پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: روند کاهش قیمت سکه که از اوایل هفته آغاز شدهمچنان ادامه دارد

احمد وفادار در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه قیمت طلا در هر کشوری به قیمت طلا در بازار جهانی وابسته است افزود: روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی کشور ما نیز به دلیل سیر نزولی قیمت طلا در بازار جهانی است.

وی حراج سکه از جانب بانک کارگشایی و کاهش تقاضای مردم برای خرید آن پس از عید غدیر خم را از دیگر دلایل کاهش قیمت سکه در بازار داخلی بیان کرد و گفت: این کاهش قیمت باعث شده است حراج سکه در بانک کارگشایی به روال قبلی بازگردد.

وفادار افزود: بانک مرکزی دستورالعملی ابلاغ کرده است که جلسات حراج سکه از شش جلسه در هفته به سه جلسه کاهش یابد.

پیش از این، پس از افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی و به تبع آن افزایش بیش از حد قیمت سکه در بازار داخلی، بانک مرکزی دستورالعملی ابلاغ کرده بود که جلسات حراج سکه در بانک کارگشایی از سه جلسه در هفته به شش جلسه افزایش یابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت امروز سکه در بازار آزاد تهران و مقایسه آن با دیروز و هفته پیش گفت: امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید در ساعت 13به ترتیب 271 و 270 هزار تومان فروخته شد که به ترتیب نسبت به دیروز 1000 و 1500 تومان و نسبت به پنجشنبه گذشته 16000 تومان کاهش داشت.

وفادار افزود: سکه نیم بهارآزادی نیز امروز در بازار آزاد تهران 136 هزار تومان فروخته شد که نسبت به دیروز بدون تغییر ولی نسبت به پنجشنبه هفته پیش 8 هزار تومان کاهش یافت.

وی اضافه کرد: ربع سکه 68 هزار تومان فروخته شد که نسبت به دیروز 1000 و نسبت به پنج شنبه هفته پیش حدود 4 هزار و 500 تومان کاهش داشت.

به گفته رئیس اتحادیه طلا هر اونس طلا امروز در بازار جهانی 1126 دلار معامله شد که نسبت به دیروز 14 دلار و نسبت به پنجشنبه هفته گذشته حدود 94 دلار کاهش یافت.

کد خبر 97050

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز