گروه شهری: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به بروز بحران آلودگی هوا در اواخر پاییز هشدار داد.

هر سال در روزهای پایانی پاییز و کاهش دما و بارندگی باران، هوای تهران وضعیت بحرانی می‌یابد و بسیار آلوده می‌شود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران با اعلام هشدار وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای آخر پاییز گفت:  میزان تولید آلایندگی در تهران بیش از ظرفیت اقلیمی این شهر است و همواره خطر بروز شرایط بحرانی در روزهای آخر پاییز وجود دارد.

یوسف رشیدی افزود: در سال گذشته و در ماه‌های آذر و دی وضعیت آلودگی بسیار نگران‌کننده بود؛ چرا که  میزان  آلایندگی بیشتر شده‌ بود. وی   اظهار داشت:  با توجه به وضعیت سال‌های گذشته و احتمال کاهش نزولات آسمانی، وضعیت هوای تهران در ماه‌های آذر و دی همواره با بحران روبه‌روست.

به گفته رشیدی، در سال 86 وضعیت روزهای آلوده 16 روز بود، اما در سال گذشته تعداد روزهای آلوده به 60 روز رسید که برای شهر تهران این رقم بسیار خطرناک است. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: این احتمال همواره وجود دارد که هوای تهران به‌دلیل تولید بسیار زیاد آلاینده در شرایط بحرانی باشد و ما تنها به‌دلیل شرایط جوی گاه شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی با اشاره به آلاینده‌های هوای تهران گفت: یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌ها هیدروکربن‌ها هستند که مهم‌ترین آنها بنزن است. این آلاینده در هوای شهر تهران در حال افزایش است و اثرات غیرقابل جبرانی بر سلامت شهروندان ایجاد می‌کند.

رشیدی در  پایان تصریح کرد: نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی از وضعیت آلودگی ماه‌های آینده  ارائه کنیم، اما تجربه در طول سال‌های گذشته نشان داده که وضعیت آذر  و دی ماه همیشه نگران‌‌کننده است، بنابراین چندان عجیب نیست که با ایستایی هوا دوباره آلودگی به شهر بازگردد.

کد خبر 96536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز