مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

علی اصغر محکی: همشهری، 11 آذر پنج‌هزارمین شماره خود را منتشر کرد.

این انتشار، در روز فرخنده ولادت امام هادی(ع) و در آستانه عید غدیرخم بزرگ‌ترین عید شیعیان و 12 روز  مانده به هجدهمین سالگرد انتشار روزنامه همشهری روی داده است.

آنان که تحولات همشهری را از سال 1371 تاکنون به‌دقت دنبال می‌کنند، به‌خوبی جایگاه این سازمان مطبوعاتی را در سپهر فرهنگی – اقتصادی کشور دریافته‌اند.

همشهری، رسانه‌ای است پویا و تأثیرگذار که بر دوش سرمایه‌های معنوی، انسانی، اقتصادی و اجتماعی، به حیات پربار خود استمرار بخشیده است.

سرمایه معنوی این پرتیراژترین رسانه مکتوب کشور، ارزش‌های ملی و مذهبی است که هم راهگشای آن بوده و هم از طریق این نشریه همواره ترویج شده است.سرمایه انسانی این رسانه، منابع فکری و نیروهای حرفه‌ای هستند که علم، هنر و فن روزنامه‌نگاری را درهم‌آمیخته‌اند و تعهد حرفه‌ای و رسالت اجتماعی خود را در عمل نشان داده‌اند.
 سرمایه اجتماعی همشهری، اعتماد بالای مخاطبان روزنامه است که پشتوانه‌ای بزرگ و قابل اعتنا به‌شمار می‌آید.

سرمایه اقتصادی همشهری، استقلال مالی آن است که موجب شده بدون اتکا به بودجه‌های دولتی یا حزبی، استقلال حرفه‌ای خود را حفظ کند و منافع عمومی را وجه‌المصالحه نیاز و وابستگی مادی نکند.

همشهری همواره سعی داشته است با رعایت تعادل و انصاف، با تکیه بر خرد جمعی و با اتکا به ارزش‌های والای اسلامی، انسانی و ملی به 3ضلع مثلث مصالح، نیاز و تقاضا توجه داشته باشد.

مصالح ملی و اجتماعی در قالب ارزش‌ها، هنجارها و قوانین رسمی، مورد احترام و توجه همشهری بوده است. نیازها نیز براساس بررسی شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و رجوع به دیدگاه کارشناسان صالح و متعهد، برآورد می‌شوند و در محتوای همشهری رخ می‌نمایند.

از آن جمله می‌توان به ترویج فرهنگ احترام به حقوق شهروندی، قانون‌مداری، احترام به محیط‌زیست، حفظ کرامت انسانی و مانند اینها اشاره کرد. ضلع تقاضا نیز از راه بازخورسنجی مستمر و احصای خواست مشروع و قانونی مخاطبان به‌دست آمده و مورد توجه مدیران روزنامه بوده است.

شاید بزرگ‌ترین دغدغه برای مدیران همشهری، استمرار حیات این دستاورد ارزشمند نظام و پیشگیری از وقوع هر بهانه‌ای است که می‌تواند مانع از ادامه انتشار آن شود. بنابراین طبیعی است که تمام اهتمام بر محور رعایت قانون و پرهیز از هر خطایی است که موجبات وقفه در انتشار روزنامه را فراهم می‌سازد.

امیدواریم در عمل به میثاقی که بدان متعهد هستیم و آن کسب رضای خدای تعالی در پویش مسیر حق است، نمره قبولی کسب کرده باشیم.

کد خبر 96618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز