای کابینه فعلی خود را در دولت جدید افغانستان حفظ خواهد کرد. این در حالی است که روز چهارشنبه فهرست   ۲۱ مقام عالی‌رتبه دولت افغانستان که متهم به فساد مالی هستند و پرونده آنها از سوی دادستانی در حال بررسی است، از سوی فضل احمد فقیریار، معاون دادستان کل کشور اعلام شد.

کد خبر 97601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز