همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد هیئت امنا و تایید شورا و با حکم رئیس هیئت امنا برای مدت 4 سال انتخاب می‌شود که انتخاب مجدد نیز بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به مصوبات سه شنبه 17 آذر شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد افزود: در مواقعی که رئیس دانشگاه تعیین نمی‌شود سرپرستی برای مدت 3 ماه معرفی می‌شود اگر بعد از 3 ماه کسی نتوانست از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد بگیرد، شورا برای مدت محدودی سرپرست تعیین می‌کند تا هیئت امنا رئیس پیشنهادی دانشگاه را برای تصویب به شورا معرفی کند.

مخبر دزفولی همچنین افزود: در جلسه دیشب(سه شنبه 17 آذر) شورا، مواد 16 تا 21 اساسنامه به تصویب رسید و در جلسه آینده نیز درباره یک یا دو ماده دیگر اساسنامه بحث خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با رای شورا، علی معلم دامغانی به عضویت فرهنگستان هنر انتخاب شد.

مخبر دزفولی افزود: دکتر مرندی نیز با پیشنهاد رئیس جمهور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست فرهنگستان علوم پزشکی منصوب شد. پیشتر دکتر ایرج فاضل به مدت 19سال ریاست فرهنگستان علوم پزشکی را عهده دار بود.

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به حرکت ضد استکباری دانشجویان در 16 آذر گفت: در ابتدای جلسه، شورای عالی انقلاب فرهنگی از این حرکت دانشجویان که با روحیه ضد استکباری انجام شد، تقدیر کرد.

کد خبر 96973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز