چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود تلاش بانک مرکزی برای کنترل بازار سکه،قیمت هر سکه بهار آزادی دیروز باز هم به 280 هزار تومان رسید.

4 آذر قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهان رکورد جدیدی را شکست و از 1180 دلار گذشت.کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی در مقابل ارزهای بین‌المللی ادامه دارد و این روند موجب شده تا در بازارهای کالا تقاضای خرید طلا افزایش یابد و روند رو‌به‌‌‌‌‌افزایش قیمت آن با سرعت غیرقابل تصوری ادامه یابد.

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، 4آذر در بازار داخلی موجب شد تا قیمت هر گرم طلا و به تبع آن قیمت سکه بهار‌ آزادی نیز به 280 هزار تومان افزایش یابد.  قیمت هر اونس طلا در هفته جاری بیش از 20 دلار افزایش یافت و این روند در بازار داخلی نیز تاثیرات مشابهی داشت و با توجه به عرضه کافی سکه در بازار، قیمت‌طلا در کشور از عرضه و تقاضای داخلی تاثیری نمی‌پذیرد.

اگر عرضه سکه توسط بانک مرکزی انجام نمی‌شد شاید روند افزایش قیمت طلا در داخل با سرعت بیشتری و به ارقام بالاتری می‌رسید.افزایش قیمت طلا و عرضه کافی سکه موجب یکسان شدن قیمت سکه‌های قدیمی و جدید و با تاریخ‌های متفاوت در بازار داخلی شد.

در همین حال، مدیرعامل بانک کارگشایی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه حراج سکه‌ها هر روزه در 2نوبت صبح و عصر تا اطلاع ثانوی در بانک کارگشایی ادامه دارد، افزود: هر زمان که بانک مرکزی به بانک کارگشایی اعلام کند، حراج سکه‌ها به روال گذشته بازمی‌گردد.

علی عادلی در پاسخ به این مطلب که بانک مرکزی معتقد است که هم‌اکنون قیمت‌های داخلی سکه و طلا همتراز قیمت‌های جهانی است، بنابراین چه لزومی به انجام حراج‌های هر روزه وجود دارد؟ اظهارداشت: تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده بانک مرکزی است.

کد خبر 96146

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز