مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 2 هزار و 100 دستگاه اتوبوس شهر تهران به دستگاه کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده‌اند گفت:

طی رزوهای آتی سیستم بلیت‌های الکترونیک در اتوبوس‌ها به طور آزمایشی به بهره برداری می‌رسد.

مهندس تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: سیستم بلیت‌های الکترونیک که در بیش از 2 هزار اتوبوس بلیتی به کارگیری شده است ابتدا به طور آزمایشی به بهره برداری می‌رسد که در این مدت شهروندان می‌توانند در کنار بلیت الکترونیک از بلیت‌های کاغذی هم استفاده کنند تا ضمن رفع مشکلات احتمالی، شهروندان با نحوه استفاده از بلیت الکترونیک به طور کامل آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح بلیت‌های الکترونیک در 2 فاز اجرایی می‌شود افزود: در فاز نخست اجرای این طرح 2 هزار و 100 اتوبوس بلیتی به سیستم کارت خوان مجهز شدند و در فاز دوم نیز بلیت‌های الکترونیک در اتوبوس‌های خصوصی به کارگیری خواهد شد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح پایلوت بلیت الکترونیک در برخی خطوط مانند خط یک سامانه اتوبوسرانی تندرو و با توجه به این که طرح مورد استقبال شهروندان قرار گرفت در چارچوب سیاست‌های کلی مدیریت شهری برای کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت اتوبوس‌ها، راحتی مسافران و به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا، به کارگیری سیستم بلیت الکترونیک در تمام اتوبوس های شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد:بر این اساس در فاز نخست 2 هزار و 100 اتوبوس بلیتی به سیستم کارت خوان مجهز شدند و پس از آن اتوبوس‌های خصوصی نیز به این سیستم مجهز می‌شوند تا برای دریافت کرایه دیگر مشکلاتی مانند پول خرد وجود نداشته باشد و سرعت سوار و پیاده شدن مسافران افزایش و به دنبال آن توقف‌های اتوبوس‌های خصوصی کاهش یابد.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: همچنین تمهیدات لازم برای نصب دستگاه‌های کارت خوان در ایستگاه‌های  خطوط اتوبوسرانی تندرو دیده شده است و علاوه بر تکمیل و تجهیز این سیستم در خط یک BRT، در سایر خطوط تندرو نیز دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه به کارگیری این سیستم در اتوبوس‌های شهر تهران بزرگترین پروژه استفاده از بلیت الکترونیک در کشور محسوب می‌شود، گفت: روزانه تعداد زیادی از شهروندان از این سیستم استفاده خواهند کرد. به همین دلیل آموزش کلیه رانندگان و شهروندان از    ضروریت‌های اجرای این طرح است و در تلاشیم از طریق رسانه‌های عمومی، توزیع اقلام آموزشی و... در مورد نحوه استفاده از این سیستم به شهروندان و رانندگان آموزش‌های لازم را بدهیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در مدتی که این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود ، شهروندان می‌توانند، بلیت‌های الکترونیک را از ایستگاه‌های مترو تهیه کنند اما پس از بهره برداری رسمی پروژه مراکزی در سطح شهر ایجاد خواهد شد تا شهروندان بتوانند نسبت به خرید و شارژ بلیت الکترونیک به راحتی اقدام کنند.

کد خبر 96488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز