یکشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

یکی از دلایل اصلی ترافیک‌ها و حوادث رانندگی، سردرگمی رانندگان برای پیداکردن مسیر یا تلاش برای اصلاح مسیر با حرکات پرخطر مانند حرکت دنده عقب، توقف در جناغی‌ها یا تغییر مسیر ناگهانی است.

جی پی اس

همشهری - مهدی اسماعیل پور: به‌ویژه در چند ماه اخیر که مکان‌یاب‌ها و مسیریاب‌ها دچار قطعی و اختلال شده، ‌تابلوهای راهنمای مسیر اهمیت دوچندانی پیدا کرده ‌است. باتوجه به این موضوع و درچارچوب برنامه توسعه و نوسازی تجهیزات اطلاع‌رسانی مسیر در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران، ۷۸تابلوی هدایت مسیر جدید در محورهای راهبردی و پرتردد شهر تهران نصب شده است.

۲ویژگی محورهای شریانی انتخاب‌شده برای نصب تابلوها

مسیرهای شریانی با تردد بالا
چندمسیره و اتصال‌دهنده شرق تا غرب و شمال
تا جنوب پایتخت

مهم‌ترین اهداف نصب تابلوهای هدایت مسیر در بزرگراه‌های پایتخت‌

تسهیل جهت‌یابی رانندگان در مسیرهای منشعب و پرتقاطع
افزایش ایمنی تردد از طریق ارتقای خوانایی اطلاعات مسیر
استانداردسازی تابلوهای هدایت مسیر در محورهای پرکاربرد
کاهش سردرگمی رانندگان در نقاط تصمیم‌گیری و تقاطع‌های حیاتی
پشتیبانی از سیاست‌ توسعه هوشمند زیرساخت‌های ترافیکی شهر تهران

تابلوها در کدام بزرگراه‌ها نصب شده‌ است؟
شهید متوسلیان/ شهید همت/ شهید بابایی/ جلال آل‌احمد/ شهید لشگری/ شهید همدانی/ آیت‌الله علامه جعفری/ امام رضا(ع) / شهید چراغی/ شهید آیت‌الله حکیم/ کردستان/ امام علی(ع) / شهید آبشناسان/ آزادگان/ شهید مدرس/ شهید سلیمانی/ شهید باکری‌/ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تسهیل مسیریابی بدون نیاز به موقعیت‌یاب‌ها

تصمیم‌گیری سریع راننده و بهبود جهت‌یابی
علیرضا اسفراینی‌نژاد، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران: در اقدامی جدید بیش از ۶۶۰مترمربع تابلوی راهنما و هدایت مسیر نصب شد که شامل ۲۹۴مترمربع ورق راهنمای مسیر و ۳۶۸مترمربع ریل سازه‌ای است. همچنین تابلوها با رعایت استانداردهای طراحی گرافیکی، بازتاب نور و جانمایی مهندسی‌شده، درنقاطی از بزرگراه‌ها نصب شدند، چراکه نیاز به ارتقای دید مسیر، تصمیم‌گیری سریع راننده و بهبود جهت‌یابی احساس می‌شد.

کد خبر 974861
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۹
    0 0
    بنام خدا، در اکثر شهرها بیشتر تابلوها برای افراد بومی طراحی و نصب شده، بطور مثال یک تابلو در 50 متری خروجی ها نصب شده و بمحض رسیدن به تابلو، چون ماشن با سرعت در حال حرکت است و تابلوی دیگری هم نیست، شما از مسیری که میخواستید بروید خارج شده و مجددا با صرف وقت و دور زدن های اجباری باید به مسیر اول بگردید لذا پیشنهاد می شود تابلو شهرها بر اساس برطرف کردن نیاز مسافران و افراد غیر بومی طراحی و نصب شود، که این کار تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.