دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: اشک مرفاوی و نیمکت‌نشینان استقلال در پایان مسابقه با مقاومت نشان‌دهنده فشار روانی موجود در اطراف این تیم بود.

کسب 3 امتیاز این بازی خانگی موقتا آرامش را به استقلال بازگردانده اما مرفاوی به خوبی می‌داند که بحران چندان از این باشگاه دور نیست و تصمیمات آتی سرنوشت استقلال و کادر فنی این باشگاه را رقم می‌زند. مهم‌ترین چالش موجود برخورد با بازیکنان محرومی است که قرار شده 8 جلسه از ترکیب استقلال خارج باشند. اولین بازی در غیاب عنایتی، اکبرپور و کاظمی با پیروزی در تهران به پایان رسید. حتی وحید طالب‌لو هم به فهرست محرومان اضافه شد و در بازی با مقاومت روی نیمکت قرار گرفت هرچند گفته می‌شد این بازیکن به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشت، اما سرمربی استقلال می‌تواند بدون این بازیکنان رقابت‌های لیگ را دنبال کند؟

بازنگری در خصوص محرومیت‌ها

سه بازیکن باسابقه استقلال به عدم رعایت قوانین حرفه‌ای باشگاه متهم شده‌اند. ارتباط نزدیک آنها با امیر قلعه‌نویی هم در اتخاذ این تصمیم بی‌تاثیر نبود و آنها بعد از باخت مقابل سپاهان  با محرومیت 8 جلسه‌ای مواجه شدند. عنایتی، اکبرپور و کاظمی تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال می‌کنند و گفته می‌شود احتمال کاهش محرومیت آنها در هفته‌های آتی بسیار زیاد است.سه بازیکن محروم قرار است با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه خواستار تجدیدنظر در خصوص محرومیت خود شوند. مقرر شده در پایان هفته جاری جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود. همچنین گفته می‌شود بعضی از بازیکنان هم برای بازگشت سه بازیکن محروم واسطه شده‌اند و ممکن است در روزهای آینده اتفاق‌های تازه‌ای روی دهد.

احتمالا سیاوش اکبرپور پیش از دو بازیکن دیگر جواز حضور در تمرینات استقلال را پیدا می‌کند و البته نظر صمد مرفاوی در خصوص بازگشت دو بازیکن دیگر هم حائز اهمیت است. در حقیقت اگر سرمربی استقلال احساس کند که به وجود این بازیکنان در دیدارهای آتی نیاز دارد احتمالا شرایط برای بازگشت آنها فراهم خواهد شد. استقلال این هفته در اهواز میهمان فولاد است و احتمالا مرفاوی به ترکیب تیم پیروز در بازی با مقاومت دست نمی‌زند اما اتفاق‌های این مسابقه در تصمیم‌گیری‌های مسئولان باشگاه و در سرنوشت محرومان تاثیرگذار خواهد بود.

وحید طالب‌لو چهارمین بازیکنی است که در نقطه‌ای بین محرومیت و مصدومیت قرار دارد. گفته می‌شود او همچنان قادر به حضور در ترکیب تیمش نیست اما بین بازیکنان منتسب به امیر قلعه‌نویی نمی‌توان از کنار نام سنگربان استقلال گذشت.

بازگشت سه بازیکن مصدوم

همزمان با خروج سه بازیکن از تمرینات استقلال، بازگشت سه بازیکن مصدوم این تیم خبر امیدوارکننده‌ای برای صمد مرفاوی است. با توجه به اینکه دو مهاجم و یک هافبک از فهرست استقلال خارج شده‌اند بازگشت دو هافبک موثر و بازیساز این تیم می‌تواند بهترین اتفاق برای صمد مرفاوی باشد اما آیا روانخواه و جباری می‌توانند به زودی آمادگی حضور در ترکیب استقلال را پیدا کنند؟امید روانخواه، هافبک جوان استقلال احتمالا از هفته آینده در تمرینات این تیم شرکت خواهد کرد.

گفته می‌شود روانخواه پس از پشت‌سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی‌مدت، تقریبا به شرایط مناسب بازگشته است. او پس از انجام تمرینات قدرتی حالا به شرایط بازی نزدیک شده و اگر وضعیت به همین صورت پیش برود، از هفته آینده در تمرینات گروهی استقلال شرکت خواهد کرد. البته به زمان بیشتری برای حضور این بازیکن در ترکیب اصلی نیاز خواهد بود اما با شروع رقابت‌های آسیایی و مسابقات جام‌حذفی، کادر فنی استقلال به بازیکنان بیشتری برای حضور در سه جام نیاز خواهد داشت.

مجتبی جباری، ستاره مصدوم استقلال هم روند بهبودی رابه خوبی طی می‌کند و امیدوار است که بتواند طی 2، 3 ماه آینده به فوتبال برگردد.بیژن کوشکی، مدافع استقلال هم که مدتی پیش دچار شکستگی از ناحیه مچ پا شد، از دو یا سه هفته دیگر در تمرینات شرکت خواهد کرد. کوشکی تمرینات اختصاصی، فیزیوتراپی و آب‌درمانی را آغاز کرده و به زودی می‌تواند در تمرینات حاضر شود. مرفاوی البته در خط دفاعی تیمش مشکل جدی احساس نمی‌کند و محرومیت این سه بازیکن هم تاثیری در وضعیت خط دفاعی ندارد اما کوشکی می‌تواند یکی از مدافعان ثابت استقلال در رقابت‌های داخلی و لیگ قهرمانان آسیا باشد.

فرهاد، واسطه بازگشت فرزاد

صمد مرفاوی پیش از این مدعی بود که برای جذب بازیکن جدید تصمیمی ندارد و وضعیت استقلال را مناسب دانسته بود اما در شرایط جدید احتمالا او در برخی تصمیم‌هایش تجدیدنظر خواهد کرد. استقلال به بازیکنان جایگزین در خط حمله و خط میانی نیاز دارد اما تنها گزینه این باشگاه در تعطیلات نیم‌فصل فرزاد مجیدی است. هنوز بازگشت این بازیکن قطعی نشده اما با توجه به شرایط جدید و خروج سه بازیکن از تمرینات، مرفاوی تقریبا تصمیم خودش را در این مورد گرفته است و به زودی اقدام‌هایی برای دریافت مجوز بازی فرزاد مجیدی صورت می‌گیرد. فرزاد به واسطه برادرش در تمرینات استقلال حضور یافت و حالا شانس پیوستن مجدد به این باشگاه را پیدا کرده اما به نظر نمی‌رسد مرفاوی روی این بازیکن به عنوان یک مهره اصلی و قابل اتکا در خط میانی استقلال حساب باز کرده باشد.

حداقل فرزاد مجیدی جانشین مناسب و قابل‌اعتمادی برای حسین کاظمی به حساب نمی‌آید. پست این بازیکن هافبک راست یا هافبک هجومی پشت سر مهاجمان است. برادر کوچک‌تر فرهاد البته سابقه حضور در خط حمله را نیز داشته است.فعلا کیانوش رحمتی جانشین حسین کاظمی در خط میانی استقلال است، ‌تنها بازیکنی که می‌تواند جانشین هافبک موثر آبی‌پوشان باشد.

رحمتی در بازی با مقاومت زننده گل اول تیمش بود تا مرفاوی از انتخاب خودش راضی باشد اما شرایط استقلال در بازی‌های آینده و مسابقات پرفشاری که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند دستخوش تغییر شود. باید دید مرفاوی در غیاب بازیکنان محروم و پیش از بازگشت ستاره‌های مصدوم تیمش می‌تواند به چند نتیجه خوب و قابل دفاع دست یابد و استقلال را در نبرد قهرمانی حفظ کند؟

کد خبر 97280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز