چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت:‌ انسان اگر در عرصه مدیریت خوب کار کند اما کار خوب نکند،‌ بعضی اوقات خسارت به بار می‌آورد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 58 پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 4 با بیان این مطلب اظهار داشت: کار آمدی به معنای خوب کار کردن، خوب وقت گذاشتن، خوب مدیریت کردن، داشتن سعه صدر‌ و رفتار خوب با مردم از موضوعات مهم در حوزه مدیریت است اما اثر بخشی از کارآمدی نیز مهمتر است و اثربخشی یعنی کار خوب کردن.

وی افزود: امروز اگر کسی می‌خواهد شهرداری تهران را ارزیابی کند این دو موضوع را با هم باید رصد کند و تمام سعی ما در شهرداری این است که این دو مساله را با هم پیش ببریم.

شهردار تهران به ساماندهی دره مهران و رفع مضلات اجتماعی آن بعد از ساماندهی اشاره کرد و ادامه داد :‌در  دره مهران هم خوب کار شده و هم کار خوبی انجام شده است. در آینده در آن منطقه ایستگاه مترو نیز احداث می‌شود.

قالیباف  با بیان اینکه با سعی و خطا کار نمی‌کنیم و بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی خدا و بندگان خدا کار با سعی و خطا را از ما نمی‌پذیرند، تصریح کرد :‌نباید به تجربه دنیا و دیگران بی‌تفاوت بود، نمی‌توان به علم بی‌توجه ماند و هر چیزی را نباید تجربه کرد و با سعی و خطا پیش رفت.

وی بیان داشت: وقت و بیت‌المال معنی دارد، اینکه در جلسه میوه اضافی و زرق و برق نباشد درست است و باید همینگونه باشد اما مردم از یک مدیر چیز دیگری هم می‌خواهند، یک مدیر شهر به هزاران بیت‌المالی هم که در اختیار دارد باید توجه کند.

شهردار تهران افزود: ‌امروز در مجموعه مدیریت شهری همه تلاشمان این است که هم خوب کار کنیم و هم آنطور که به مردم قول داده‌ایم در محلات تغییر ایجاد کنیم به گونه‌ای که اگر بعد از 6 ماه تغییری در محله‌ای رخ نداد حق دارند از ما سوال کرده و مدیریت را زیر سوال ببرند چراکه این رسم پاسخگویی در نظام اسلامی نیست.

قالیباف افزود: به مردم قول داده‌ایم تغییرات را با چشم و فکرشان در تهران حس کنند، تغییرات به سمت بهتر شدن پیش می‌رود و اگر مردم چنین حسی پیدا نکنند ما مدیر خوبی نبوده‌ایم، ما نیز با تمام توان در این جهت گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به فاصله میان شمال و جنوب و شرق و غرب تهران و تلاش شهرداری برای کاهش این فاصله اظهار داشت: شتاب پیشرفت و تغییرات در شمال و غرب تهران بر جای خود باقی مانده اما شتاب جنوب و شرق را بیشتر کرده‌ایم و اینگونه نیست که توجه مان از شمال و غرب برداشته شده باشد، مدیریت اسلامی اینگونه نیست که جایی را متوقف کرده و به جایی دیگر برسد.

شهردار تهران ادامه داد:‌ تلاش داریم که شرق تهران در پروسه 7 تا 10 ساله از جهت زیرساخت‌ها خودش را به غرب تهران برساند اما از آنجا که ارائه آمار در کشور ما زیر سوال است دیگر عنوان نمی‌کنم که چند برابر در این مناطق هزینه شده است.

احداث بیمارستان ویژه بحران در شرق تهران

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام توان بر روح، روان، تربیت، اخلاق و دین مردم توجه داشته باشیم و از توجه به نیازهای مادی آنان نیز غافل نشویم، خاطر نشان ساخت:‌ سرانه بیمارستان در تهران بیشتر ازحد استاندارد است اما توزیع و پراکندگی آن یکنواخت نیست و در جایی متمرکز شده است.

قالیباف ادامه داد :‌ کار درمان، ‌بیمارستان، درمانگاه و... وظیفه شهرداری نیست اما به آن معنا نیست که به این موضوع بی تفاوت هستیم، شرق تهران به دلیل قرار داشتن در محدوده بحران، به بیمارستانی مجهز برای مواقع بحرانی نیاز دارد که زمین و ساخت آن قطعی است و در آینده با سبکی همانند بیمارستان شهید هاشمی نژاد که از آن بازدید داشتم احداث خواهد شد.

شهردار پایتخت در ادامه با تشکر از اقدامات مجموعه همکاران خود در منطقه 4 تهران و شورایاری‌ها و مردم این منطقه و ابراز خشنودی از سکونت خود در این منطقه گفت: ‌منطقه 4، جز دو سه منطقه‌ای است که مجموعه تدابیر مدیریت شهری را رصد و پیگیری می‌کند.

کد خبر 96982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز