گروه حوادث: بازپرس جنایی تهران از نحوه عملکرد کمیسیون‌های تخفیف و عفو محکومان که باعث بازگشت بی‌ضابطه محکومان به جامعه می‌شوند، انتقاد کرد.

محمدحسین شاملو، بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به پرونده متهمی که سال قبل به‌عنوان یک کیف‌قاپ با 20 شاکی بازداشت شده بود، گفت: این متهم بعد از مدتی با عفو از زندان آزاد شده ولی بعد از آزادی از زندان با راه‌اندازی یک باند بزرگ مواد‌مخدر بر شرارت‌های خود افزوده و در نهایت به اتهام آدم ربایی، شکنجه و قتل مردی بازداشت شده است.

بازپرس جنایی افزود: بارها شاهد آن بوده‌ایم که محکومانی که به دلایل مختلف پیش از پایان دوره محکومیت‌شان از زندان خارج می‌شوند، مرتکب جرائم دیگری می‌شوند و به این دلیل کمیسیون‌هایی که ناشیانه، افراد و محکومان را در لیست کسانی که می‌توانند از تخفیف مجازات استفاده کنند قرار می‌دهند، باید پاسخگوی ناامن شدن فضای جامعه به‌علت ارتکاب جرائم توسط این محکومان باشند.

بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: افرادی که به محکومان بدون هیچ‌گونه بررسی سوابق آنها تخفیف در مجازات می‌دهند، در خطا و جرائم ارتکاب شده از سوی این افراد شریک هستند؛ چراکه این افراد با ناشیگری‌های خود باعث می‌شوند زحمات سیستم قضایی کشور و همچنین پلیس به هدر برود.

کد خبر 96917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز