چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: لوکا بوناچیچ پس از گذراندن تلخ‌ترین دوران مربیگری‌اش و جدایی از باشگاه فولاد یک بار دیگر در آستانه بازگشت به فوتبال ایران قرار گرفته است.

 این بار باشگاه مس کرمان مقصد بوناچیچ خواهد بود. هرچند هنوز اتفاقی در این خصوص روی نداده و گفته می‌شود دو طرف در مراحل اولیه مذاکرات قرار دارند.مسئولان باشگاه مس فعلا این موضوع را در حد یک پیشنهاد مطرح کرده‌اند و مذاکره رسمی با بوناچیچ هنوز تایید نشده است.

مسی‌ها البته در تکذیب اخبار و وقایع مرتبط با این باشگاه سابقه قابل‌توجهی دارند. محمدی سرمربی باشگاه مس با توجه به انتشار خبر مذاکره با بوناچیچ، تهدید به کناره‌گیری از حضور در تمرینات این باشگاه کرد و درست بعد از این اتفاق رئیس هیات‌مدیره باشگاه مس مذاکره با مربی کروات را تکذیب کرد. نکته جالب توجه این است که محمدی بعد از بازی تیمش مقابل پرسپولیس مدعی شده بود که هیچ مخالفتی با انتخاب سرمربی جدید برای باشگاه مس ندارد و تابع تصمیمات مسئولان این مجموعه است اما گویا پس از انتشار خبر مذاکره کرمانی‌ها با مربی کروات، نظر سرمربی این تیم تغییر کرده است.

مذاکره با لوکا تکذیب شد

رئیس هیات‌مدیره باشگاه مس کرمان با احتیاط موضوع مذاکره با مربی کروات را تکذیب کرده اما اظهارات او نشان می‌دهد که با توجه به شرایط موجود مطرح ساختن موضوع را به صلاح تیم مس ندانسته است.سیف‌الحسینی روز گذشته  با تکذیب مصاحبه‌های گذشته‌اش در خصوص بوناچیچ، اظهار داشت: «برخلاف اخباری که روزهای گذشته به نقل از من درباره مذاکره با لوکا بوناچیچ منتشر شده، باید بگویم تا امروز با این مربی هیچ‌گونه صحبتی نداشته‌ایم.»وی افزود: «جذب بوناچیچ باید با نظر تمامی اعضای هیات‌مدیره صورت بگیرد.

در صورتی که قرار بود همراه برهانی‌نژاد، مدیرعامل باشگاه در تهران با بوناچیچ صحبت کنیم، اما تلفن همراه برهانی‌نژاد همچنان خاموش است و به همین خاطر این موضوع تا بعدازظهر پیگیری نخواهد شد.» وی در پاسخ به این پرسش که اگر با بوناچیچ مذاکره‌ای نداشته‌اید پس دلیل قهر مهدی محمدی، سرمربی موقت مس چه بوده است؟ گفت: «محمدی هم براساس همین اخبار و شایعات که از رسانه‌ها منتشر می‌شود سر تمرینات حاضر نشده بود که این مشکل هم روز گذشته برطرف شد و این مربی تا مشخص‌شدن امور، هدایت تیم را برعهده دارد.  تمام تصمیم‌هایی را که باشگاه اتخاذ می‌کند، با محمدی در میان می‌گذارد تا با هماهنگی با این مربی، مشکلی به‌وجود نیاید.»

طالبی، ‌مشاور مدیرعامل

دیگر تغییر پیش‌روی در کادر فنی باشگاه مس حضور جلال طالبی است. رسانه‌ها از حضور قطعی سرمربی سابق تیم ملی به عنوان مدیر فنی باشگاه مس خبر داده بودند اما طالبی روز گذشته با تایید مذاکرات صورت گرفته تاکید کرد که هنوز توافقی حاصل نشده است.طالبی گفت: «صحبت‌های ابتدایی را با مسئولان باشگاه مس انجام داده‌ام و تمایل دوطرفه برای همکاری در این مقطع وجود دارد. اگر شرایط فراهم باشد و مدیران باشگاه مس کرمان موافقت نهایی خود را اعلام کنند، فعالیتم را در کرمان شروع خواهم کرد. مدیران باشگاه مس پست‌های مختلفی چون مدیر سازمان تیم‌های پایه، مشاور فنی و عضو کمیته روابط بین‌الملل را به من پیشنهاد داده‌اند که تمایل خودم بیشتر در مورد مسائل فنی است.»

طالبی در مورد احتمال همکاری‌اش با بوناچیچ در مجموعه باشگاه مس گفت: «به هیچ عنوان دستیار یا مربی لوکا بوناچیچ نخواهم شد چراکه باید به مربیان جوان دیگر این فرصت را بدهند. برای لوکا بوناچیچ در صورت انتخاب او به عنوان سرمربی تیم مس آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر نیازی به همفکری با من داشته باشد، دریغ نخواهم کرد. با صحبت‌هایی که انجام شده قرار است به عنوان مشاور فنی مدیرعامل و هیات‌مدیره در مس کار کنم.»

تغییرات در فرصت کوتاه

قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا انجام شده و مسئولان باشگاه مس به دنبال فراهم‌آوردن شرایط مناسب برای حضور در این مسابقات هستند. بوناچیچ هم برهمین اساس انتخاب شده و حداقل کرمانی‌ها امید دارند شرایط این تیم با حضور مربی کروات که سابقه موفقیت در رقابت‌های آسیایی را داشته، بهبود یابد.مذاکرات آغاز شده اما در شرایط حساس موجود و با توجه به فرصت زمانی کوتاهی که پیش‌روی کرمانی‌ها قرار دارد امکان اعلام اخبار رسمی در این مورد وجود ندارد.

فعلا محمدی سرمربی باشگاه مس است و در پایان همین هفته باید نارنجی‌پوشان را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر همراهی کند. سرمربی مس در تمرین اخیر تیمش حضور پیدا نکرده و با این شرایط تکذیب موضوع مذاکره با بوناچیچ کاملا طبیعی است. مسئولان باشگاه مس فرصت زیادی برای تغییر شرایط این تیم در رقابت‌های داخلی و تدارک برای حضور در رقابت‌های آسیایی ندارند. مذاکرات همچنان دنبال خواهد شد و در صورت حصول توافق نهایی و امضای قرارداد رسمی لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی جدید،  باشگاه مس کرمان انتخاب و معرفی می‌شود.

کد خبر 96954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز