گروه اقتصادی: در بخشی از طرح اصلاح قانون بودجه سال‌٨٨ که 22 آذر به تصویب مجلس رسید، پیش‌بینی شده است تا سود بازرگانی86 درصدی برای واردات محصولات کشاورزی و برخی دیگر از کالاهای مصرفی در همه فصول سال اعمال شود.

این مصوبه مجلس در واکنش به واردات بی‌رویه برخی محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی و عدم اجرای حکم قانون بودجه برای افزایش تعرفه محصولات کشاورزی بود.

همچنین روز گذشته بیش از 90 نفر از نمایندگان مجلس در زمینه علت پیشنهاد کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در فاصله زمانی 15 بهمن 88 تا 15 اردیبهشت 89 برخلاف تبصره 40 قانون بودجه 88 به وزیر بازرگانی تذکر دادند و نشست بررسی مشکلات و مسائل 3 استان شمالی کشور در زمینه واردات محصولات کشاورزی برگزار شد.

از سوی دیگر با وجود افزایش واردات بی‌رویه برنج در سال‌جاری، وزیر بازرگانی در نشست بررسی مشکلات و مسائل 3 استان شمالی کشور با بیان اینکه دولت طی 3 سال گذشته برنج وارد نکرده است، گفت: برای واردات کالاها و به‌خصوص مواد‌غذایی قوانین تصویب‌شده در مجلس شورای اسلامی را دنبال می‌کنیم و همواره دنبال ردیف‌ها و بندهایی در قانون هستیم که بتوانیم از طریق آنها مدیریت و کنترل مؤثر واردات داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، مهدی غضنفری با اشاره به افزایش تعرفه برای حمایت از تولید برنج داخلی افزود: وزارت بازرگانی نه تنها در مورد محصول برنج بلکه برای سایر محصولات اجازه صدور هیچگونه مجوزی را ندارد و تنها ابزاری که برای کنترل در زمینه واردات دارد، افزایش تعرفه‌هاست؛ همچنین براساس قانون برنامه چهارم توسعه امکان جلوگیری از واردات توسط وزارت بازرگانی وجود ندارد.

کد خبر 97270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز