یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: همه نگاه‌ها در لیگ برتر امروز به نبرد حساس لیورپول و آرسنال در ورزشگاه آنفیلد است.

با این وجود برخی از کارشناسان بر این باورند که این دو تیم دیگر بختی برای قهرمانی ندارند و رقابت اصلی بین چلسی و منچستریونایتد است. ولی ونگر هنوز ناامید نیست و در رد این نظریه می‌گوید: «یونایتد دو امتیاز کمتر از چلسی دارد. اگر ما بازی عقب‌افتاده‌مان را ببریم به 3 امتیازی یونایتد می‌رسیم. بنابراین با توجه به 23 بازی باقی‌مانده چطور می‌توانید بگویید که رقابت قهرمانی دوجانبه است؟» ونگر اضافه می‌کند که دوران قهرمانی‌های بدون شکست به پایان رسیده است: «وقتی ما به چلسی باختیم همه گفتند که همین حالا جام را به چلسی بدهید.

وقتی من گفتم که کار تمام نشده و چلسی امتیاز از دست می‌دهد، همه فکر کردند که من عقلم را از دست داده‌ام. یک هفته بعد چلسی به منچسترسیتی باخت و بازی‌های دیگری را هم خواهد باخت، نگران نباشید.» طبق پیش‌بینی ونگر، تیم قهرمان بین 78 تا 84 امتیاز خواهد داشت و رمز قهرمانی را در ثبات می‌داند: «این فصل، بیش از هر فصل دیگری رقابت قهرمانی غیرقابل پیش‌بینی است. همه مدعیان تا حالا شکست خورده‌اند و هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه اتفاقی می‌افتد.»

اما ونگر که تیمش با 28 امتیاز در رده سوم است، نبرد آنفیلد را برای تیمش سرنوشت‌ساز می‌داند. آرسنال هر چند هفته گذشته استوک را با دو گل شکست داد، ولی دو شکست متوالی مقابل ساندرلند و چلسی که قبل از آن در غیاب فان‌پرسی و بنتنر اتفاق افتاد، تاییدی بر کمبود یک مهاجم بلندقامت بود. حتی فابرگاس هم گفت که آرسنال به چنین بازیکنی نیاز دارد، ونگر هم آن را تایید می‌کند: «چه کسی است که آن را انکار کند؟ چند بازیکن بلندقامت‌ ما غایبند ولی این پیروزی‌های ما را متوقف نخواهد کرد. من فکر می‌کنم لیورپول را هم می‌توانیم شکست بدهیم.»

در اردوی لیورپول اما چنین خوشبینی وجود ندارد. فرناندو تورس که به تازگی آماده بازی شده، معتقد است که تیمش شانس قهرمانی لیگ‌برتر را از دست داده. لیورپول با 24 امتیاز در رده هفتم است و مهاجم اسپانیایی که از زمان پیوستنش به این تیم در سال 2007 جامی نبرده، معتقد است که آنها حالا باید روی فتح جام حذفی و لیگ اروپا تمرکز کنند: «اگر مربیان، بازیکنان و همه اعضای باشگاه اتحادمان را حفظ کنیم، توانایی کافی برای ماندن در جمع چهار تیم برتر و بردن جام‌ها را داریم.

اگر یک جام ببریم، فصل خوبی داشته‌ایم، بنابراین هدف مشخصی داریم.» لیورپول چهارشنبه‌شب در حالی مغلوب فیورنتینا شد که بنیتس تیم اصلی‌اش را به زمین فرستاده بود و آکوئیلانی، هافبک جدید ایتالیایی هم برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت، درست برخلاف آرسنال که با بازیکنان جوانش مغلوب المپیاکو شد.

ونگر ترجیح داده بود تیم اصلی‌اش در انگلیس بماند و برای بازی آنفیلد آماده شود.آکوئیلانی که نمایش قابل‌قبولی داشت و احتمالا مقابل آرسنال هم در ترکیب اصلی خواهد بود، معتقد است که کار سختی برای درخشیدن دارد: «موقعیت سختی دارم، چون ما وضعیت پیچیده‌ای داریم. در این شرایط شروع با یک تیم جدید برای هر بازیکنی سخت‌تر می‌شود.»

در این شرایط دشوار، بنیتس امیدوار است که پیروزی مقابل آرسنال شروع تازه‌ای برای تیمش باشد: «من فقط به بازی آرسنال فکر می‌کنم. باید تلاش کنیم آرسنال را شکست بدهیم. بعد درباره ویگان، پورتسموث و ... فکر کنیم. همه بازی‌های ما تا پایان فصل مهم هستند. باید با این بازی شروع کنیم. آنها نزدیک صدرجدول هستند و اگر پیروز شویم به چهار تیم برتر نزدیک‌تر می‌شویم.» لیورپول تنها سه بازی از چهارده بازی اخیرش را برده و بنیتس بابت آن با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده.

از جمله یورگن کلینزمن، یکی از نامزدهای مربیگری لیورپول و گرام سونس که در رادیو اسکای عملکرد سرمربی اسپانیایی را زیر سئوال برده‌اند. بنیتس در جواب آنها به کنایه می‌گوید: «هر دوی آنها به عنوان مربی رکورد فوق‌العاده‌ای دارند. اینطور نیست؟ اگر کسی می‌خواهد زیاد صحبت کند، مشکل خودش است. فقط به عملکرد مربیگری آنها نگاه کنید. مردم هم این را می‌بینند و می‌دانند که از صحبت‌های آنها چه برداشتی بکنند.»

این در حالی است که ونگر از همتایش دفاع می‌کند و می‌گوید: «کدام مربی است که دوران بدی نداشته؟ هواداران لیورپول به مربی‌شان وفادارند. من به او احترام می‌گذارم. شغل ما یک شغل عمومی است و همیشه نظر عمومی درباره آن وجود دارد. باید آن را قبول کنیم.»

کد خبر 97208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز